pondělí 24. srpna 2020

Foť 30 dní - výzva Wendy - 3.část

Poslední část. Konec. Je za mnou měsíc intenzívního focení. Někdy jsem měla vážně chuť s focením přestat a za chvíli jsem si foťák zas brala a pouštěla jsem se do zachycení nového pohledu. A doma pak probírala ty tisíce fotek (asi ani moc nepřeháním), abych z nich v závěru vybrala jen třicet.
Výzva Vendy W . Naučila mě využívat lépe funkcí foťáku. Naučila mě fotit to, co by mě jinak nenapadlo, nebo se mi do toho nechtělo. Naučila mě několik pouček ve fotografování. A přitom to byla zábava. Přitom jsem se usmála, když jsem objevila něco, co stálo za zachycení. A měla radost, když to pak vypadalo dobře i na obrazovce počítače.
Děkuji za tuto výzvu. Možná, že jsem ne všechno tak úplně splnila, ale komu se nebude zdát, ať si zkusí výzvu sám. A uvidí.-)

2. Pravidlo třetin
Tohle bylo asi nejkomičtější. Fotila jsem od prvního dne, ale nejdříve jsem ho úplně špatně pochopila, tak vznikaly paskvily. Pak jsem si ho převedla, jako nezajímavý prostředek. A nakonec dospěla k tomu, že se mi povedla tato fotografie. 

11. Krajina
Jsem krajinářský fotograf. Nejvíc fotografií udělám v přírodě. Ale teď - krajina se postupně měnila - zrající obilí, posekáno, zoráno - a já pořád neměla tu svoji fotografii. Četla jsem si, jak správně fotografovat krajinu, ale stativ, hloubka ostrosti, filtry - to bylo pro mé focení kompaktem nepoužitelné. Tak jsem si jednu sobotu přivstala a vyšla na místo, kde byl trošku výhled do kraje a dodělala pak  barvičky v Picasu :-)

12. Portrét
Že bude na portrétové fotografii náš pes jsem věděla od začátku. Ale nějak nespolupracoval a odmítal dívat se do sluníčka, abych ho měla dobře vyfoceného, nejvíc se mu líbilo ve stínu a ještě s přesvíceným pozadím. Zkoušela jsem to i s kočkou, ale ta utíkala, jen co mě s foťákem viděla. Až jednou se vracím domů, pes mě vítá, vytahuji opatrně pamlsky z kabelky spolu s foťákem - a odměnil se mi moudrým pohledem.

13. Napětí, dynamika
Tohle je trošku podfuk. Neodpovídá tématu. Na druhou stranu - zachyceno elektrické napětí. A představte si to napětí před dalekou cestou .-)

14. Oči
Další věc, s kterou jsem se prala. Tedy psychicky. Nedokáži dát na internet něčí oči. Prostě ne. Využila jsem oko, které jsem kdysi nakreslila a fotografováno zcela na manuál pokus-omyl, protože je tak světlé, že jinak prostě nešlo. Takže o fotografování to je .-) 

15. Po setmění
Po setmění nikam nechodím. V zářivě barevném městě nežiji... Ani nemůžu dát jinou fotku.

21. Fontány, vodotrysky
Za celý měsíc jsem objevila jen jedno místo, kde můžu udělat tuto fotografii. V horkých dnech často s lidmi. Ořezávání, nastavování, vybírání - snad jsem zachytila mokré osvěžení...


25. Voda
Moc u nás neprší. Jsme ve stínu hor a mraky nedojdou až k nám. Proto je spoustu radosti, když přijde déšť, a jak jinak vyfotit než s květinami .-)

27. Street foto - žolík
Viděla jsem spoustu zajímavých námětů na street foto - spícího bezdomovce pod mostem, popeláře bojujícího s odpadkovým košem, ženu peroucí prádlo v potoce, hádku dvou lidí, ženu a psa oba hledající něco v tašce na zemi, muže meditujícího pod sochou... Jen si neumím představit, že bych je sem dala. Street foto nemám, využívám žolíka.

30. Zrcadlový odraz
Ještě jednu věc mě naučila tato výzva - to zajímavé je za tvými zády. Mockrát jsem se ohlídla a právě to zajímavé bylo za mnou. Tady jsem si zašla do cukrárny v Podbořanech. Kromě vynikajících zákusků a příjemné obsluhy asi jinak nemá co nabídnout. Až na to zrcadlo za zády .-) A říkám si jak jinak zakončit tuto výzvu, než v hlavní roli - já a můj foťák :-)



39 komentářů:

  1. Poprala jsi se s výzvou opravdu moc dobře. Výstižně !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za uznání .-) Také hezký den, Hani.

      Vymazat
  2. Tak hlavně gratuluji k ukončení výzvy,zvládla jsi ji perfektně.Všechna témata jsi vystihla úžasně,ani nevím,které foto se mi líbí nejvíce.
    Měj hezký nový týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeme si navzájem potřást rukou, Jitko .-) Děkuji, také se mi moc líbily tvoje fotografie. Krásný den

      Vymazat
  3. Výzvu jsi zvládla hezky. Fotky jsou velice zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. Děkuji. Ty mě vždy komentářem překvapíš :-)

      Vymazat
  5. Tak také gratuluji i já jsou super fotky ******************

    OdpovědětVymazat
  6. Víš, fotky jsou pěkné, jsou výstižné.
    Ale daleko víc mne baví ten text, komentář je u každé úžasný a skvěle fotce dodá glanc.
    Tak konečně vidím, jak vypadají víly :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, blondýnko. Vypadají obyčejně, viď? :-) To víš, že jsem přemýšlela, jestli tu fotku sem dát. A pak jsem si řekla, že toho mám za sebou tolik, že nějakou tu slávu unesu :-) :-)

      Vymazat
  7. Moc hezké fotky, výzvu jsi zvládla víc než dobře.

    OdpovědětVymazat
  8. Odpovědi
    1. Když jsem dělala tuto fotku, tak z toho světla začal přicházet nějaký člověk. Škoda, že jsem necvakla. Docela by mě zajímalo, jak by ta jeho silueta vyšla .-)

      Vymazat
    2. To fakt mohlo být zajímavé. Příště nepřemýšlet a cvaknout🤒

      Vymazat
    3. Aj mne sa tá fotka líbí nejvíce 🙂 A myslím si, že je to celkom aj street foto, akurát v prírodnom podaní, so stromami miesto domov.

      Vymazat
    4. To je hezké, jak jsi to napsala, Simi. To mě nenapadlo.

      Vymazat
  9. Krásné fotky, skvěle zvládnutá výzva. A moc se mi líbí motto "to zajímavé je za tvými zády", asi se budu muset někdy otočit. :o)
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuji ti. A mně se to skutečně stávalo. Občas se prostě otočit, když to, co hledám, pořád není přede mnou .-) Krásný den,L.

      Vymazat
  10. Moc hezky jsi výzvu zvládla. Ty ses s tím poprala opravdu perfektně. Jsi šikovná. Přeji Ti krásný poslední prázdninový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuji ti moc. Potěšila jsi mě. Ten poslední prázdninový týden letí skutečně rychle. Krásné dny

      Vymazat
  11. Poprala jsi se s výzvou statečně, smekám za kreativitu a trpělivost! 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, kreativitu u tebe také obdivuji. A trpělivost také .-) Děkuji ti moc.

      Vymazat
  12. Další krásná porce fotek! Jasně mě dostal moudrý pohled psa. Kdybychom věděli co si opravdu myslí...
    Krásný je žolík, tohle světlo mám moc ráda.
    Děkuji za pokoukání a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je už starý, vyprávět nemůže, ale kdyby moh, nikdy by si nestěžoval... Je to skutečně báječný pes s velkým srdcem .-) Večery a rána jsou nejkrásnější .-) Děkuji a také krásný den

      Vymazat
  13. Moc krásné fotky a i komentáře i u nich. Zhostila si se výzvy opravdu úžasně. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti moc. Jsem ráda, že jsem dokončila a o to víc potěší, když se líbí. Také krásný den

      Vymazat
  14. Nejvíce se mi líbí oči, a po setmění :) Také pozdě večer nikam nechodím, nevěděla bych, co vyfotit :D Povedená výzva :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Eliss. Hlavně doufám, že se nikdo nepřihlásí, že je to jeho oko :-)

      Vymazat
  15. Moc pěkné fotky a jejich příběhy. Já jsem se zatím na výzvu nikam nevydala. I když na posledním zájezdě a dovolené těch témat bylo hodně.Mozná se do toho někdy dám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš krásné fotografie, Marija. A občas je dobré i třeba zkusit, co člověka jinak nenapadne fotit. Proto i se mi ta výzva líbila .-)

      Vymazat
  16. Nejvíc se mi líbí Street foto které vlastně není Street 😊
    A pes, to je klasika, takhle každý kouká když čeká co vytáhneme z kabelky :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se mi ta fotka líbila, proto jsem ji dala jako žolíka .-) Nu jo, když takové dobroty, na jaké dáváš recepty, v kabelce nenosím :-)

      Vymazat
  17. Když se tak na snímky dívám, už teď pociťuji stesk po létě, které pomalu odchází...je moc fajn vidět na fotce i tebe :).

    * Mimochodem obrázek už je hotový :) - napiš mi na: tessla@centrum.cz a já ti sdělím víc a pošlu foto 💜.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Juju, těším se. Po létě se mi také stýská .-)

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)