středa 17. března 2021

Receptíky

Zmínila jsem se, že děláme kokosovo-kakaové sušenky, co jsou hned snědené, a Miluška se zeptala na recept. Tak sem vkládám recept a rovnou tři naše oblíbené. Všechny tři recepty jsou odněkud převzaté, jen už si nepamatuji odkud, abych dala odkaz. Nejsem žádná skvělá kuchařka a recepty jsem nikdy nepsala, tak snad to bude k pochopení :-)

Kokosovo-kakaové sušenky
Jsou jednoduché a nešizené, jen to chce najít správný hrnek. (Lze dělat z poloviční dávky, ale u nás se sní i celé, je to tak dva plechy)

  • 200 g másla
  • 3/4 hrnku cukru
  • 1 a půl hrnku hladké mouky
  • 1 hrnek kokosu
  • 2 žloutky
  • 2 lžíce kakaa
  • špetka soli
Vypracujeme nelepivé těsto (když se lepí, přidáme mouku, když je příliš drolivé, máslo). Děláme v ruce, klasicky "patlála-patlála". Poté těsto strčíme na chvíli do lednice, pak z něj uděláme váleček, z válečku nakrájíme kolečka a ještě na plechu dozdobíme vidličkou.
Pečeme 20minut při 160 stupních


(Tohle jsou zrovna jen máslové sušenky bez kokosu a kakaa, ale ty z receptu jsou jen tmavé, jinak stejné)


Červená omáčka
Tohle je hodně rychlé jídlo, trošku mi přijde, že takové jak kočička s pejskem vařili dort a dali tam samé dobré věci. Kupodivu ale mlsný jazýček dcery schvaluje. 
Suroviny: cibule, kuřecí maso, česnek, mletá paprika sladká, rajčatový protlak, špenát, smetana, citron, parmazán
Napsala jsem postupně, jak přidávám. Jak je prostě kdo zvyklý dělat a podle chuti. Česnek nakrájím na plátky a nechávám ho chvilku na oleji, aby zavoněl. Parmazánem posypu většinou až na talíři. A špenát máme nejraději ze zahrádky :-)

(Nemám fotku, tak vkládám večeři - vylepšená topinka)

Losos v listovém těstě
Z listového těsta děláme hodně, ale zrovna tento recept je takový luxusní - není ani nejlevnější, ale kdo má rád tyto kombinace, tak si pochutná.

  • Lososa osolíme (pro mě mám napsáno, že hodně, protože já nějak osolím většinou málo), opepříme, zprudka opečeme na olivovém oleji
  • Na špenát usmažíme cibulku, přidáme česnek (jak kdo chce, nakrájený, drcený, sušený), nakrájený listový špenát, necháme vyvařit
  • Na bešamel rozehřejeme máslo, přidáme hladkou mouku, smetanu a nastrouhaný tvrdý sýr
Všechno necháme trochu vychladnout (když nenecháme, listové těsto se trhá, také zkušenost).
Na listové těsto dáme špenát, lososa, a bešamel, zabalíme, jak se dá a dáme do trouby na 200stupňů 25minut.


(Jídlo se fotí strašně špatně, protože hladový člověk je netrpělivý) :-)

Případné dotazy ráda zodpovím a jinak všem přeji dobrou chuť, ať už si k jídlu dáte cokoliv .-)

33 komentářů:

  1. Všechny recepty jsou lákavé, podobné sušenky dělám taky, ty tmavé, znám je jako koka sušenky. Měly úspěch i na Vánoce . Zdravím a nechte si chutnat!😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, já se přiznám, že když nevím, co vařit, jdu se podívat k tobě na recepty. Máš je opravdu chutné .-)

      Vymazat
  2. Takové mňamky)))
    Hned si jdu zapsat sušenky.
    Díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé recepty.Sušenky dělám často,zrovna jsem je pekla v úterý.To,když manžela berou chutě.
    červená omáčka je zajímavá,tu bych vyzkoušela a i lososa.Ten musí být opravdu luxusní.Dostala jsem na něj chuť.
    Díky za recepty.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, sušenky jsou takové vděčné, u nás je má ráda dcera, ale je pravda, že je také pomáhá dělat - nebo možná spíš pomáhám já jí, většinu udělá sama :-) Tak snad bude chutnat, pokud vyzkoušíš. Hezké dny

      Vymazat
  4. Já na pečení moc nejsem, ale tyhle sušenky asi vyzkouším. Díky za recept. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zrovna u tebe, Evko, psala, že děláme tyto sušenky na ten tvůj recept. Tak bychom měli vyzkoušet ten váš na oplátku :-)

      Vymazat
  5. Koka sušenky jsem dělala na Vánoce. Dnes jsem hledala recept na Esíčka, ty mám moc ráda.
    Losos musí být výborný. Díky za recepty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, tak Esíčka znám jen kupované. Také mi moc chutnají .-)

      Vymazat
  6. Lenko, děkuji za připomenutí a inspiraci - sušenky jsem už dlouho nepekla a lososa v těstě děláme trochu jinak, mohu příště vyzkoušet toho tvého...
    Přeji jen hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak od tebe jsem si psala také recept na jedny sušenky, pokud si dobře pamatuji. Také se měj hezky

      Vymazat
  7. Lenka zdraví Lenku. Dala bych si lososa a ke kávě pak sušenky :o) Mám rády ryby a dělám je hodně často, ale v listovém těstě jsem nezkoušela. Sušenky taky občas peču. Děkuju za inspiraci a recepty. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já děkuji za inspiraci na tvém blogu .-) To víš, je škoda, že nejdou přes internet poslat aspoň ty vůně, když už ne hotové jídlo :-) Měj krásné dny

      Vymazat
  8. Moc děkuji za luxusní recepty. lososa občas udělám, ale v listovém těstě se špenátem musí být super. Špenát mám také ze zahrádky. Sušenky klasické nemusím, ale ko-ka jsou výjimkou. Topinka je super. Díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marijo, nemáš zač. Teď jsem koukala na tvou upravenou zahrádku. Tam se určitě daří nejen špenátu .-) Hezké skoro jarní dny

      Vymazat
    2. Tam roste i kečup :-D Však jakmile to začne, bude to tam jako džungle. :-D

      Vymazat
  9. Červená omáčka je dle mého gusta.

    OdpovědětVymazat
  10. Leni, zajímavé recepty. Vidíš a losos v listovém těstě by mě nenapadl. Měj klidný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, my listové těsto plníme vším možným na sladko i slano :-) Krásné dny i tobě.

      Vymazat
  11. Červená omáčka se mi velice zamlouvá, díky za inspiraci! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Fredy Kruger

    " Když jedl jsem sušenky sušený,
    neměl jsem pražádné tušení,
    že bych mohl snad... bez zapití

    sušenkami se udusiti !!!"

    ... řve děd : " Co znamená lomoz ten ??

    To někdo křičí : " Mně pomozte !!"

    ... už dědek ví, kdo to nejspíš je !
    řve : " Bábo ! vnuk vloupal se do spíže!"

    Vykřikla bába : " Arci !!"
    .... už ve špajzu oba jsou starci !!

    Křičí děd : " Za nohy vyzvednu Ferdu,
    ty mu dej pořádnou přes záda herdu !!"

    Křičí strýc : " Sečkejte ! jsem blíž tu,
    bacím jej raděj do podbřišku !"

    Však bába již hůl zvedla do výšky
    a praštila strýce do šišky !
    Smála se bába, i dědek starý,
    tak, až se za břicha popadali !

    ... zasmál se tomu i Ferdál malý
    až sušenky z krku mu vypadaly !
    řve : " Už je mi dobře ! no... čestně !!"

    Jen strýc s boulí tváří se zlověstně !!
    Je hajzl strýc ! vzteklý ! zlý ! ... je prchlý !

    Všichni se před strýcem rozprchli !

    OdpovědětVymazat
  13. Milá kuchařinko, s tebou bych chtěla dvojdomek, takové dobroty a jednoduché.
    Tož i tu topinku bych si zavdala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, děkuji, já vařím jen jednoduché a co je rychle hotové. Na ta klasická česká jídla máme babičku :-) Ale ve dvojdomku s tebou by se mi určitě líbilo .-)

      Vymazat
  14. Tak ten losos vypadá opravdu luxusně! Já doma dělávám lososa na medu a hořčici, také vynikající :)

    OdpovědětVymazat
  15. Fotograf, který tohle fotí, musí být řádně najeděný, jinak hrozí, že bude třeba pořídit ilustrační fotky z fotobanky :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, mě jídlo fotit nejde, já se do něj vždy dřív pustím :-)

      Vymazat
  16. Vypadá to všechno mňamózně...:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)