pátek 13. ledna 2023

Barevný svetr - návod a sešívání

 Tenhle svetr zlepšoval náladu už při pletení. Barvičky byly veselé a moc příjemné. A doufám, že bude dělat radost i při nošení.

Dělala jsem ho na přání, tak celý vymyšlený, jsou delší a dole hodně úzké rukávy, ubírání na pas a přidávání na prsa. Jen to ubírání na pas jsem udělala špatně - měla jsem ubrat po celé délce a ne na krajích. 

Dost jsem se zapotila, aby navazovaly barvičky i na rukávech, musela jsem stříhat a navazovat - a aby vyšly stejné oba rukávy a přední a zadní díl - bylo to dost měření vlny (kolik je na upletení jedné řady). Zrovna tak na ubírání u krku jsem musela hledat ten správný odstín fialové. Ale klubíčka byla perfektní, všechna stejná! Na celý svetr včetně navazování vln správné barvy mi vystačila 4 klubíčka.


Snažila jsem se udělat návod, i když víc pletu, jak to vychází, tak nevím, jestli je úplně bez chybky :-)
Přední a zadní díl:
Začít na 60 okách na jehlicích číslo 3 – dále uplést 14 řad a v 15. řadě (celkem 16) přidávat takto:
1oko krajové – nahodit – 3 oka – nahodit – 3 oka – nahodit…..- 1 oko krajové – celkem 79 ok
Dále pleteme celkem 140 řad na jehlicích 3,5 (hladce lícové řady – liché číslo, obrace rubové řady - sudé číslo)
Pas: jsem ubírala 2 oka v 47. řadě – 50. řadě
přidávala 2 oka 57.-60. řada a dále 1 oko 61.řada – 68.řada a 71.+72.ř, 77.+78ř.
Ubrání na rukávy – na kraji 3oka – 91.+92.ř., 2oka – 93.-96ř., 1 oko – 97.-102.ř., 1 oko – 107.-108.ř, 1 oko – 113-114ř.
Zadní díl 133.ř. - uprostřed uzavřít oka – 16 ok, dále 3 oka – 134.ř.-135.ř, 2 oka 136.ř-141ř., 1oko – 142.ř.-143.ř.-ukončit zbývající oka (36ok ujmout celkem)
Přední díl – 123. řada - uprostřed uzavřít – 10 ok, ujímat 2 oka – 124.-139, 1oko – 140.-141.řada, vše plést 142ř.-143.ř-ukončit zbývající oka (42ujmout celkem)

Rukávy:
Začít na 26 ok na jehlicích číslo 3 – dále uplést 15 řad a v 16. řadě přidávat takto:
1oko krajové – nahodit – 3 oka – nahodit – 3 oka – nahodit…..- 1 oko krajové – celkem 35 ok
Píši jen v lícové řadě (v rubové to samé na druhé straně rukávu) Nahazovala jsem na kraji jedno oko v 11.ř, 21, 31, 41, a pak v každé 4.řadě (45,49,53,57,61,65,69,73,77,81,85,89,93,) - celkem 69 ok
136řad
Dále jsem ujímala 4 oka – 137.ř., 3oka – 139.ř., 2oka-141.ř., 1oko-151.,153.ř., 2oka-155.ř.,1oko-157.ř.,4oka-159.ř.,161.ř.,2oka-163.ř.,1oko-165.ř.,3oka-167.,169.,171.-ukončit (1oko)


Sešívání
U téhle vlny jsem musela přemýšlet i nad sešitím - aby nebyla vidět nit, kterou sešívám a to z rubové a lícové strany, protože rukávy měly být občas ohrnuty, občas dlouhé. 



Druhý způsob, který jsem použila, že po rubové straně sešívaná nit byla vidět a z lícové vypadalo ozdobně.







Sepsala jsem a nafotila - třeba se bude hodit i někomu jinému než mě :-)

Krásné zimní dny

32 komentářů:

  1. Paráda!! Jednou jsem také pletla pro vnoučka svetřík z melírované příze a vím, co to bylo za problém, aby pruhy na předním díle byly v souladu s pruhy na rukávech. ufff!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko,děkuji.Je to trošku přemýšlení,ale výsledek pak potěší,viď?.-) Krásné dny

      Vymazat
  2. Moc pěkný svetřík. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný svetřík i velmi pěkná kombinace barev.Kdysi jsem hodně pletla a mám některé svetry schované a teď v zimě je vytahuji na doma.Když vidím tvůj docela mě to láká vytáhnout jehlice.Jinak hlavně háčkuji
    Leni,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já mám ty ruční výrobky taky ráda. Je to vždy originál a je za tím spousta práce. A ty pletené svetry zahřejí. Hlavně zdravé ručky. Krásné dny i tobě.

      Vymazat
  4. Ty barvičky jsou kouzelné! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný kousek :-)
    To navazování rukávů - to musela být fakt fuška. Jinak to ubrání v pase je dobrý nápad.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkný, optimisticky laděný svetřík !
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Leni, je moc hezký! Dlouho jsem žádný svetr nepletla, sešívala jsem často tvým prvním způsobem.
    Fakt se ti povedl!
    Přeji příjemný víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já právě nikdy nevím, jak sešít, aby bylo co nejméně vidět. Děkuji a hezké dny

      Vymazat
  8. Ty barvičky jsou opravdu optimistické!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, jsou výrazné v šedivé zimě .-) Hezké dny

      Vymazat
  9. I když je postup napsaný velmi důkladně, určitě nebudu následovníkem, ale zůstanu v pohodlné pozici obdivovatele :-).

    OdpovědětVymazat
  10. Lenko, svetr se moc povedl a ty barvičky jsou moc hezké. Měj se hezky, zdravím. pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Evko. Mám z něj taky radost :-) Krásné dny

      Vymazat
  11. Moc krásný svetřík. Kdysi jsem pletla hodně, teď už ne. Nikdy by mne nenapadlo, navazovat barvu tak, aby byla například na obou rukávech stejná. Krásná práce, jste kouzelnice. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Iwko, vyhrála jsem si. Ale zas pěkně přibýval, tak to byla hezká práce. Hezké dny

      Vymazat
  12. Krásný je))) to bych nikdy nedala dohromady))) Hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Evo. Já zas obdivuji, co vše vymyslíš pro vnučku. Krásné dn

      Vymazat
  13. Leni hezký veselý svetr ! Moc se Ti povedl, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Děkuji, Leni. Přeji hezké tvoření a krásné dny

    OdpovědětVymazat
  15. Umím si představit ty problémy s navazováním barev, ale hlavně pak to dát dohromady s rukávy, aby vše sedělo a ještě jsi to popsala pro následovníky, klobouk dolů! Já už téměř nepletu. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Jiřinko. Já si při pletení dělám poznámky, ale po čase se v nich nevyznám. Tak jsem si říkala, že je to škoda, když už to jednou vymyslím :-) Krásné dny

      Vymazat
  16. Veselý svetřík se mi moc líbí - obdivuji :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  17. Pěkný svetřík. Kdysi jsem pletla hodně, dokonce i na zakázku, ale chytla jsem zánět ramenního svalu a kruté bolesti. Doktor řekl, že je to buď z psaní na stroji nebo z pletení. Většinou se hýbe zápěstí a ruka po loket a rameno je nehybné. No nic se nemá přehánět. Paní, které jsem pletla pro celou rodinu se dost zlobila, ale zdraví je přednější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marija, já to měla z práce z klikání myší, strašná bolest v prstech - tak jsem přestala načas i plést. Teď se k tomu v zimě vracím, ale na zakázku bych dělat neuměla - jen tak pro své blízké .-) Zdraví je nejdůležitější.

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)