pátek 14. srpna 2020

Foť 30 dní - výzva Vendy W - 2.část

Hned na začátku musím opravit, že jsem minule nesprávně uvedla příliš přísná pravidla této výzvy. Přeskakování je možné, dokonce je možný žolík (já nejspíše použiji) a kdo chce vědět víc a mít tuto výzvu správně vysvětlenou, ať klikne na odkaz zadavatele výzvy - Vendy W . Omluva za zmatení. Není to tak přísné a je to hodně o zábavě - a za tím si stojím i teď.
Dnes vybírám témata, která jsem vyfotila víceméně "doma" a dvě v jednom městě. A bylo to hodně o focení zblízka a občas i ořezávání. Většinou chci věci zachytit "celé", ale tady jsem u pár fotek vybrala jen určitou část.

4. Textury
Tak přece jen si sem dnes propašuji fotku od oblíbeného rybníka. Vrbu, která má úžasnou strukturu kmene. Možná v ní někdo něco i uvidí .-)

6. Květy
Babiččiny květiny - až je těžké vybrat, kterou fotografii sem dát. Klasické muškáty, které jsou obsypané a často ve dvou řadách na balkóně. Takže chlubení se cizím peřím - ale jsou nádherné.

10. Vzpomínka na dětství
Tohle vypadá, že jsme byli velcí karbanící. Ale přiznejte se, kdo z vás nezná prší. Já si ani nepamatuji na dobu, kdy jsem se ho naučila. Kartami si člověk krátí večery i odpoledne, dají se s sebou vzít na všechny výlety a hrát ve vlaku, ve stanu, na dece na koupališti, na táboře... Tohle jsou navíc původní karty - ty z dětství a možná ještě starší - některé i poznamenané dětskými nápisy nebo s poškozenými rohy... A ještě bylo zajímavé, že jsem fotek vyfotila víc, a když jsem si to pak prohlížela, jako bychom skutečně hráli. Nedáte si partičku? 

16. Modrá
Fotila jsem všechno - modré záclonky v autobuse, modré zábradlí u potoka, sousedův modrý bazén a dokonce i modrý kontejner na papír (snad si teď i zapamatuji, že modrý je papír). A pak jsem úplně náhodou v trávě objevila tu správnou modrou :-)

17. Moderní technologie
Mrzelo mě, že nemůžu fotit v práci. To by byly supr fotky moderní technologie. Tak jsem se jen zálibně koukala, co by se dalo vyfotit. A pak hledala moderní technologie doma - a rozhodla se pro toto. Není moderní, staré 20 let, ale je stále funkční. Neměla jsem kde vyfotit, takže focení na ruce, a nakonec jsem ji tam nechala - za každou moderní technologií je přece člověk.

22. Inspirace
Inspiraci jsem dostala od Evky. Háčkovala kytičky, kterými pak například ozdobila věnec. Je to hodně jednoduché, tak jsem nakoupila různě barevné bavlnky (snad všechny barvy, co v galanterii měli) a když někomu chci udělat radost, dostane kytičku. A foceno na glazurované misce od dcery, kterou mi udělala na keramice. Koho nebude inspirovat kytička, tak třeba miska .-) Tady jsem nedokázala vybrat jednu fotku, dávám dvě.



24. Červená
Opět květiny mojí babičky. Jen správně nafotit a vybrat. Váhala jsem mezi begónkou, ale tu sem dám jinou barvu, a rozhodla se pro rudou růži. Voňavou, rozkvetlou, symbolem lásky. Kdo z nás žen by si nepřál dostat ji - nebo se jen potěšit jejími květy. Tak pro vás.

26. Graffity
Viděla jsem krásné graffity u Janinky  Taková jsem neobjevila. Jen ty klikiháky a různé podpisy. Ale napadlo mě vyfotit něco jiného: Kdybyste jeli v Rakovníku nakupovat do Penny, všimněte si plotu. Nakreslily děti ze základní umělecké školy. Několik zdí je už pokresleno a několik ještě na obrázek čeká. Jsou zachycena místa v Rakovníku, kreslená černobíle. Vybrala jsem to, které se mi líbilo nejvíc. A rozhodla jsem se nenapsat, jaká budova je nakreslena. Ať můžete sami pátrat po originálu této budovy, kdybyste někdy do Rakovníka zavítali  .-) 

28. Architektura
Tady jsem chtěla něco moderního a zajímavého. Takže nový bazén v Rakovníku. Dlouho zavřen, zgruntu přestavován, letos slavnostně otevřen, zas zavřen a teď už se lidé mohou koupat a děti si užívat nových tobogánů.

29. Bílá
Bílých květin jsem zas tolik neobjevila ani mezi babiččinými, takže s touto bílou begónkou jsem měla jasno. Jen jsem odřezávala - i moji ruku, která přidržovala květ. K něžné kráse se mi nehodila.

A zbývá mi posledních 10 témat. Do neděle 23.8. mi zbydou témata, která jsou pro mě těžko vyfotitelná anebo jsem nenašla pořád to správné... Ale dostala jsem tip na výlet na výstavu fotek blogera Čerf, tak se nechám překvapit, co vyfotím a jestli se mi podaří výzvu splnit. :-)


24 komentářů:

  1. Prší. Kdo by neznal prší. A taky "Vole lehni". A na gymplu mariáš, taroky, cvik. Na VŠ bridž.
    Líbí se mi fotografie "Inspirace"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak k těm ostatním hrám jsem se nedostala :-) Ale zato z karet umím vykládat .-) Ta glazura na misce se mi také moc líbila .-)

      Vymazat
  2. Růžičky jsou krásné, povedly se na 1. A malování dětí se moc líbí ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evko, růžičky dělám ráda a barvu bavlnky si vybírám podle nálady. Děkuji za návod .-)

      Vymazat
  3. Zajímavá výzva :)
    Ta textura je zajímavá, nemluvě i o vzpomínkách na dětství. O kartách jsem se nedávno bavila, ale hrála jsem je snad naposledy v 15cti letech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já karty s dcerou občas mastím. A tohle se navíc nezapomíná, tak třeba někdy bude ta správná příležitost .-)

      Vymazat
  4. Výzva Vendy je zajímavá a daří se Ti ji plnit. Také jsme hráli prší, vole lehni a canastu. Růže miluji a obdivuji. A taky se mi moc líbí obrázek dětí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Růženko. Baví mě i, že kolikrát nevím, co k tomu tématu vyfotit, a ono to nějak vyjde a člověka něco napadne nebo přijde náhoda. Růže a Růženka, to ani nemůže být jinak .-)

      Vymazat
  5. Moc se mi líbí modrej šmoula v trávě, to je přesně ta pravá modrá! :) A taky graffiti, i když to graffiti není, ty děti jsou vážně šikulky. No a pak samozřejmě inspirace, háčkovaná kvítka, jsem tvořilka a patlalka tělem i duší, takže by bylo divný, kdybych je nezmínila :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, ten šmoula byl vážně v trávě, děti si hrály na dece .) Děti z Rakovníka jsou šikovné a učitelka měla tento skvělý nápad. Jsem zvědavá, jaké obrázky tam přibudou. A kvítka jednoduché a dělají radost .-)

      Vymazat
  6. Opět fotky s příběhem, to se mi moc líbí! Ta zeď pomalovaná dětmi je prostě úžasná!
    Přeji příjemnou srpnovou sobotu a děkuji za tu podívanou! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Helo, za návštěvu. Jsem ráda, že se líbí.

      Vymazat
  7. Jsi dobrá.Krásně jsi pojala další témata výzvy.Graffity se mi moc líbí,ale líbí se mi všechno.Mně zbývá posledních pět a zrovna s nimi mám trochu problém.Musím je nafotit ve městě a tam se dnes vypravím,je pod mrakem a snad nebude takové horko.Těším se na tvé pokračování.
    Měj Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ten kdo si zkouší tuhle výzvu ví, jaké je to přemýšlení, co vyfotit. A pak aby se to povedlo. Ale je to i radost a člověka to baví. Takže za to ocenění děkuji. Snad se podařilo úspěšně nafotit. Budu se těšit na tvoje fotky. Hezkou neděli

      Vymazat
  8. Nejvíc mě zaujaly grafity. Jsou nádherné. Měj pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A takových obrazů je na zdi několik .-) Jsou to šikulky. Hezkou neděli.

      Vymazat
  9. U nás vedla kanasta, po ní pak prší. První jsme hrály turnaje rodiče versus děti, druhé mazali v hospodě když už jsme tam směli ;-).... ale vždy o prázdninách, to prostě k nim patřilo. Krásně se ti to daří a já už také vím kde nafotím něco jako grafitti. Jinak nevím jestli si zaregistrovala kdy v těch Dobřichovicích budeme, psala jsem to v komentu, takže ještě jednou 22.8. 10:00 nádraží Dobřichovice. Jinak tam budeme déle takže snad se sejdeme....tedy pokud chceš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, vím o Dobřichovicích. Tak bylo by to fajn setkat se třeba hned se třemi známými blogery (když počítám i čerfa). Uvidím, jak mi to vyjde, zrovna v srpnu mi nevychází nic podle plánu...Dala bych vědět, díky.

      Vymazat
  10. S výzvou se vypořádáváš perfektně. Každá fotka je k danému tématu vypovídající.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Výzvu zvládáš skvěle, hezké fotky. Líbí se mi i ty růžičky, ty bych nezvládla.
    Přeji pohodový víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Dáši. Tak zas zvládáš jiné věci .-) Krásnou neděli.

      Vymazat
  12. Ó, ty karty! S těmi jsme se taky něco nahráli :-) Nejdřív prší, pak lízaný mariáš a potom už pěkně dospělácký mariáš ve třech :-) Škoda že prakticky nikdo z mojí generace mariáš neumí. Teď už snad doma ani obyčejné karty nemáme.

    OdpovědětVymazat
  13. Fíha, ty umíš mariáš? Tak to jsi dobrá. Já úspěšně zapomněla i třeba ty žolíky. Ale prší u nás jede i teď .-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)