pátek 25. února 2022

Neochránili jsme své děti

 Stáhla jsem se z blogování, protože už toho bylo moc, co se kolem mě dělo. Jenže jak kdyby to nemělo skončit...

Téměř vymřela generace, která zažila válku. A i když jsme tu měli poslední roky klid, zřejmě jsme si nevšímali, co se kolem nás děje.

Ano, nemohli jsme ovlivnit to, co se děje ve světě, nemáme vliv na jednání velmocí, a vůbec nemůžeme znát pravé záměry politiků...

Myslím, kdykoliv je narušena rovnováha, vrací se zpět, bez ohledu na způsob a na to, jak moc nás to bude bolet.

Myslím  že teď už nám nezbývá než se modlit :-(

Dávám úryvek z básničky, nevím od koho je, je o hledání nejkrásnějšího slova:
....tu jednou slyšel píseň matek,
Píseň matek, které se o své děti bojí.
a on to slovo znal. 
Bylo jako mezi slovy král
Ústy člověka prošel bohatýr
ten člověk měkce vyslovil: "Mír".


16 komentářů:

  1. Jsem poslední léta vyděšená z toho, co se děje, jak se převracejí dějiny a vyvolávají neskutečně nebezpečné, a přitom zbytečné konflikty. Bojím se, že je vládnoucí lidstvo nepoučitelné a jak známe z historie, nikdy to nedopadne dobře a trpí tím nevinní lidé. Modleme se, aby toto nebyl začátek konce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lado, pořád věřím, že to bude dobré. Akorát se bojím, že to bude trvat. :-(

      Vymazat
  2. Dnes bojuje Ukrajina i za nás. Nepostavíme-li se za ní, nepostaví se nikdo ani za nás. Je to bolestivé poznání.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechci to hodnotit, ale tento konflikt nevznikl ze dne na den. Rusko ukazuje, že je mocností a je potřeba ho brát vážně... možná se také obávalo rozšíření západu a zaútočilo jako první... zapojit se do této války zatím znamená víc mrtvých :-(

      Vymazat
  3. Je šílené co se kolem nás děje, válku nechce nikdo. Musíme věřit, že brzy skončí. Bojím se na to myslet.
    Přeji klidný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, doufám. Nic víc teď nezbývá. Snad klidný víkend.

      Vymazat
  4. Do poslední chvíle jsem si myslela, že to přece není možné, aby se opět rozpoutala válka. Bohužel, byla jsem hodně naivní. Bojím se, ale pořád ještě doufám, že to brzo skončí, přestože už oběti rostou. Přeji klidný víkend.

    OdpovědětVymazat
  5. Lenka zdraví Lenku. Asi jako většina lidí jsem v šoku a mám obavy, co bude následovat. Tam i tady, všude.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Bohužel, i kdyby to mělo za dané situace ten nejhladší průběh, tzn. kdyby se opět uplatnil model s násilným nastolením loutkové vlády a vynuceným příměřím, založí to stejně do budoucna nové nenávisti, které mají dlouhý život.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I té nenávisti vůči obyčejným lidem jako jsme my se bojím...

      Vymazat
  7. Leni, co dodat - dámy přede mnou vyjádřily své obavy, pocity. Jsem na tom stejně. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já k tomu mám jen :-(( pocity se nedají vyjádřit.

      Vymazat
  8. Leni, píšu na blog hlavně teď aktuálně a moc nejsem schopná žít a pracovat v normálním módu. Musím se do normálních témat článků hlavně do magazínu nutit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)