pondělí 27. ledna 2020

3knížky s humorem

Moc předsevzetí si již nedávám. Ale když přemýšlím, co zlepšit, je to "víc se smát". A protože věřím tomu, že ke mě přijde ta správná knížka ve správný čas, vybrala jsem si v knihovně při procházce mezi regály hned tři humorné knížky. Dvě mě zaujaly jménem autora, třetí obálkou.
Všechny mají společný nadhled nad životem, umění smát se sám sobě, humorné vyprávění. A všechny mají v sobě i lidskost, žádná není krutá, posměvačná,... jen člověk někdy vrtí hlavou, co všechno se může stát, a někdy se i zasměje, že se to nestalo jemu. Neboť život je tragédií i komedií - záleží na tom, z jakého úhlu pohledu se člověk dívá :-)

Ivanka Devátá, Jiří Devátý - Pravé domácí
Co se vybaví vám při tomto názvu? Mě pravé domácí koláče. A na ty jsem (nadneseně) byla pozvána a k tomu vyprávění příběhů, které zažila jedna rodina. Takové, co se povídají mezi známými, vtipné historky, vzpomínky, které po čase pobaví… Knížka je rozdělena na několik částí: O dětech, o partnerských vztazích a rodině, o tatínkovi a muzice, o studiích a zaměstnání, o sportu, o přátelích a známých. Obdivuji, kolik si toho rodina paní Deváté dokázala vymyslet - na sebe i na druhé - a že si to všechno i tak hezky pamatuje a s vtipem předkládá čtenářům.

Karel Šíp - Karneval paměťových buněk
Bavič Karel Šíp vzpomíná s humorem na některé situace, které se mu v životě staly. Nebo píše o tom, co se mu honí právě hlavou. Někdy mi to přišlo, že jde o to, vymyslet co největší hloupost. Ale přitom takovou, aby dávala smysl a byla něčím podložena. Je to lidový humor, nenáročná knížka, u které se člověk pobaví. Názvy kapitol například: O mé (neopsané) maturitní práci, O hodnotě autogramu, Veselé hrátky se státními svátky, Nemám svýho cvokaře!... Knížku doplňují humorné ilustrace výtvarníka Jiřího Slívy.

Ivan Krejčí - Neskákejte z okna, když se zrovna nedaří
Jak se s nadhledem podívat na cestování vlakem, techniku kolem nás, sport, soud, rauty... nebo své bližní. Dozvěděla jsem se toho hodně a hodně jsem musela i souhlasit. Také na počítačové myši nepotřebuji například šest tlačítek, když mám jen pět prstů, a nevyužiji ani ty tři, které tam nyní jsou. Souhlasím i s tím, že do češtiny se montovalo příliš mnoho lidí a tak teď máme jednu z nejtěžších řečí, kde je spoustu pravidel a pokud pravidlo nevyjde, jedná se o výjimku z pravidel... A takových zajímavých úvah je v knížce hodně. Je doplněna vtipnými ilustracemi Lubomíra Lichého. Takže než skočíte, zkuste tuto knížku.

Anebo kteroukoliv jinou .-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)