pondělí 3. dubna 2023

Velikonoční tvoření

Dnes básnička k velikonočnímu týdnu a trochu tvoření

U Hanky jsem našla hezký a jednoduchý nápad na věneček. A tak jsem si taky jeden udělala.

A na této stránce Stylowi.pl - Odkrywaj, kolekcjonuj, kupuj je návod na háčkované obrázky ve vajíčkách. Zabrala mi jen chvilku času a nejtěžší bylo na začátku správně počítat (10 kostiček je vlastně 30 ok plus 1). 

 

Nevěděla jsem také, jak přidávat na stranách, tak jsem píchala víckrát do posledního oka. Jestli někdo má lepší způsob ráda se naučím.

A tady hotové - ještě je potřeba naškrobit a vypnout.

Krásné velikonoční dny ¤

Velikonoční týden
V květné neděli vyražte do strání,
na jarní květy nebo kočičky,
svěcené od zlého ochrání,
místo vaření si dejte chlebíčky.

Modré pondělí je trochu přiopilé,
v neděli se protáhly oslavy,
pamatujte tedy na své milé,
o úklid nemějte obavy.

Úterý je žluté nebo šedivé,
počasím necháme se překvapit,
čas je na práce rodinné
začněme smýčit dům či byt. 

Středa bývá k odsouzení,
vždyť Ježíše zradil Jidáš,
škaredit se nutné není,
i když někdy to špatné vídáš.

Poslední večeře páně,
do Říma odlétají zvony,
jídlo si najdeš v trávě,
zelený čtvrtek slzy roní.

Na Velký pátek rozjímání,
den ukřižování Ježíše,
kéž nás Bůh ochrání,
nic nepůjčuj a buď tiše.

Dnes můžeme jísti více,
o bílou sobotu je práce moc
od ohně jsou zapálené svíce,
čeká nás dlouhá Velká noc.

Velikonoční neděle září,
každý si něco nového vzal,
kéž všem se dobře daří,
Ježíš z mrtvých vstal.

25 komentářů:

  1. Leni,krásné tvoření,dečky i věneček se mi líbí.Já dodělávala háčkované
    slepičky a byl tu vnuk a řekl mi,že je mám nějak vykrmené.Jenže do nich se
    musí vejít vajíčko.
    A tvoje verše vystihují vše.Obdivuji pořád.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Jitko. Ty tvoje slepičky jsou určitě taky moc pěkné, a vykrmené musí být :-) Přeji krásné dny

      Vymazat
  2. Takové barvy vajíček jsem snad zatím nikde neviděla. To se nyní dá takto koupit? Já jsem zůstala zaseknutá u čtyřbarevného OVO či slupkách z cibule :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nominku, tempery se mi brát nechtěly a tohle byly jediné funkční barvičky, červená, modrá, žlutá vyschla :-)) Jinak my už na OVO nejedeme, dáváme ty smršťovací košilky... i když poslední dobou koledníci nechodí, tak jsme bez práce .-)

      Vymazat
  3. Leni, děkuji za básničku! Vajíčka se ti povedla, přidávání si najdi třeba na youtube, je to jednoduché. Jo a ještě zlatý věneček, ten je taky povedený.
    Měj hezký velikonoční týden. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Helenko, to přidávání jsem právě nenašla, jednou jsem pokračovala řetízkovými oky a jednou do toho posledního očka, podle toho, jak to zrovna vycházelo. Ale třeba ještě najdu. Děkuji a krásné dny

      Vymazat
  4. Leni, moc krásně jsi tvořila a krásné barvy vajíček. Tvoje verše mám moc ráda. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Marti. Zrovna jsem jiné barvy neměla - ještě teda stříbrnou, ale tu si nechám na vánoce :-)

      Vymazat
  5. Bezva tvoření, bezva verše.
    Měj hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Jednou jsem věneček z vyfouknutých vajíček taky dělala, ale jinak velikonoce moc nemusím takže spešl tvoření ani výzdobu nijak nedělám. Jen jsme s vnučkou venku navěsily na převislou jívu vajíčka a na dveře jsem udělala místo jarního věnce jen malé aranžmá s vajíčky. Původně jsem měla v plánu vzít dráhu na chatu, ale jelikož má být stále dost zima tak jsem tenhle nápad přehodnotila a počkám si až se udělá lépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, na tu chatu bych asi nezdrhala, přece jen je ještě dost kosa :-) A ono už koledníků moc nechodí, alespoň u nás, a zvlášť, když je zima :-) Výzdobu máš dobrou.

      Vymazat
  7. Moc pěkné tvoření i verše. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkný veršovaný průvodce Velikonocemi. A na háčkované obrázky jen obdivně koukám, protože něco takového neumím. Asi v tom bude nějaký háček :-).

    OdpovědětVymazat
  9. Háčkování obdivuji.
    Krásné to máš.
    Veselé Velikonoce vinšuji.

    OdpovědětVymazat
  10. Krásná básnička , celkově tvorba i háčkované ozdůbky jsou super. Krásne Velikonoce přeji

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné háčkování, teď na něm ujíždím a háčkuji pléd, moc velikonoční ale nebude :).
    Přeji hezké svátky jara!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, já raději ty dvě jehlice než jeden háček - přijde mi, že to přibývá rychleji :-) Tak ať se pléd povede.

      Vymazat
  12. Hody, hody doprovody, dejte vejce malovaný nebo bílý, slepička vám snese jiný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Donjon, za veršovánku. Máš u mě malované vajíčko :-)

      Vymazat
  13. Lenko, moc pěkné tvoření i básnička a celých velikonocích.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)