pátek 19. ledna 2024

Šťastný starý rok

 Ten minulý rok byl tak strašně náročný, tolik slz,... že vůbec nevím, jak jsme to všichni ustáli.

Ale Helenka psala na blogu o tom zavzpomínat na to, co nám každý měsíc udělalo radost a pro mě opravdu výzva. Tak uvidím...

V lednu bylo hlavním tématem vymalování pokoje a probírání všech věcí - a ta radost, když je vše čisté, voňavé, jako nové a hotové.

V únoru jsem potkala kamarádku, co jsem ji neviděla mnoho let, a i když místo setkání nebylo moc optimistické, i to kafe jsme daly.

V březnu jsem přečetla úžasnou knížku od Františka Koukolíka Kniha o Evě a Adamovi. Nejen o tom, čím se liší člověk od opic a kam až se ve svém vývoji dostal. 

V dubnu mi udělal radost šátek - při výrobě a pak tím, že ho kamarádka opravdu nosí.

V květnu jsem si nešikovností roztřískala telefon, takže koupila nový,... a copak radost z telefonu, ale ta radost, že vše ze starého šlo do nového přesunout a o nic jsem nepřišla.

V červnu mi udělalo radost, že po všech možných vyšetřeních jsem skoro zdravá (on taky kdo je úplně) :-)

A prázdninový červenec, návštěvy, setkávání, oběd s kamarádkou - užívala jsem si sociální kontakty s lidmi, kteří jsou moc fajn.

Srpen - dovolená s dcerou. K tomu ani víc nemusím psát.

V září měli naopak dovolenou rodiče, tak největší radostí je, že všechna jejich zvířata, o která jsem se starala, přežila moji láskyplnou péči.

V říjnu byl koncert Ewy Farné. Úžasná show, Ewa byla skvělá. Neplánovaně jsme to proměnily v dámskou jízdu a perfektně si to užily. 

Listopad byl o tvoření - věneček z pistácií, růže z listí a svíčky v muzeu.

A v prosinci není nic víc než klidné a radostné vánoce s blízkými. Copak si člověk může přát víc?

Potěšení k narozkám od mých milých


28 komentářů:

  1. Leni,krásně jsi to sepsala a já moc děkuji,že už vím,jak na to.Ale opisovat nebudu.
    Spíše jsem si dělala starost,že nechci dávat fotky,které už na blogu mám a u těch nejdůležitějších
    událostí jsem nefotila.Měla jsi moc hezký rok a každý měsíc tě něco potkalo.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, zkusila jsem, a zjistila, že každý měsíc něco hezkého bylo. Podívám se i u tebe .-) Hezké dny

      Vymazat
  2. Krásný "fotorok" jsi měla)))
    Přeji poklidný víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Moc dobrý a pozitivní výběr toho, co se odehrálo!

    OdpovědětVymazat
  4. Leni, skvělé, moc děkuji! Přesně tak jsem si to představovala.
    Přeji ti, aby letos ty radosti převažovaly. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já děkuji za ten nápad. Moc mě bavilo listovat v diáři a hledat, co radostného se odehrálo. Děkuji ti a krásné dny

      Vymazat
  5. Zhostila jsi se s výzvou opravdu dobře. Měla jsi plno hezkých chvil.
    Hezký den a pohodový víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Hani. Jsem ráda za ty hezké chvíle. Krásné dny i tobě.

      Vymazat
  6. Když je mi ouvej, listuji virtuálním deníkem a snažím se hledat to krásné, co jsem si do něj zapsala. Moc to pomáhá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, říkám si, že letos toho pozitivního musím hledat víc... Ty radosti jsou potřeba.

      Vymazat
  7. Lenko, moc pěkně jsi popsala momenty loňského roku. Jen dodám - od p.Koukolíka a kolekt. jsem kdysi četla knihu o deprivantech a ta mne velmi zasáhla.To by si měl přečíst každý.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já od něho před mnoha lety četla Mozek a jeho duše a hned jsem chtěla dělat neuropsychologa :-) Témata knih jsou odborná, ale psaná tak, že je pochopí laik. Dělala jsem si z knížky poznámky, možná z nich ještě dám nějaký článek...

      Vymazat
  8. Leni, pěkně jsi shrnula momenty celého roku. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  9. Moc hezky jsi reagovala na Helenky výzvu. Přeji Ti mnoho hezký zážitků i v tomto roce. Měj se moc hezky a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, děkuji ti. I tobě hezké dny ve zdraví a co nejvíce toho příjemného.

      Vymazat
  10. Ewa Farná rozdává mnoho radosti. Je to vyzrálá bytost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ewu Farnou obdivuji, že jí ta sláva nestoupla do hlavy a dokáže se vyrovnat i s kritikou... Nechápu, jak se do ní někdo může obouvat, že ztloustla. Je to pěkná ženská, vtipná, chytrá a skutečně něco dokázala!

      Vymazat
  11. Leni moc Tě zdravím, ráda jsem si přečetla Tvoje vzpomínky z minulého roku. Přeju Ti víc takových radostí v tomto roce, Lenka

    OdpovědětVymazat
  12. Leni, děkuji ti za návštěvu a přání. I tobě hodně radostí při tvoření i s blízkými.

    OdpovědětVymazat
  13. Přišla jsem se podívat a čekala jsem fotky, a ono to bylo slovně. To chválím, většinou "každý" fotí a nechce psát. To je mi sympa...
    Ewa Farna je taková jaká je, proto, že pochází z Vendryně, to je blízko nás a tady jsou lidé přímí a i když teď žije jinde, viditelně se odlišuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, fotím ráda, ale k tomuto se mi víc hodil ten text .-) Děkuji ti. Mně celkově lidé na Moravě přijdou milejší a upřímnější, pohostinnější. A v tom Slezsku si zas představuji právě tu přímost.

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)