úterý 13. prosince 2022

Doktoři

Když jsem hledala pediatra pro mojí dceru, bylo mi kromě odmítnutí řečeno "vydržte, za pár let se to možná zlepší". Vydržela jsem, ale nejsem si zrovna jistá, jestli ke zlepšení došlo.

Minulý týden jsem byla na ORL. Dozvěděla jsem se, že "oni tam nejsou přes krk" a máme jít jinam. Musela jsem si vygooglit, že ORL je skutečně nosní, ušní, krční.

Dnes jsem hodinu čekala u odborného lékaře s žádankou. Zas odmítnutí, že pokud je to akutní, máme jít jinam.

A to patřím mezi pacienty, kteří nezdržují, rychle řeknou, co jim je, nechají si napsat léky, a neotravují, dokud to není skutečně nutné. 

Jako řekněte mi, jestli mám jen blbý ksicht nebo došlo ve zdravotnictví ke zlepšení?

Děkuji

Vaše radši zdravá blogerka


22 komentářů:

  1. Lenko, já naštěstí problémy u lékaře nemám, zatím. Pokud jsem chodila po doktorech s tátou, chovali se k němu vždy slušně i přes jeho vysoký věk. Osobně doktory také nevyhledávám, někdy jdu až když hoří, ale na prevenci gynekologie chodím pravidelně. No a teď mi dochází, že chodím v prosinci 😉😀

    OdpovědětVymazat
  2. Asi je to vážně o štěstí, na koho člověk natrefí - za mě raději hledat, zkusit i jiné a těch dobrých se pak držet jako klíště. Hlavně během covidu jsem se dozvídala opravdu až trestuhodně zanedbávanou péči s diagnózami filtrovanými skrze sestry (bolí břicho - to není akutní, to není na doktorku - ve výsledku nádor...)

    Ale osobně zrovna dnes absolutně pozitivní zkušenost u jednoho odborného, zapomněla jsem doma žádanku a nedělali z toho drama, úplně pohodový přístup....

    No, držím palce, ať se ten dceřin problém podaří vyřešit, takové dlouhodobé potíže jsou dost nepříjemné, když člověk neví, jak z toho...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nominku, potkali jsme dobré doktory, ale i takováto odmítnutí. Přitom mě překvapuje, jaká dnes se dají provést všechna vyšetření - co všechno se zjistí třeba jen z rozboru krve. Jen prostě najít někoho, kdo ta vyšetření udělá a dá správnou léčbu. I tobě hodně zdraví, děkuji ti.

      Vymazat
  3. Je to smutné. Zrovna teď řešíme jeden zdravotní problém s vnučkou a přehazují si nás odborní MUDr. jako horký brambor. Až mi je z toho do breku, kam jsme to dospěli. Pocit bezmocnosti.
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držím palce, ať se to rychle vyřeší a je jí zas dobře.

      Vymazat
  4. Všechno je to bohužel o přístupu, zatím jsem se s podobným chováním nesetkala, naštěstí. Držím pěsti, ať se problém brzy vyřeší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, špekuluji nad tím, ale nevím, proč se mi tohle stává, když na ně jdu vždy slušně... Děkuji ti a hodně zdraví

      Vymazat
  5. Ahoj Leni hodně je to o lidech, na které člověk narazí a o jejich přístupu. Přeju ať vàm to dobře dopadne, hodně zdraví. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Leni, chápu tě. A zlepšení nevidím. Jedna z mých nočních můr je, že budeme potřebovat rychle dobrého doktora. Preventivní péči mám u skvělých lékařů, ale pochopitelně to trvalo a nebojím se říct, že i za pomoci známých, než jsem se k nim dostala.
    Držím palce, ať najdete slušného odborníka i člověka.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, zkusím ještě přemluvit dceru, ať se stane doktorem :-) Nevím, jsou dobří doktoři, a kolikrát i ti dobří nechtějí nesmyslně vysoké vstupní poplatky... Jen je jich asi málo. Děkuji, doufám, že jí bude dobře - už jsem jí navrhla i lázně - třeba pomůžou víc než doktoři .-) Hezké dny

      Vymazat
  7. Mám pocit,že je to se zdravotnictvím čím dál horší.Jsou samozřejmě špičková pracoviště se špičkovými lékaři,ale kdo se tam dostane.Když se tahle chovají k dítěti je to hrůza.Mně vadí,že třeba u nás v Turnově shánějí lidé všechny možné doktory od praktika po zubaře na Facebooku.Sestru začala zlobit záda a k ortopedovi čekací lhůta na prohlídku půl roku.A teď ještě nejsou ani běžné léky pro děti.Nevím,kam to spěje.
    Leni,měj hezké dny a dcerce zdraví

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji. Když jsem nedávno byla v lékárně a čekala dlouhou frontu, tak jsem se divila, co říkali lidem, kolik léků neměli - a u některých i neměli žádnou náhradu... Jitko, i tobě hodně zdraví

      Vymazat
  8. Já si zatím na lékaře stěžovat nemohu. Ale od známých slýchávám jejich peripetie s lékaři.
    Tak ať odborníka pro dceru najdeš !
    Klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, dcera má výborného pediatra. Nikdy nás neodmítl a měli jsme štěstí, že bral nové pacienty zrovna, když dřívější doktor skončil. Děkuji ti, snad se podaří. Hezké dny

      Vymazat
  9. Pro každý systém je nejhorší vizitkou, když záleží na štěstí, na koho člověk narazí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerfe, ale při zbytečném čekání u doktora jsem si četla tvoje čertovské miniglosy. S klidným svědomím jsem je pak mohla poslat do horoucích pekel a ještě jim tím vlastně zpříjemnit studenou zimu .-)

      Vymazat
  10. Přeji, ať brzy narazíte na dobré lékaře. Je to smutné a těžké, držím palce. Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  11. Ne nezlepšilo se a bude hůř. Už je to jen a jen o penězích. Fakt se chce člověkovi brečet. Já mám mírně postiženého syna, který je sice samostatný, chodí do práce, ale vyřídit si něco u lékaře se bojí. Má pocit, že nebude vědět, co po něm chtějí. Tak ho doprovázím a lékaře na to upozorním. Syn měl loni dost dlouho problémy respirační a tak ho obvoďák poslal na plícní oddělení i s žádankou. Syn byl zrovna v pracovní neschopnosti a doktor už nevěděl, co mu dát za léky a jestli třeba nemá astma. Doktorka ho tedy vzala, když je v pracovní neschopnosti a nemůže čekat 2 měsíce, vyšetřila ho, pochválila, jak dobře zvládl respirátor a že astma to není. Dala mu nějaké jiné léky. Jenže během vyšetření na respirátoru u sestřičky v jiné místnosti prý telefonem hrubě vynadala našemu obvodnímu lékaři, proč jí tam posílá takového dementa, kterého ani nemůže vyšetřit. Když jsem se vrátila s výsledkem k obvoďákovi, málem se mi omlouval, za to jak s námi ta doktorka jednala. Nechápala jsem a tak mi to řekl. Hrkly mi slzy do očí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marija, je to smutné. Úplně chápu tvého syna, že se bojí jít k doktoru. Ne všichni jsou vstřícní a jednají s pochopením. Je to škoda, že lékařství není brané jako poslání, ale jako dobrý výdělek. I když samozřejmě jsou i dobří doktoři, také jsem se s nimi setkala. Tak hodně zdraví a pokud doktora budeme potřebovat, ať narazíme na toho příjemného odborníka.

      Vymazat
  12. Lenko, nerada šířím špatné zprávy, ale mnohde je to s lékařskou péčí opravdu už na pováženou, protože známí mají vnučku nemocnou a shánějí jí doktora až v Roudnici, v Nera odborník není, všude okolo mají plno! a dítě nemůžou nechat bez léčby. A co kdyby neměli auto, tak tam pojedou vlakem půl dne i když to není daleko, ale spoje stojí poslední dobou taky za houby.
    Raději si některé pocity nechám pro sebe a tobě přeji, aby dcera byla zdravá. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)