úterý 4. srpna 2020

Náš domov

Tato básnička je moje "srdcovka". Odhodlala jsem se a poslala jsem ji bývalému učiteli češtiny... nabídl setkání, nabídl, že se pobavíme nad mými básněmi - nikdy k tomu nedošlo. A nyní už ta možnost není. Při úklidu jsem ji náhodou objevila. Bez úprav, tak jak byla před mnoha lety napsána, dávám k přečtení i vám

Až potkáte ženu,
která
bude mít hluboké oči rybníků,
tak hluboké, že se zamilujete,
a všechno pochopíte,
a snivé, ale dá vám nahlédnout do jejich tajů.

A plakat bude
slzy smutné a bojácné,
slzy vášně a touhy,
i ty marnotratné,
jen ne lhostejné - takové ona neumí.

A červenat se bude
jako zem, co se z ní dělají cihly,
a bledost bude mít.
Až řeknete vždyť i ta jí sluší !

A bude mít tisíce vůní,
a tisíce přátel,
a všechny smíte poznat.
A za celý život nepoznáte.

Jen žárlit nesmíte.

A ústa bude mít
tichá, jak šum větví stromů,
jak oblázek, který hodíte do potoka,
a jimi k vám bude promlouvat,
když uslyšíte

a všechen smutek zmizí z vaší duše.



26 komentářů:

  1. Opravdu krásná báseň. Hodně se při ní čtenář zasni. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marija. Měj se moc hezky a těším se zas na tvé výletové fotografie .-)

      Vymazat
  2. Moc pěkný kousek, navíc s příběhem a neobyčejnou historií.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Byla vlastně psána přímo pro toho pana učitele .-)

      Vymazat
  3. Básnička se mi moc líbí,máš velké nadání.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já ti děkuji. Jsou mnohem lepší básníci - i mezi amatéry .-) Ale i tak jsem vděčná za ten kousek talentu, kdy můžu city slovně vyjádřit .-)

      Vymazat
  4. Já tyhle útvary neumím, obdivuji každého, kdo vytvoří dílko, co má patu a hlavu.
    Tedy tleskám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, blondýnko .-) Děkuji a klaním se :-)

      Vymazat
  5. Moc hezká báseň. Kdysi jsem je taky psala, ale už je to dávno. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk povinnostmi a životem nějak ztrácí to básnické střevo... Ale možná tam někde u tebe přece jen je .-)

      Vymazat
  6. Krásné verše. Psát je neumím, ale kdysi jsem ráda recitovala.
    Měj krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Růženko. I na recitování musí být talent .-)

      Vymazat
  7. Krásné. Četla jsem je dvakrát.
    Kdysi dávno jsem se o nějaký ten verš pokoušela, ale vyšumělo to. Ale moc ráda jsem poezii recitovala.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Hani. Děkuji za přečtení .-) Já teď moc také nepíši, ale občas "políbí múza". Možná škoda, že teď už se básničky tolik nerecitují - správný přednes může báseň povýšit a přiblížit posluchačům...

      Vymazat
  8. Moc krásné, děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, také děkuji a krásný večer, nebo den, měj se hezky.

      Vymazat
  9. ,,A bude mít tisíce vůní,
    a tisíce přátel,
    a všechny smíte poznat.
    A za celý život nepoznáte"....

    To mě z nevysvětlitelných důvodů obrovsky zaujalo, dá se říct, že snad i částečně uhranulo. Krásné, krásné! Škoda, že už k setkání nedošlo. Ale já si stejně myslím, že pan učitel báseň spatřil i tak, třeba si ji zrovna čte :)......

    (ps: Na obrazu už pracuji a jakmile bude hotový, ozvu se :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leri, těším se na obraz .-) Leri, přečetl a stihla jsem mu dát vědět, že vzpomínám na jeho hodiny... Jako náš třídní nám psal do žákovské knížky skoro každý týden slovní hodnocení, některá si pamatuji i po tolika letech. Poznával mě, když jsme se potkali... Moc mi toho dal. Právě tím, jaký byl - obyčejný neobyčejný temperamentní člověk .-)

      Vymazat
  10. Krásné, mám ráda verše, které dávají smysl :).

    OdpovědětVymazat
  11. Opravdu pěkné, procítěné... ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)