pátek 3. února 2023

Háčkovaná housenka - návod

 Housenka je jednoduchá. Stačí vytvořit několik kouliček-velkých a malých, sešít je (nebo rovnou přiháčkovat), udělat očíčka a tykadla a je hotovo. 
Ju, a také vycpat. (To doporučuji průběžně - třeba už ve 20. řadě koulí, prostě nezapomenout, že z poslední koule se to hůř napěchuje do první)
Ještě jedna vychytávka - označit si třeba spínacím špendlíkem vždy začátek řady (pomůže, když se člověk třeba zakouká a zapomene počítat)

Koule na tělo
1. řada - 3 řetízková oka
2. řada - 6 krátkých sloupků
3. - 12 krátkých sloupků (2 do jednoho předchozího)
4. - 18 kr.sl. (1-2do jednoho-1-2do jednoho...)
5. - 24 kr.sl. (1-1-2-1-1-2-...)
6. - 30 kr.sl. (3 oka normálně, pak 2 do jednoho - neboli třeba takto 1-2-1-1-1-2-1-1-1-2-...)
7. - 36 kr.sl. (4 oka normálně, pak 2 do jednoho - neboli třeba takto 1-1-1-2-1-1-1-1-2-1...)
8. - 42 kr.sl. (5 ok normálně, pak 2 do jednoho - neboli třeba takto 1-1-2-1-1-1-1-1-2...)
9.řada - 17. řada - normálně do každého oka (stále 42 ok v řadě)
18. řada - vynecháváme 7. oko (1-1-1-1-1-1-vynechat...) - uháčkováno 36 ok
19. ř. - vynecháváme 6. oko (1-1-1-1-1-vynechat...) - uháčkováno 30 ok
20. ř. - vynecháváme 5. oko (1-1-1-1-vynechat...) - uháčkováno 24 ok
21. ř. - vynecháváme 4. oko (1-1-1-vynechat...) - uháčkováno 18 ok
22. ř. - vynecháváme 3. oko (1-1-vynechat...) - uháčkováno 12 ok
Nyní jsem vzala druhou bavlnku a pokračovala v háčkování - znova řada 12 ok a pak jako od 4. řady.
A tak pořád, dokud jsem neměla dost koulí za sebou - ta poslední:
23. řada - jedno oko vynechat, jedno normálně - uháčkováno 6 ok
24. řada - jedno oko vynechat, jedno normálně
25. řada - ukončit

Hlava
Stejně, jen je o trochu větší o jednu řadu - 
9. řada - 48 kr. sloupků - (6 ok normálně, pak 2 do jednoho - neboli třeba takto 1-1-2-1-1-1-1-1-1-2...)
11 řad stále 48 kr. sloupků
a pak zas vynecháváme (uháčkovat 7 ok, 8. oko vynechat) a dále jako bychom dělali 18. řadu v kouli na tělo až 25 řadu

Tlapky
1.řada - 2 řetízková oka- 3. oko píchnout do prvního
2. ř. - 9 ok doprostřed
3. ř. - 13ok - jedno oko, 2 do jednoho (1-2-1-2-1- ...)
4. ř. - 13ok
5. ř. - 13ok
6. ř. - 13ok
7. ř. - 2 oka, 1 vynechat (9 ok)
8. ř. - 2 oka, 1 vynechat (5 ok) - tuto řadu není nutné háčkovat, záleží na tom, jaké tlapky chcete

Tykadla
tady asi jak se vám bude jevit - menší, větší, delší, kratší...
6 řetízkových ok, uháčkovat 10 řad
pak jsem háčkovala do druhého oka dva krátké sloupky (1-2-1-2-...) 9 ok celkem
uháčkovala jsem 3 řady - 9 ok
pak vynechat 2.oko (1-vynechat-1-vynechat...)
Ukončit
Do tykadla jsem dala drátek, protože jsem ho chtěla trochu ohnout, ale kdybych dělala pro dítě, drátek nedávám
A to je vše :-)

22 komentářů:

  1. Ta je roztomile povedená :-)

    Bohužel háčkovat neumím, tak aspoň obdivuji. Kolik to tak zabere času?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nominku, děkuji, mě hodně :-) Protože teprve přicházím na to, jak to udělat, aby to bylo co nejlépe. Ale housenku jsem moc nepárala - to byly jen koule a kouličky :-)

      Vymazat
  2. Leni,to je krásná housenka.Škoda,že už vnoučata vyrostla,teď už jim háčkuji tak ponožky.
    Když byly malé nenapadlo mě to.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jitko, já dřív také hračky nedělala, až když si teď dcera vzpomněla - a to je skoro dospělá :-) A ponožky jsou praktické.

      Vymazat
  3. Leni, je parádní! Teď ji bohužel nemám pro koho udělat, ale líbí se mi moc.
    Přeji příjemný víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Helenko. Třeba se někdy návod bude hodit .-)

      Vymazat
  4. Leni, no ta je kouzelná, moc se mi líbí. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
  5. Je nádherná. Máš velký obdiv. To bych nikdy nedala dohromady))) Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evy, ale jo. To je háčkované pořád to stejné dokola :-)) Jednoduchý sloupek, žádná věda. Děkuji ti a krásné dny

      Vymazat
  6. Leni, ta se moc povedla, je roztomilá 😉

    OdpovědětVymazat
  7. Vskutku roztomilá.
    Třeba se ti i zakuklí a promění v motýla.

    OdpovědětVymazat
  8. Lenka zdraví Lenku ! Housenka je správňácká, moc se mi líbí. Přeju hezký týden, ahoj.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Krásná a veselá. Zkoušet to nebudu, zůstanu u obdivování :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Čerfe. Obdivování potěší - mě i housenku :-)

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)