pondělí 12. září 2022

Pletené bezprsté rukavice

 Každý se na nadcházející zimu připravuje jinak. Když nám při práci na počítači i při 20 stupních mrzly ruce (co teprve při těch 18 stupních), rozhodla jsem se, že potěším sebe i spolupracovnice bezprstými rukavicemi. Obyčejné, rychlé, aby prsty byly volné. 

Pletla jsem na pěti jehlicích, což jsem se naučila tento rok, a pro mě pohodlné, že pak nemusím nic sešívat. Ale lze uplést i klasicky na dvou jehlicích, a pak sešít - jen nechat prostor pro palec. 

Přikládám návod. Pletla jsem na jehlicích 3,5 

Návleky jsem si ozdobila uháčkovanými kytičkami (spíše kolečky) a na šedých jsem se pokoušela vyšít obrazec. 

Poprvé jsem se snažila něco vyšít a několikrát jsem předělávala. Měla jsem vzít jednobarevnou vlnu, takto to za tu práci nestálo.

 

Zatím mám tedy jen dva páry, ale zmrzlé spolupracovnice i zbytky vlny mám, takže v tom budu určitě pokračovat.

 


Po vydání článku jsem dodělala ještě jedny. Přikládám jedny decentní černé s copánkem. Návod i pro mě, abych nezapomněla. 
Na levé je copánek - oka dozadu na pomocnou jehlici (já používám spínací špendlík), na pravé - oka dopředu. Copánek tvoří 8 ok (4 uplést,4přendat) a je vzdálen 9 ok od díry na palce. Pozor, na levé rukavici je to 9 ok od začátku, na pravé 9 ok od konce. Copánek jsem tvořila v 6.řadě, 8ř,8ř (pak na díru obr.),8.ř.a po 7.ř jsem dělala lem (pletla jsem od díry na palec tedy méně řad než je v rozkresu výše).

Část pruhovaná a část modrá - tak to na 5 jehlicích nejde. Tyhle jsou sešívané. 

A co vy? Také jste se už pustili do pletení svetrů, šál a rukavic?

Přeji hezké, snad stále ještě slunečné dny.

28 komentářů:

  1. Ty jsou ale pěkné a hlavně, zahřejí! Moc šikovná jsi! Jiřina z N.
    svetry, ponožky, rukavice, čepice a šály už nepletu, ale dřívě ano a byly to vítané dárky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Jiřinko. Vím, že jsem u tebe obdivovala háčkované přehozy na postel. Na to já bych asi neměla trpělivost. Pro mě je maximum svetr velikosti S :-)

      Vymazat
    2. Já jsem byla za mlada takový poděs, že jsem si upletla ( podle popisu, pochopitelně ) ze stejného vzoru krajkový svetr a punčochy. To byla móda, kdy v časopisech byla k vidění Twiggy.
      A jak to uteklo! Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Jiřinko, tak punčochy jsem teda ještě nedělala :-) Myslím, že ti model záviděli .-)

      Vymazat
  2. Leni,ty jsi úžasná,myslíš i na kolegyně.Rukavice jsou krásné.Já propadla háčkování a plánuji háčkovat hlavně ponožky.Vnučka je na internátě a vždy ji málo topili a letos možná nebudou vůbec,tak aby měla nožky v teple.Plést umím,ale asi bych s tolika jehlicemi to nesvedla.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji ti. My máme v práci výjimečně dobré vztahy. Do pěti jehlic jsem se také nejdřív zamotala, nešlo mi to hned. Ale teď už vím, jak nato, a když dělám něco takhle malého, tak je použiji.
      Ponožky se určitě budou hodit a vnučka je využije. A navíc budou hřát i tím, že jsou od babičky .-) Krásné dny

      Vymazat
  3. Leni, jsou kouzelné! Moc se mi líbí ty vyšité, to jsem nedělala roky - takhle jsem dětem dělala “norské svetry”.
    Háčkuji nebo pletu pořád něco 😀.
    Měj hezké dny. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Vím, dáváš také na blog. A vždy jsou to moc hezké věcičky a dárky. Vždy obdivuji nejen provedení, ale i výběr barev. Krásné dny i tobě

      Vymazat
  4. Parádní rukavice !!! Taky stále něco pletu, háčkuji ap. Tak nějak to do mého života patří.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Hanko. Mám to také tak. Dá to trošku práce, ale radost z výtvorů a pak třeba i z darování, to předčí. A navíc je to příjemný relax. Myslím, že to mozek uklidňuje, monotónní činností, i cvičí, tím jak člověk počítá vzor .-) Dokážeš vytvořit moc hezké věcičky. I tobě hezký den

      Vymazat
  5. Bezprsté rukavice by se mi šikly při podzimním focení ranních mlh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych neměla tolik kolegyň, tak bych se nabídla, že udělám :-)

      Vymazat
  6. Leni, ty rukavice se vzorem jsou fakt parádní. Dříve jsem něco pletla, teď už jenom na panenky a občas něco uháčkuji. Myslím, že tuhle zimu se bude hodit všechno, co nás zahřeje. I rum do čaje 😁😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evko, tak to máš pravdu :-) Děkuji ti, hezké dny

      Vymazat
  7. Krásné!!! Parádní!! Také jsem je už vyzkoušela a já jim říkám návleky na ruce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, děkuji. My jim taky tak říkáme, ale koukala jsem na internet a upravila název .-)

      Vymazat
  8. Bezprsté rukavice mohou být fajn. Krása! Za vyzkoušení by to stálo. Moje kamarádka plete rukavice, ponožky, šatičky pro panenky. Teď si vzala do hlavy, že zhotoví koberec a docela jí to jde. Já jsem kdysi také pletla, ale to už je dávno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirijam, děkuji. Rukavice jsem udělala jedny a řekla jsem, víckrát ne :-) Kamarádka je šikovná.

      Vymazat
  9. Praktický a krásný dárek. Určitě obdarované potěší. Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  10. Lenka zdraví Lenku. Návleky máš hezké, je to moc šikovné. Taky jsem je pletla, řídím v nich i v zimě auto a beru si je na spaní, moc mě bolí klouby. Taky pletu ponožky na 5, pletu je celoročně, pořád màm nějaké rozdělané. Ruční práce mě moc baví, je to můj koníček. Leni opatruj se, ahoj. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, vím, že jsi moc šikovná na ruční práce .-) Ponožky jsem dřív pletla na dvou jehlicích, ale mrzí mě, že se rychle prodřou - chce to asi nějaká pevnější vlna anebo je mít jen do postele :-) Děkuji, Leni a měj hezké dny

      Vymazat
    2. Leni, já když pletu ponožky tak k vlně přidávám ještě připlétací přízí- Jesenka, Jarka apod. nebo klidně i perlovku. Tím se ponožka zpevní. Ahoj Lenka
      www.babilenka.cz

      Vymazat
    3. Děkuji Leni, za radu. Hezké dny

      Vymazat
  11. Leni, moc hezké rukavice. Měj pohodový pátek.

    OdpovědětVymazat
  12. Moc pěkné. Zatím ještě nepletu, ale jednou to přijít musí. Otázkou je, jestli to pak ještě zkřehlýma rukama svedu a nespáchám spíš "pětijehlicové harakiri" :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerfe, radši si prsty šetři. Myslím, že pevnou ruku potřebuješ při focení .-)

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)