sobota 21. března 2015

Vílák Bouřky

"Půjdu za vílákem bouřky, jsem na něj opravdu naštvaná,"
povídala růžová víla. Víla zlatého deště se zhoupla na
větývce: "Půjdu s tebou. I já jsem zvědavá, proč mi vílák
bouřky nedal vědět. A obě se vydaly do místa na konci
zahrady, kam vítr a ptáci zanesli semínka lučních květů.
Nikdo z lidí sem nechodil, nikdo nesekal trávu, a tak o
květiny pečovaly jen víly. A květinky se pro tu jejich péči
krásně rozrůstaly. Byl tu žlutý pantoflíček, vysoká přeslička,
jetelíček, žluté květy kozí brady a modrý až fialový rozrazil
lékařský - neboli bouřka.
Růžová víla a víla zlatého deště se rozhlížely, nemohly víláka
najít. Až ho růžová víla spatřila sedět v trávě. Hlavu měl v
dlaních. Růžová víla už otvírala pusu, že mu pořádně vynadá,
ale víla zlatého deště ji chytla za ruku. Všimla si totiž něčeho
jiného.
"Podívej," zašeptala, "nejsou tu žádné modré kytičky."
Růžová víla se rozhlédla kolem sebe a opravdu. Nemodralo
se tu nic. Ani kvíteček. Z trávy nevykukovalo nic. Nejhorší,
co se může víle stát je, když přijde o své květiny. Pokud jde
květina zachránit, pokusí se ji znovu oživit. Nebo si musí
najít jinou, o kterou by se starala a květina jí na oplátku
dávala kouzelný prášek. Bez kouzelného prášku jsou víly
příliš zranitelné. A mohou i umřít. A růžová víla i dešťová
víla to věděly.
"Co se tady stalo?" zeptaly se soucitně víláka. "Nevím,
netuším," zavrtěl hlavou. "Včera odpoledne jsem se vydal na
návštěvu za vílou muškátu, která bydlí u domku. A v noci
jsem se vracel, až když byla ta bouřka. A viděl jsem tu
spoušť. Tak tu sedím."
"Ty jsi tedy bouřku nezpůsobil?" zeptaly se obě víly
překvapeně. "Ne, vždyť to říkám, nevím, co se stalo. Nevím,
co si počnu bez mých kytiček..."
Růžová víla se na zbytky kytiček rozrazilu podívala zblízka a
utěšovala ho: "Budou žít, podívej. My teď musíme hlavně
zjistit, co se stalo." "Měli bychom to říct ostatním vílám, měli
bychom je varovat," povídá vílák bouřky, "mohli by se ztratit
další květiny." "Měli bychom hlavně zjistit, proč zvonek
nevaroval před bouřkou, ani když někdo kradl rostlinky
bouřky," napadlo zas vílu zlatého deště.


Co budou kamarádi dělat? Budou varovat víly na vílím sněmu, hledat zvonek, nebo pátrat po tom, kdo ukradl bouřku?
Jedna z možností je vílí sněm: https://stopyduse.blogspot.com/2015/03/vili-snem.html
Další v knížce .-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)