pátek 17. února 2023

Julie Caplinová - Čajovna v Tokiu

 Čekala jsem od té knížky víc. Přitom to začínalo tak poutavě. Vždyť kdo by nechtěl, aby jeho blog a jeho fotografie měly takový úspěch, že by vyhrál zájezd do Japonska, byl mu přidělen mentor a poté jeho fotografie byly vystaveny v galerii? Už ten název - Čajovna v Tokiu... čekala jsem, že se dozvím více o přípravě čaje, o japonské kultuře.

Nemůžu říci, že bych si odnášela jen to, že ve vlaku se nemluví - a občas Japoncům v tomto směru závidím... Bylo vysvětleno několik japonských pojmů. A autorka se snažila zachytit klid a vyrovnanost žen v čajovně, zdvořilost a ohleduplnost Japonců. Také mě zavedla na významná místa, kam se nepodívám. A výborně je popsala.

Příběh byl hezký, romantický, ženě se podařilo změnit k lepšímu muže - co víc bych si jako žena mohla přát? :-)

Vlastně když jsem si pak přečetla závěr, že autorka sama má pocit, že je to druhá její nejhorší kniha - uznala jsem, že to byla kniha, kterou jsem si ráda přečetla. Oddechovka, nic náročného na přemýšlení, jasná od začátku do konce. A já bych ji určitě vymyslet nedokázala. Takže smekám. A doporučuji tomu, kdo chce zpomalit, vychutnat si japonská jídla a prostě se jentak zasnít.

Malovala dcera
Přeji všem krásný víkend .-)


21 komentářů:

  1. Kniha má hezký název.Čajovna,to je pro mě.Někdy si říkám,že bych už měla změnit žánr,ale detektivky mě v knihovně vždy přitáhnou.Knížka určitě není špatná,třeba na ni příště v knihovně narazím.
    Leni,dcera krásně maluje,obraz se mi líbí.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za dceru. Já mám ráda chodit mezi knížkami a vybírat intuicí... a tuhle jsem kvůli názvu vzít prostě musela. Líbilo se mi pak, že je o fotografce a blogerce. Nemám ráda, když jsou knížky až moc přeslazené, ale tahle byla tak akorát .-) Hezký zbytek víkendu i tobě

      Vymazat
  2. Obraz je profesionální, neměl jsem ponětí, že zde někdo dělá tak pěkné umění. Námět mi připomíná jednu fotku z kalendáře. Také přeju hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Donjon, já vím, že mám šikovnou dceru .-) Možná je to malované podle nějakého obrázku, ale dala si s tím práci. Děkuji za pochvalu.

      Vymazat
  3. Tak mi ten obrázek nejdřív přišel jak ilustrace ke knize - evokovalo mi to sakury. Dcera je vážně šikovná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za dceru, nominku. Možná, že to sakury i jsou .-)

      Vymazat
  4. Leni, děkuji za info o knize a hlavně za sdílení obrázku, je překrásný!
    Přeji hezký víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Leni, moc Tě zdravím. To je hezký obrázek, dcera je šikovná, myslela jsem, že je z knížky. Krásný víkend, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Leni. Já vyřídím. Myslím, že by klidně ke knize mohl být .-)

      Vymazat
  6. Knihu jsem četla a je to opravdu oddechovka a obrázek je stylový a mimořádně povedený. Měj se dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, také mi přišel tento obrázek hodící se ke knize .-) Děkuji ti. Krásné dny

      Vymazat
  7. Kdykoli si čtu něco o Japonsku, mám tu výhodu, že můžu jen zavřít oči a přenést se ve vzpomínkách na stovky úžasných japonských míst. Samozřejmě, těch deset hodin strávených na vrcholu Fudžisan při dvou návštěvách jednoznačně vede, to bude asi - pořád věřím - to poslední, co jednou zapomenu :-). Krásný obrázek, děkuji za připomenutí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerfe, četla jsem u tebe o Japonsku a obdivovala fotografie, na výlet se tam nechystám, ale je to určitě úplně jiná země s jinou kulturou. Děkuji za pochvalu obrázku .-)

      Vymazat
    2. Do Japonska se také nechystám, ale dle dokumentu je to tam v některých směrech podobné jako v Benátkách. Jen v Japonsku mniši révu pěstují na pergolách a před dozráváním nad každý hrozen nasadí kornoutek z nějakého trvanlivějšího papíru, aby byly hrozny chráněny před deštěm. Z nerezových tanků které používají na kvašení jsem byl překvapen. Ale to kolik metráků cukru do moštu sypou aby z něj nebyl místo vína ocet při způsobu jejich pěstování mě vůbec neudivilo. Odkaz na červené tlačítko si bohužel nepamatuju.

      Vymazat
    3. Donjone, tak vínu nerozumím. Já si pamatuji z dokumentu, že nechávali úrodu při cestě, ať si každý koupí a zaplatí do kasičky. A fungovalo jim to. Obávám se, že tady by zmizela úroda i kasička... Ale třeba ne.

      Vymazat
  8. Knihu si asi nepřečtu, já jsem holt na ty detektivky a krváky :D, ale musím pochválit obrázek, je překrásný! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, děkuji. Já zas nejsem na ty detektivky :-)

      Vymazat
  9. Knížku jsem četla, stejně jako ostatní od Julie Caplin z této série, baví mě popis míst, dohledávám si na mapě a zatím cestuji alespoň tak... ☺Jsou to jednoduché, odpočinkové a rychle přečtené příběhy, u kterých si opravdu oddechnu od každodenního stresu... ☺ Dcerka krásně maluje... také v dálce vidím horu Fudži a v popředí krásné sakury... krásné! ☺ Hezkou neděli, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, také mám stejný pocit z knížky. Jen na mapě jsem nehledala .-) Krásné dny a děkuji za pochvalu obrázku.

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)