pondělí 14. listopadu 2022

Háčkovaný lenochod

 Mami, hlavně si ho nepojmenovávej, nebo ho nebudeš chtít dát.

Dcera mi tak důvěřovala, že mi poslala obrázek háčkovaného zvířátka, vybrala si vlnu z těch, co jsme měli doma, a čekala, až jí uháčkuji zvířátko. Nedala se odradit tím, že já umím háčkovat jen šátky, a mě neodradilo, že jsem asi padesátkrát párala a zkoušela znova.

Pořád mi z tělíčka vznikala kuželka. I když to vypadalo, že budu mít figurku na velké člověče nezlob se, nakonec jsem to do zdárného konce dovedla. Přidělala nožky, ruce, oči, bílé bříško a vzniklo z toho cosi, co mi dost připomíná moulovatého Sida.

Na chlubení to moc není, ale je tak příšerný, že přímo volá "pomazli se se mnou." A moc rád se i chová. 

A že Sid má úspěch to jsem poznala tím, že mi do mobilu přistála fotka dalšího háčkovaného zvířátka - jestli bych ho tedy neudělala... to jsem zvědavá, co mi z toho vznikne.

Háčkovala jsem pokus omyl, ale zkusím dát přibližný návod - třeba pro inspiraci, kudy cesta nevede) :-)
Velikost 28cm, háček 3,5
Hlava s tělem:
1.řada - 3 řetízková oka
2. řada - 3 do každého oka - celkem 9 ok
3. řada - 2 do každého oka - celkem 18 ok
4. řada - 1 oko, 2 do jednoho, 1 oko, 2 do jednoho... (27 ok)
5. řada - 1 oko, 1 oko, 2 do jednoho, 1 oko, 1 oko, 2 do jednoho... (36 ok)
6. řada - 12. řada - do každého oka jedno oko
13. řada - 1 oko, 1 oko, vynechat,...
14. řada - do každého oka
15. řada - 5 ok uplést, 1 vynechat
16. řada - 18. řada - do každého oka
19. řada - 2 do jednoho, 1, 2, 1...
20. řada - do každého oka
21. řada - 1, 1, 2, 1, 1, 2....
dalších 7 řad do každého oka - podle velikosti bříška - před ujímáním vše přišít a vycpat
1, 1, 1, vynechat
do každého oka
do každého oka
1, 1, 1, vynechat
1, 1, 1, vynechat,
1, 1, vynechat
1, vynechat
ukončit

Žlutý dráp:
8 řetízkových ok, 7 krátkých sloupků

Nožka (4 krát)
2 oka do žlutého drápu, 1 řetízkové oko, 2 do dalšího žlutého drápu, otočit, a uplést zpět (píchám zas do drápu), takže celkem mi tam vznikne 12 ok (na kraj jsem uháčkovala vždy 1 oko), 4 řady do každého oka, dále tak, že zbyde 9 ok, ty 15 řad (podle délky nožek)

Bílé bříško
3 oka, 
7 ok
14ok (dělám do každého oka)
21ok (2, 1, 2, 1...)
28ok (2, 1, 1, 2, 1, 1...)
35ok (2, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1....)
49 ok (2, 1, 1, 1, 1....)

Tmavé kolem očí - měla jsem slabší vlnu, háček 2,5 - 13 řetízkových ok, do každého oka, na kraji 5 do jednoho, pokračuji z druhé strany, opět na kraji 5 do jednoho a ještě jedna řada)

Bílé po očima
jako bříško - jen pak nahoře na každé straně 3 dlouhé sloupky + 3 krátké + 3 dlouhé sloupky a zas normálně.
Upletla jsem tělo až do ubírání, vycpala nožky, vše přidělala, vycpala tělo a pak dokončila.

Přeji, ať máte také s kým se pomazlit v sychravých listopadových dnech .-) :-)

23 komentářů:

  1. Určitě se nebudu snažit takový báječný výsledek napodobit, budu ho jen tiše a s úsměvem obdivovat :-).

    OdpovědětVymazat
  2. Leni lenochod je správňáckej, navíc ruční výroba. Jsem zvědavá na dalšího... Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Leni. Další by mělo být jednodušší - skládá se jen z kouliček :-) Hezké dny

      Vymazat
  3. Leni, moc se mi líbí. Ač háčkuji snad sto let, figurky dělám málo a přiznám se, že nerada... Tobě se fakt povedl.
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já právě figurky taky vůbec. A ani bych to neuměla podle psaného návodu - na dečky a šátky musím mít názorný rozkres. Děkuji ti, hezké dny

      Vymazat
  4. Je bezvadný, miloučký. Já už naháčkovala zvířátek a panáku ani nevím kolik. A pořád mne to baví.
    Stále je někdo, koho mohu potěšit.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já vím. Téměř každý týden máš něco zajímavého vytvořeného. Jak píšeš, někoho potěší .-) Děkuji a krásné dny

      Vymazat
  5. Lenko, na mazlení přímo ideální. Figurky mi moc nejdou, ale pár už jsem jich také uháčkovala. Hlavně medvědy, jako dárek skvělé. Jsem zvědavá na další figurku. Měj se hezky 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Evko. Je mazlící, takový akorát. Tak snad do vánoc tu figurku stihnu .-) Také krásné dny

      Vymazat
  6. Ten je krásný.Pořád mám něco rozháčkovaného,ale vnoučata mně už vyrostla
    a teď jim háčkuji ponožky.Na mazlení mám naštěstí kočičku.
    Leni,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, kočička na mazlení ideální. Také máme. Ponožky určitě potěší a hlavně zahřejí. Hezké dny, Jitko

      Vymazat
  7. Ten je)))) a velký obdiv. Já bych si zamotala ruce)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ruce jsem si nezamotala, ale k šílenství jsem měla blízko, když jsem poněkolikáté párala. Ale Sid nakonec zdárně dokončen :-) Hezké dny

      Vymazat
  8. Lenko, pokud jsi ho dělala pro osobu milou jako dárek, není divu, že se líbí.A že jsi byla schopna i párat a dělat to znova. Háčkovat umím i plést, ale hračky jsem moc nedělala, já už jen občas obléct nějakého plyšového medvěda. Jsi šikovná. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji. Vím, že jsi také výtvory potěšila blízké .-) Hezké dny

      Vymazat
  9. Jo a moc se mi líbilo, žes mu uháčkovala drápy!!!!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, to musí být, ale dcera říkala, že měly být drápy tři :-)

      Vymazat
  10. Výsledek skvělý. A s tím pojmenováváním má dcera pravdu. Jak má plyšáček ( či jiné vyrobené zvířátko) jméno, je to právoplatný člen rodiny a loučení je vždy smutné. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marija, zatím jsme ho nedali, ale na vánoce by se měl stěhovat :-) Asi mu dáme na cestu i nějaké cukroví :-))

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)