pondělí 30. listopadu 2020

Listopad


Když vědci zkoumali, kteří lidé se nejlépe uplatní v životě, nevyhrála to jejich inteligence, ale jejich výdrž. Provedli jednoduchý test s dětmi, před které dali jeden bonbon s tím, že když to vydrží a nesní ho, dokud někdo nepřijde, dostanou další laskominu. Děti, které to vydržely nejdéle (některé i usnuly), dostaly pak větší odměnu a hlavně (zjištěno po čase) lépe se v dospělosti popraly se životem a dosáhly svých cílů.



Dost mi to připomíná naši kočku. Dokáže vydržet u misky sedět, někdy v sedě i usne, ne několik minut, ale troufla bych si říct i hodin. Změní působiště, jen když vidí, že jdeme do špajzu. To nás pak následuje, nejspíše s pocitem, že nyní to snad pochopíme… a dostane konečně kapsičku za odměnu za to dlouhé čekání.





Tím jsem si krátila už tak krátké podzimní dny. Komunikací s kočkou a se psem. Využívala jsem vycházek, i když počasí nic moc. Ono je to vidět i na fotografiích.



Trochu akčnosti jsem zažila, když jsem zadkem spočítala schody. Nedošlo mi, že je namrznuto, a už na prvním schodu mi podklouzla noha a letěla jsem. Je jich sedm. Naštěstí jen. A naštěstí jen naražená kostrč,… asi při mně stál můj strážný anděl.

V listopadu jsem spíš zaměstnávala ruce než hlavu, takže vzniklo několik dílek, které snad udělají radost na vánoce. V předstihu je sem dávám, třeba někoho inspiruji, jak jednoduše se připravit na zimu.

Čelenky


Čepice


Sukně



To byl můj listopad. Na začátku roku si tahám 12 andělských karet. Na každý měsíc jednu. Na prosinec mi vyšlo splněné přání. Tak jsem zvědavá, jaké z přání to bude. Mám jich totiž hodně, od těch důležitých po ta malinkatá. Tak třeba ježíšek některá splní. Možná i ta o zdraví, vzájemném setkávání... nebo přinese i tu obyčejnou radost z maličkostí. Tak uvidíme. 




Pozitivní prosinec vám všem .-)

42 komentářů:

  1. Moc krásné fotografie a také zajímavý článek. krásné čepice, čelenky, sukně. Jsi šikovná. Přeji krásný advent ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že po tomhle bláznivém roce si zasloužíme nějaké to splněné přání všichni. Tak si držme palce :-) Krásný prosinec i tobě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veroniko, také doufám. Že prosinec bude trošku pozitivnější a každý něco pod tím pomyslným stromečkem dostaneme. Ty nejdůležitější dárky nebývají ty hmotné .-) Snad přijde trošku zklidnění.

      Vymazat
  3. No, naražená kostrč taky není zrovna výhra v loterii :-) Ale teda asi lepší varianta z různých dalších možností...

    To tahání karet na příští rok, to zní docela zajímavě. A držím palce, ať se ta prosincová karta vyplní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty schody byly kamenné, takže naražená kostrč je lepší než rozbitá hlava .-) Doufám, že dojde na protiskluzovou renovaci :-) Děkuji ti. Andělské karty jsou úžasné, že je v nich vše hezké, žádné hrůzy .-)

      Vymazat
  4. Fotky jsou pěkné, i když podzimně smutné. Tvoje tvoření určitě potěší a já doufám, že ti ta prosincová karta nějaké to přání určitě splní. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  5. Les, velmi čtivě si zhodnotila měsíc. Doufám, že naražená kostrč už nebolí, procházky udržují duševní pohodu. Hand made dárky jsou parádní, určitě potěší!
    Trpělivost vaší kočky se úžasná!
    Přeji ti hezký prosinec a doufám, že karty nelžou...
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, trošku bolí, ale sedět už můžu :-) Děkuji ti za hezký komentář. Tak uvidíme, jaký bude prosinec. Dnes napadl první sníh, tak alespoň na pohled je pohádkový. Krásný den.

      Vymazat
  6. Krásný prosinec i advent přeji.
    Ty jsi pilná; takové krásné tvoření.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, děkuji. Vždyť ty jsi také pilná nejen s myškami .-)

      Vymazat
  7. Moc pěkná slova o té trpělivosti. Ta je totiž v životě opravdu důležitá, lépe na některé věci nespěchat... Moc se mi líbí to srdíčko, a doufám, že už tě po tom ošklivém pádu nic nebolí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, Eliss. Tato doba je o trpělivosti, ptáme se, kdy bude lépe. A děti zas se začnou brzy ptát, kdy už přijde? :-) Měj krásné dny a hodně lásky

      Vymazat
  8. Tahání andělských karet je zajímavý zvyk :).
    Přeji krásný adventní čas :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andělské karty mám moc ráda. Mám je ve zlatě a každá jejich myšlenka - rada nad zlato. Nic špatného se z nich člověk nedoví. Jen se možná zamyslí. Anebo těší na další měsíc, co přinese a jestli se vyplní. Také pohodový advent

      Vymazat
  9. Pěkné čtení a krásné fotografie. Taky občas chodíme na procházky i když počasí jim moc nepřeje.
    Doufám, že už tě naražená kostrč přestala bolet.
    Měj hezký advent.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, máš pravdu, procházky jsou potřeba, i když to počasí někdy nevychází. Chce to se už pořádně obléknout a pak člověk vydrží i v mlze. Nebo ve sněhu .-) Také krásné dny

      Vymazat
  10. Krásne fotografie. Mala som chvíľu pocit, že tu máme chladnejšie :-)

    Andělské karty so vždy chcela, ale mám aspoň veštecké kostky. Tie sú tiež fajn. Verím, že to prianie sa splní a bude to určite niečo hezké :-)

    S tou kostrčou pozor. Ono sa to nezdá, ale neskôr môže narobiť rôzne problémy. Sama mám s ňou problém.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, nestraš. Snad teda záda nebudou zlobit. Ani mě, ani tebe. Andělské karty jsem dostala od kamarádky a už první předpověď se vyplnila. Existuje několik druhů andělských karet. Mně se na nich líbí, že jsou příjemné i k zamyšlení, a i s krásnými obrázky. Posílám náš první snížek do vašeho vedra .-)

      Vymazat
  11. Vílo, já myslela, že vy tančíte ? A ty se ovaluješ na schodech ?
    Říkám si, že kočky tohle mají tam někde v hlavě naprogramované, můj Míša si sedne na stůl a dokáže očima tak somrovat, že jsem po půl hodině vyměklá jako máslo před pečení.
    Přeji ti, ať v prosinci tančíš, křepčíš a raduješ se, přijde slunovrat a s ním naděje na světlo a radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je z toho, že víly jsou roztančené, s hlavou v oblacích, a pak je skolí realita :-) Teda jen schody. Ono to vypadá, že tu kočku trápíme hladem, ale to bychom si nedovolili. Jen ta spotřeba kapsiček nějak roste, co je zima a většinu času tráví u misky. Říkáme si, že venku taky tiše sedí a číhá na myš, tak možná číhá na tu kapsičku :-) Děkuji ti za krásné přání, doufám, že se objeví úsměv i na tvé tváři .-)

      Vymazat
  12. Docela by mě zajímalo, jak se to budoucí "dosažení cílů" kvantifikovalo, tím spíš, že cíle mohou být zcela odlišné povahy a jako takové se musí dost obtížně "převádět na společný jmenovatel", což bývá v podobném výzkumu třeba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerfe, ty mě dostáváš. Nejdřív ta statistika... teď podkopávání vědeckého výzkumu... no, nejsi ty netrpělivý šťoura? :-) Googluj. A měj krásný a pohodový adventní čas .-)

      Vymazat
  13. Tak ne nadarmo se říká že kdo si počká, ten se dočká....já se dočkala nepříjemného překvapení, odešla mi včera pračka do věčných lovišť. ještě že jsem měla na účtu poslední peníze ze železné rezervy, takže zítra dovezou novou. Takže mám vlastně Ježíška, o kterého jsem vůbec nestála....počasí stojí za poslední měsíce úplně za prd. Stejně jako situace, prapodivná a vnucovaná lidem proti jejich vůli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš neplánovaného Ježíška. To by chtělo trochu radosti. Ale kde brát, viď?

      Vymazat
  14. Líbí se mi ta fotka s labutěmi.
    Ale rok labutě za chvíli skončí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se mi líbí tvoje fotky s labutěmi... A asi je budu fotit i příští rok :-)

      Vymazat
  15. Krásné fotky. :) Jinak, naprosto chápu a rozumím. Také si povídám s tou mou kočičkou. Někdy až moc - ona je zkrátka až moc upovídaná. :D To ale znamená, že je to zkrátka kočka s názorem. :D

    Listy snů I Listy pohybu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, věřím ti. Stačí mít čas a chuť naslouchat. A pak se trochu zklidnit. Pozdravuj povídalku .-)

      Vymazat
  16. Krásně napsáno, ráda jsem si početla. Moc hezké fotografie. I já si povídám s naší Sárou a ona mi odpovídá. Měj pěkné adventní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čtu si, jak šikovná je Sára. Zažíváš s ní krásné chvíle. Děkuji a také krásný advent.

      Vymazat
  17. Krásné shrnutí podzimu.Fotografie jsou nádherné i přes nepřízeň počasí.Já zjišťuji,že si doma nejvíce povídám s kočkou a psem.Manžel pořád kouká na televizi a tak vím,že mě nevnímá.Modřinka,ta vydrží sedět u misky dlouho,dokud nedoplním.Je to kočka domácí a nějak ztloustla a nemohu ji vysvětlit,že má dietu.
    Ruční práce máš moc krásné.Asi se pustím do čelenek.
    Měj hezký předvánoční čas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, když jsem sem napsala, že hodiny sedí u misky, říkala jsem si, aby to nebylo pochopeno, že ji trápíme hladem. Ale teď vidím, že rozumíš .-) Ta naše je zmlsaná a mohla by kapsičku pořád dokola. A v zimě to také moc nevyběhá :-) Děkuji ti. Čelenky jsou snadné a rychlé. Jednoduchá paráda a radost. Jen nejdřív nasadit roušku a pak čelenku, obráceně nelze :-) Také krásný advent a ať se ti daří.

      Vymazat
  18. Krásné fotky i Tvé tvoření. Přeji, ať se Ti tvé sny plní nejen v prosinci. :o)
    Měj pohodový adventní čas. D.

    OdpovědětVymazat
  19. Krásné fotky i povídání. Teda s tím uklouznutím na schodech jsi měla opravdu štěstí, že se nestalo nic horšího. I když naražená kostrč také není žádná sranda. Znám paní, která si zlomila pánev. Moc se mi líbí ty čelenky. Já nosím čepice jen když opravdu moc mrzne, ale čelenku začnu nosit, jakmile trochu začne foukat ze strnišť.Přeji krásný advent.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marija. Tak to jsme na tom stejně. Jsem taky čelenková :-) Také pohodový advent a hlavně zdraví.

      Vymazat
  20. Pane jo ta ruční práce je úžasná. Ty čepičky jsou velmi pěkné.
    Také všechny fotografie jsou pěkné :)
    Povídání bylo zajímavé, škoda, že to i na mě nevyzkoušeli. Jelikož vím, že jsem se postupem let změnila, tak jaká jsem byla jako malá už si úplně ani nepamatuji...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joina, já to také na svojí dceři nezkoušela .-) A jak psal Čerf, ono opravdu asi jde o to, jak je definován ten úspěch v dospělosti... Děkuji ti moc, jsem ráda, že se líbilo.

      Vymazat
  21. Netušila jsem, jakým způsobem je možné počítat schody - já to obvykle dělám očima. :-))) Jsi pilná, tvé ruční práce jsou hezké a určitě udělají radost. Tak hodně adventní pohody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těma očima je to míň bolestné :-) Děkuji ti, tobě také krásné adventní dny

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)