sobota 14. března 2015

Hrnek

Měla jsem hrnek s jedním ouškem,
kafáč na čaj a na kafe,
život upíjela plným douškem,
opitá zázrakem.

Byl to ten velký hrnek,
nyní se už snad nevyrábí,
plný drobných kávových zrnek,
a voňavé horké kávy.

Povzbudil a dodal síly,
po duši pohladil,
jak byl ten šálek v zimě milý,
vše kolem sluncem pozlatil.

Do ouška jsem šeptala mu,
svá tajná přání,
a plnila ho stále znovu,
přátelům na počkání.

Jak sladký byl ten čaj,
když nepila jsem sama,
člověk vždy mnohem více má,
když kousek sebe dává.

Pak hrnek rozbil se mi
a sbírala jsem střepy,
plačíc na studené zemi,
snad mi ho někdo slepí.



Dávno však přešel čas,
a střepy ztratily se,
snad tuší někdo z vás,
že nalévám čaj dál - z konvice.

Proto až půjdete kolem,
a ruce vám mrznout budou,
stavte se na čaj s medem,
zalitý horkou vodou.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)