pondělí 26. února 2024

Dům ve sněhu

 Není mnoho lidských přání,
světla v domě stále svítí,
v myšlenkách tě máma chrání
a táta do náruče chytí.

Není mnoho lidských přání,
cesta v mlze, zasněžená,
nemáš nikdy ani zdání,
jak dlouho bude náruč rozevřená.

Víš, že se budeš brodit v sněhu,
v dešti půjdeš bez deštníku,
znova hledat mateřskou něhu
a říci vděčná slova díků.

Na jazyku ti vločky tají,
zaklepat na dveře tě láká...
A vnuci radostně se ptají:
"Umíš postavit sněhuláka?"

Dnes trochu smutně. Tento týden držte prosím palečky... A příště už třeba jarně.
Děkuji, přeji krásné dny 

12 komentářů:

  1. Moc krásné.
    Promítl se mi v hlavě film,
    kdy jako dítě náruč jsem hledala,
    našla ji a ejhle za chvíli
    sama jsem paže rozpřáhla.
    Abych v náručí hýčkala děti
    a už se přišli schoulit i vnuci.
    Teď už mě čeká jen doufání,
    že moji starou duši
    zas některá náruč zachrání.
    Hezký den ti přeji.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherná báseň a opravdu smutná, no například můj pravý otec na mě sere už od dětství, rodiče rozvedený než mi byly dva roky... Zkurvený alkoholik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to není vždy idylické. Vše nás utváří, a pak jde o to, jak se s tím vyrovnáme a vypořádáme v životě.

      Vymazat
  3. Leni, moc krásné verše a držím palce, ať vše dobře dopadne.

    OdpovědětVymazat
  4. Leni, smutné, krásné!
    Ať se ti povede všechno, co se povést má! Opatruj se. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Trochu smutné, ale krásné !
    Klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Odpovědi
    1. Čerfe, také děkuji za držení palců. Hezké dny

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)