pondělí 3. října 2022

Motoráček

 Kdo mě zná, ví, že vlakem jezdím moc ráda. Mezi vlakvedoucími (dříve průvodčími) mám několik známých a měla jsem i tajnou lásku. Zažila jsem toho při jízdě vlakem už hodně a některé historky jsem i sepsala. 

Poslední dobou nám nějak strojvůdce zapomíná zastavit na zastávce na znamení, a to si musíme zmáčknout ve vlaku tlačítko "zastavíme". Nenadávám, mám nohy, tak tu jednu stanici zpět dojdu, a čas, tak případně počkám na zpáteční vlak. Zvlášť, když se mi strojvůdce dojde osobně omluvit.

Mám prostě jízdu vlakem ráda. I když mě občas napadají cestou takovéto básničky (vymyslela jsem víc konců, tak dávám vedle sebe).




Zdravím všechny průvodčí, výpravčí, vlakvedoucí,... 

22 komentářů:

  1. Také jsem kdysi jezdila vlakem pravidelně do práce, ale to už je dávno. Básničky jsem si ráda přečetla. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marti, i tobě hezké dny. Já jezdím vlakem hodně, mám to raději než třeba autobusem.

      Vymazat
  2. Leni, moc hezké, milé a nostalgické! Teď jet někam na čas je trochu stres a to jsme na hlavní trati...
    Přeji jen pohodové a šťastné cesty! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, Helenko. Dělám si z toho legraci, ale také mi občas zatrne, aby všechno klaplo .-) Krásné dny

      Vymazat
  3. Toto mi úplne pripomína moje detstvo. Lístky na vlak boli z tvrdého hnedého papieru a průvodčí ich pri kontrole štikal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, také na to vzpomínám. Občas nám ty kleštičky i půjčili. Dnes člověku stačí mobil a průvodčí mají čtečku.

      Vymazat
  4. Vlakem jsem toho moc nenajezdila, ale cesty vlakem se mi líbily. Naposledy jsme jeli s manželem do Bratislavy a byla to skvělá cesta bez starostí. Měj se hezky, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evko, já jednou jela Pendolinem a nestačila jsem se divit. Jak pohodlné, rychlé, tiché... :-) Krásné dny

      Vymazat
  5. Jako studentka jsem měla vlaky moc ráda. Teď už nemám příležitost. Raději jezdím autem. Přeji hezký týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evo, je to autem pohodlnější - ale tím vlakem občas dobrodružnější .-) Krásný týden i tobě.

      Vymazat
  6. Ahoj Leni,teď všude jezdím většinou autem. Ale když hlídám vnučky, jedeme vždycky spolu někam na výlet vlakem, aby si to holky užily. Teď v říjnu přijedou zase na týden, tak bude mašinka. Spoustu let jsem jezdila jenom vlakem, pocházím z nádražácké rodiny a tak jsem ho měla zadarmo. Téměř zadarmo to bylo i do zahraničí a to byla velká výhoda. Při pravidelných cestách za babičkou pamatuju vagóny s dřevěnejma lavicema, hnědé tvrdé lístky a štípačky u průvodčího. A krásnou starou budovu na nádraží, všude kytičky... Měj se hezky, posílám pozdrav. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, ta režijka byla výhoda .-) Dneska už jezdí tolik společností, že nemají cenu ani slevové karty na českou dráhu :-( U nás ty staré, už nepoužívané nádražácké budovy opravují a dělají z nich byty. Takže se opět ty kytičky začínají objevovat. Užij si moc výlet s vnučkama .-)

      Vymazat
  7. Vlakem jsem se od mala najezdila dost a dost. Buď na chatu na Mníšek, nebo na naší chalupu za Chrudim. Od té doby mi zůstalo trauma z přestupů které musely být přesné na minutu, což obnášelo běhy přes celé nádraží se vší batožinou. Takže když dnes jezdím vlakem a to také dost často, musím být na nádraží tak o deset minut dřív abych si v klidu všechno zaopatřila, zjistila odkud vlak jede. Je pravdou, že lístek si většinou kupuji přes net, takže další trauma v podobě fronty u kasy odpadá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, tak to já kolikrát ještě dobíhám - jede to na čas, zrovna když vyjdu později :-) Úplně ti rozumím, jaký to byl stres. Příjemné cesty vlakem .-)

      Vymazat
  8. Jako málá jsem občas vlakem jela, ale teď už hodně, hodně málo. Z dětství mi v hlavě utkvěla říkanka-rozpočítadlo:
    Jede vláček motoráček, kolik vozu má ?
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, a já na tuhle říkanku úplně zapomněla. Děkuji za připomenutí. Krásné dny i tobě

      Vymazat
  9. Hezký večer, milá Lenko, vlakem jezdím docela ráda a některé soupravy jsou oproti dřívějšku fajn, ale spousta spojů stojí za nemnoho, tratě jsou rozkouskované, každý kousek obsluhuje jiný dopravce a aby se v tom prase vyznalo. Když někam jedeš, musíš vědět co zaplatit, jinak platíš znova.Třeba Arriva a ČD - tak musíš chtít jízdenku na všechny dopravce. Jak to má člověk dopředu vědět?
    Já jsem se hodně najezdila motoráčkem vzadu s panoramatickým rozhledem z Děčína, Bnš přes Č.Kamenici do Jedlové a do Rumburka.Tu trať znám zpaměti Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, to je přesně to, co mi vadí také. Dřív šel člověk na nádraží, koupil si tam jízdenku a jel. Teď když nevíš, zbytečně platíš. Nerozumím tomu, že jsme dopustili tohle rozkouskování... Jinak ta cesta motoráčkem musela být moc pěkná .-)

      Vymazat
  10. Pěkná básnička. Vlaky jezdím převážně, auta totiž nemaje. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Jezdím především vlakem, auto jsem nikdy neměl a nejspíš už mít nebudu. Ale je fakt, že kdyby mě strojvůdce "převezl" a nezastavil mi na signalizované zastávce na znamení, nejspíš bych mu dal znamení o dost drsněji než podle přepravního řádu :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerfe, já pamatuji, že dřív zastavili třeba za zastávkou, couvali paní pro kabát, když jí uletěl oknem - dřív to bylo jiné... Teď se už bojí, aby si někdo nestěžoval a nebyl průšvih. Já si nestěžuji, já to píši jen na blog :-) Ne, fakt to beru, že chybovat je lidské. A když nás dovezou v pořádku, tak se vlastně nic tak hrozného nestalo.

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)