pondělí 29. srpna 2022

ZOO Praha

Když se zpětně vracím, moc nerozumím tomu, jak se nám ten výlet tak pokazil. 
Surikaty

Zapomněly jsme v metru vystoupit a přejely stanici. Věděly jsme, kde vystoupit a přesto obě seděly, dokud jsme neuslyšely název stanice, kterou jsme neznaly. Ještě že metro jezdí každou chvíli.
Chtěla jsem ušetřit čas ve frontě a lístek koupila online na kartu, chtělo to stáhnout aplikaci - výsledek - za pomoci jednoho zaměstnance zoo jsem zápasila s čarovým kódem a tečkou, stáhnout do aplikace, otevřít v mailu, zmenšit kód, zvětšit kód - a to jsem ještě vždy šla na stranu, aby prošli lidé, kteří za mnou vytvořili frontu.
Los

Jen 2 tis. lidí v zoo, když jsme tam dorazily my (pamatujeme i přes 10tis.) Ale všichni snad šli stejnou trasou. Dva kočárky vedle sebe blokovaly cestu a děti lítaly, křičely (nutno říct že hlavně nadšením) a většinou rodiče měly bůhví kde. A když jedna maminka říkala synovi "vidíš snad, že se ostatní děti chovají jako ty?" Neudržely jsme se a dvojhlasně jsme s dcerou odpověděly "ano".

Sponzorujeme v ZOO jedno zvířátko. Ale až pozdě nám došlo, že jsme se na něj ani nebyly podívat, jak jsme se snažily dostat z davu, prostě jsme ho nenašly a nepozdravily.
Mangusta liščí

Sledovaly jsme, kdy je krmení zvířat a které bychom mohly stihnout, protože se rádi o zvířatech něco dovídáme. Stihly jsme jediné - krmení želv. Jenže jsme čekaly v pavilonu a krmení se konalo venku. Když nám to došlo, viděly jsme jen, že meloun je pro želvy pochoutka.
Mázlá želva "v běhu"

Vždy si návštěvu v zoo užíváme, jsme do zavíračky, nebo jak nám poslední spoj dovolí, tentokrát jsme odešly brzy. A to ještě s myšlenkou - že na 1 narozené gorilí mládě v zajetí připadá 100 úmrtí goril v přírodě :-(

Ať vy máte hezčí poslední prázdninové dny 


26 komentářů:

  1. V ZOO už jsem nebyla docela dlouho. Asi si uděláme výlet 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evko, udělejte, ale doporučuji všední den po prázdninách :-)

      Vymazat
  2. Ahoj Leni, zoo navštěvujeme často díky vnučkám, které to mají rády. Letos jsme byli v Olomouci, Dvoře Králové a v Chlebech. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, to jste stihli dost zoo a samá zajímavá. Ve Dvoře jsme kdysi byly a v Olomouci jsem slyšela, že je pěkná zoo. Krásné dny

      Vymazat
  3. Do pražské ZOO jsem řadu let chodil odpočívat v příjemném prostředí v pondělí po absolvovaném pražském maratónu. Jenže - poslední jsem běžel před deseti lety, tak asi budu muset jednou zajít do Tróje jen tak :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerfe, my každý rok koukáme, co je v zoo zas nové. Pořád se buduje a přibývají zvířata. Asi bys byl překvapený, kdybys zašel .-) Tak ať ti to vyjde. Některá zvířata i pěkně pózují

      Vymazat
  4. Leni, mám ZOO ráda, ale z i tebou popsaných situaci si už teď vybírám dobu, kdy tam většinou nejsou davy. Zajímavá je třeba zimní procházka po zahradě, to se zvířata chovají jinak a lidí je méně...
    Děkuji za fotky a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, máš pravdu. My tam jezdíme taky rády. Když jsme bydleli v Praze a měli permanentku, zašli jsme třeba i po práci. A zvlášť v zimě tam bylo málo lidí a snad i zvířata si to užívala. Vzpomínáme na slona, který na nás stříkal z chobotu vodu.

      Vymazat
  5. V ZOO jsme byly v květnu s dcerou a Bobulí, lidí bylo dost, ale taky ještě ne plná kapacita, zpovykaných dětiček a jejich rodičů bylo taky valná část, ale nadšení Bobule to všechno eliminovalo. I já tedy už někdy měla co dělat abych se udržela a neseřvala jak děti, tak jejich rodiče že tam nejsou sami a nepatří to jen jim ať se podle toho chovají....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já to chápu, že je to pro děti zážitek, ale těm zvířatům, aby dávali sluchátka nebo pilulky - poslouchat tohle celé dny. Ti se už určitě těší, až bude po sezóně :-)

      Vymazat
  6. Kdysi s dětmi jsme do ZOO Praha chodívali několikrát do roka, někdy pluli i lodí, ale už jsem tam hodně dlouho nebyla. Díky za připomenutí. Měj klidný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, a my zas nikdy tu loď nezkusili. Tak třeba se zas podíváte. Krásné dny

      Vymazat
  7. Muselo to být zajímavé i přes ty nepříjemnosti. Já ZOO jako návštěvník nevyhledávám, opravdu je to spíš pro děcka. Rozhodl jsem se letos pokročit s další výsadbou vinohradu pro tátu. Vždy chtěl mít ve sklepě regál s vlastním vínem. Bohužel s těma galánkama na které spoléhal, by neměl ani vědro s vodou na zahradě, natož rybník. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme dřív chodili do zoo hodně a dceru hodně zajímaly informace o zvířatech. Nejdřív jsem jí je četla a jakmile se naučila číst, tak si je slabikovala sama. Takže to není jen o tom, že ten slon má dlouhý chobot, a snaha zahlédnout nějaké zvíře. Je to vždy i takové rozumování a povídání si. Letos to bylo o ubývání zvířat v přírodě a chudáci zvířata v zajetí - a i z toho jsme pak měli zkaženou náladu, i když jsme si logicky zdůvodňovali klady zoologických zahrad.
      Ať se ti daří vinohrad. Měj pěkné dny

      Vymazat
  8. Lenko, my jsme časem navštívili kdejakou ZOO, nejčastěji Děčín a Liberec, v Hodoníně, Plzni, u Hluboké, v Brně, v Líšni, ale mockrát i pražskou, jenže mne už to nebaví a tak chodí můj manžel obvykle do ZOO s mojí kamarádkou Marcelkou a já s Janou, druhou kamarádkou, zatím běháme s foťáky po městě - a je to spokojennost na obou stranách, třeba v Jihlavě nebo v Chomutově.Ta ve Dvoře Králové dovede utahat.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, omlouvám, se, že jsem napsala takovou blbinu, mělo to být po ZOO Brno nikoliv Líšeň, ale Zlín-Lešná! Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Já zmám Brno i Zlín a obě jsou pěkné, každá jiným způsobem. Nevím jak nyní ale v Brně bylo ještě víc nezasavěného prostoru. Lešná je nadupaná mnoha velkými stavbami, ono záleží na penězích které tam jdou.

      Vymazat
    3. Jiřinko, hlavně, že si vyjdete vstříc a spokojení jste všichni. Ve Dvoře jsme byli, safari je určitě zážitek - zvlášť když lvi po obědě nespí, ale potulují se kolem autobusu. Jinak ta zoo ani moc neznám, takže Líšně bych si ani nevšimla - ale dobrý překlep. Hezké dny

      Vymazat
  9. Škoda těch drobných lapálií, ale fotky jsou krásné ♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Eliss, i těch fotek jsme udělali letos málo - tohle jsou skoro všechny :-)

      Vymazat
  10. Když jsme byli v pražské ZOO, strávila jsem spoustu času u slonů a vůbec mi nevadilo, že poprchává...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chudobko, to věřím. My vždy hledáme i to, který slon je který a mám moc ráda dívat se, jak mláďata narozená v zoo vyrůstají pod ochranou samic.

      Vymazat
  11. Poslední dobou mám pocit, že jsou davy všude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme si zvykli na tu covidovou dobu bez lidí - tak je vlastně dobře, že se to vrátilo do normálu :-)

      Vymazat
  12. Taky se tam chystáme. Loli a zvířátka to jde dohromady)))) Krásné dny přeji. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak ať se výlet podaří a máte méně lidu a hezké počasí. Také hezké dny

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)