úterý 22. prosince 2020

Hezké vánoce a hodně zdraví

Patří ke mně. Dlouhou dobu jsem si říkala, že ne. Ignorovala jsem ji. Když mě srazila na kolena, snažila jsem se co nejrychleji zapomenout. Jako na lekci, která je za mnou. A ona mě provázela, a když jsem opět roztáhla křídla, srazila mě dolů.

Moje nemoc. Není na mně poznat, když spí. A když se probudí, stáhne mě dolů. Nebojuji s ní. Bojuji s tím, abych se z ní co nejrychleji vymanila. Abych jí nedala šanci všechno zničit. Možná jsou to jen slova, ale kdo nezažil, ten nepochopí. Tu přemíru strachu, z které se člověk dostává. Který přetrvává, strach, že se vrátí, že nic nebude jako dřív…

Upozorňuje mě na něco. A říkám si, „pokora“. To slovíčko, co je důležité. I když si člověk myslí, že má štěstí ve svých rukou, najednou zjistí, že je tu něco, co neovlivní.
Možná tento rok byl stejný. Pokora, lidé. Ne zábava, ne moci všechno, co si umaneme, ale pokora v srdci. Že stále je něco vyššího, co nemůžeme zcela obejít a tvářit se, že o nic nejde, zatlačit do pozadí. Pár let se s tím dá žít. S těma zavřenýma očima. Zkusit létat, protože my přece můžeme všechno… a přijde ta stopka. Pokora, člověče.

Jsem ráda, že jsme tento rok zvládli. Děkuji, za pomoc, která přišla.

Možná je skutečně život jen o těch maličkostech. Že můžeme napéct cukroví, osladit si život a podarovat druhé… Možná není potřeba těch velkých skutků a toho boje za „nenošení roušek.“ Možná si máme uvědomit, že i když úsměv druhého přes roušku nevidíme, stále jsou vidět slzy. A být vůči sobě navzájem ohleduplní, to můžeme za každé doby a v každé situaci.

A před vánoci, na závěr roku a mého přemýšlení, chci poděkovat všem, kteří navštěvovali můj blog. Byla to pro mě také podpora a radost. Měla jsem pocit z přestěhování z blog.cz, že se vrátí psaní do šuplíku, a přitom jste mi tu zanechali 400 milých komentářů. Neskutečné číslo. Moc ráda chodím i na vaše blogy, i když občas není ten čas nebo síla. Ráda se podívám, co je u vás nového, na hezké fotografie, zajímavé příběhy, recepty…

A tak popřeji hodně zdraví. Hodně radosti, štěstí, úspěchů. A ať vidíme i ty maličkosti a nejen věci, které nás štvou a mrzí. Ať se zastavíme v tom běhu, zklidníme. Protože i když je člověk na kolenou, vždy může ještě vstát. Ono to důležité není o penězích, ale o zdraví, rodině a přátelích. Moje zkušenost.

Mějte krásné svátky a děkuji.

42 komentářů:

  1. Moc hezky a pravdivě napsaný článek. Připomíná mi někoho z rodiny, kdo se také pere s problémy, které se v této nelehké době znovu ozývají. Nevzdává to, kvůli dětem, ženě a také kvůli sobě. Já si ho za to moc vážím.
    Máš pravdu v tom, že tato doba nás učí pokoře a možná nám i Země dává najevo, že si jí nevážíme za to, že nám toho tolik poskytuje.
    Já Ti popřeji hlavně zdraví, lásku a také trochu štěstí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Růženko. Ona tato nelehká doba prověřuje charaktery. A pro někoho je opravdu těžké dodržovat pravidla. Myslím, že bychom se spíš měli poučit než rebelovat.
      Děkuji za přání, také hodně zdraví.

      Vymazat
  2. Moc pěkně napsané a spoustu z toho vnímám dost podobně.
    A to slovo Pokora k tomu letošku velice patří.

    Přeji Ti, ať se Ti nemoc moc často neozývá a ať se Ti daří to s ní dál zvládat!
    Takže do Nového roku přeji hlavně hodně zdraví, lásky a pohody :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti. To samé přeji i tobě. Také hlavně to zdraví, a ať máš dny podle svých představ.

      Vymazat
  3. Pokora nám většinou v životě chyběla, možná se teď mnozí z nás budou na svět dívat trochu jinýma očima. Důležité je zdraví, rodina, přátelé a koníčky, co nám dodávají sílu a chuť do dalších dnů.
    Klidné svátky a hodně toho zdraví, které je teď ještě důležitější než kdy jindy ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Evko, souhlasím s tebou. Také hodně zdraví a pohody.

      Vymazat
  4. Hezky napsáno, a doufám, že nemoc už bude spát navěky.
    Přeji ti krásné svátky vánoční a do nového roku hodně zdraví, štěstí i lásky. D.
    PS: Jen stále nevím, jak Tě oslovovat. Nikde jsme jméno nedohledala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, tak to bych si přála také. Děkuji ti moc. A příjemné a pohodové sváteční dny i tobě.

      Vymazat
  5. Krásný příspěvek a přeji Ti,aby jsi byla v pořádku a i všechno ve tvém životě.Já jsem poznala velkou sílu rodiny a přátel,když jsme byli s manželem díky covidu přes měsíc v izolaci,jak nás všichni podporovali a pomáhali.S takovou podporou člověk se vším snadněji bojuje.
    Přeji Ti hezké prožití vánočních svátků a naději,že nový rok bude lepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Jitko. Ta měsíční izolace musela být náročná. Také hodně zdraví a štěstí do nového roku.

      Vymazat
  6. Zažila jsem a chápu. Napsala jsi to velmi citlivě a pravdivě. Kéž jsou tvé Vánoce krásné, plné lásky, radosti a naděje - a v novém roce ať je lépe než v tom starém :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veroniko, také doufám. Děkuji ti moc, hezké svátky a do nového roku hodně zdraví, štěstí a ať máš stále o čem psát .-)

      Vymazat
  7. Tahle slova jsou psána zkušeností a hlavně srdcem.
    Přeji krásné Vánoce a hlavně zdraví!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné Vánoce ❤️❤️❤️ A hodně sil na zmaření strachu.
    Napsala jsi to moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  9. Kéž by na uspání podobných nemocí existovala nějaká osvědčená ukolébavka! Přeji klidné Vánoce, které nebude doprovázet strach žádného druhu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona možná existuje a jmenuje se laskavost .-) Děkuji moc za přání. A přeji také krásné vánoční svátky.

      Vymazat
  10. Moc krásně napsané !
    Hezké poklidné Vánoce !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Hani. I tobě krásné vánoční svátky.

      Vymazat
  11. čarokrásný čas vánoční vinšuji. Nechť tě pohoda provází.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, zázračný čas, kdy člověk udělá radost návštěvou nebo dárkem. Také tobě

      Vymazat
  12. Krásné a pravdivé. Spoustu věcí bereme jako samozřejmost a letošní rok nás přesvědčil jak jsme zranitelní. Přeji to klidné Vánoce v pohodě a hlavně ve zdraví 🤗

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Růženko, také krásný vánoční čas.

      Vymazat
  13. Přeji ti hlavně hodně zdravíčka, a ať se to s přítelem nějak urovná! Krásné Vánoce, pohodu, štěstí a zdraví ♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, Eliss. Také krásné vánoční svátky. Hodně radosti.

      Vymazat
  14. Blbe rousky na ktere se neda zvyknout. Ale oci jsou videt a v nich i usmev. Tak at je ho hodne a porad! x

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, v očích můžeme vidět i úsměv. Přejme si to .-)

      Vymazat
  15. Citlivé a emotivní psaní. Přeji, ať je dobře nebo alespoň lépe a dodatečně přeji krásný zbytek svátků vánočních a v novém roce hodně štěstí, zdraví a pohody :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, tobě také hodně zdraví, štěstí a tvůrčích nápadů v novém roce.

      Vymazat
  16. Moc krásně napsáno, je cítit ta zkušenost z bolesti a utrpení. Také to znám. Užívej si dny v pohodě a klidu.

    OdpovědětVymazat
  17. Krásně napsáno.
    Přeji poklidné svátky a lepší Nový rok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Moniko. Všechno dobré a mnoho radosti v novém roce.

      Vymazat
  18. Krásny článek. Máš pravdu. Na nemoc je třeba se dívat jako na náhodného kolemjdoucího, který přichází a má nám něco sdělit. Doporučuji knihu "Co nám tělo říká aneb po stopách nemocí", jejímž autorem je Miroslav Hrabica. Je verejne dostupná na internete. Přeji brzké uzdravení a šťastný nový rok 2021.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, Simonko. Tobě také krásný nový rok 2021. Ať se vám daří.

      Vymazat
  19. Krásné i když smutné vyznání. Přeji ti, aby se ten Nový rok polepšil.

    OdpovědětVymazat
  20. Jsem moc ráda, že jsou i lidé, kteří se dokáží zastavit a zamyslet se o něco hlouběji! Přeji ti všechno dobré, ať se ti moc a moc daří a kdyby ti někdy bylo ouvej, tak abys to překonala s lehkostí.

    OdpovědětVymazat
  21. Moc hezké psaní od srdce. Diky za smysluplné počtení na začátku roku.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)