pondělí 13. března 2023

Strom

Ještě že vás nemůžu přes internet nakazit. Na pondělní básničku nemám sílu, zalehla jsem s virozou, ale i tak smutnobolestinské zamyšlení. 

Připadám si stromem. Někdo přijde, položí se do stínu, jiný se dotkne kůry, někdo kopne do kořenů. Někdo si se mnou povídá, jiný jen kouká do mobilu. Někdo přichází každodenně, jiný jednou za pár let.

A já neřeknu zapomínals na mě, nedám ti stín. Jak kdyby všichni ti lidé byli zaznamenáni v letokruzích.

Vidím daleko a tak některé sleduji jen zpovzdálí. A s některými mluvím šuměním listů, i když jsou už někde v nebi. Jsou mi blízcí, i když jsou tak vzdálení.

A ptáci mi přinášejí vzkazy a radost ze světů..

Někdy se někdo chtěl dostat až na mízu, ořezat mi větve a sám jsem se neuměl bránit. A červíčci a housenky zkoušely, co snesu... A já měl pak radost z motýlů.

A toto povídání vlastně není o mě, ale o všech těch, kteří se těšili ze stínu, kteří přicházeli, i když jsem měl větve holé a neměl, co nabídnout.

...

Jen radost a zdraví do tohoto týdne 

Ještě PS pro mé doktory, je to metafora,rozhodně si nemyslím, že mám místo prstů listy :-)

A četla jsem dobrý citát: člověk by měl jednou za rok zajít do nemocnice, blázince nebo na hřbitov. Aby zjistil, že pokud není ani na jednom z těchto míst, má se skvěle.

Hezké dny

25 komentářů:

  1. Hezký článek o stromu. Chodím často do přírody a stromy obdivuji v každém ročním období
    Mám v okolí i své krásné, oblíbené. Některé pamatuji jako proutky a dnes jsou z nich statné duby.. Přeji hlavně brzké uzdravení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuji. Také mám ráda stromy. A zvlášť obdivuji ty staré se silným kmenem... ale u nás se nyní strašně kácí.

      Vymazat
  2. Krásně jsi napsala o stromu. Přeji ti brzké uzdravení, Leni.

    OdpovědětVymazat
  3. Leni moc krásné čtení o stromech.Jsi velmi nadaná.
    A hlavně se uzdrav přijde jaro,tak ať si fit.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  4. Leni, přeji rychlé uzdravení a co se týče toho citátu, mám splněno :o)
    Opatruj se, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Já bych do toho citátu ještě dala vězení - tam také zrovna není o co stát :-)

      Vymazat
  5. První komentář spadnul do spamu.Tak se budu opakovat.
    Povídání o stromech je nádherné,užila jsem si ho.
    Leni,přeji ti ať jsi brzy fit a můžeš přivítat jaro ve zdraví

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já většinou komentáře ze spamu vylovím - i když si také někdy nevšimnu a déle mi to trvá .-) Děkuji ti ještě jednou

      Vymazat
  6. Moc pěkné. Ty máš prostě duši básníka i v próze :-)
    I ten citát je super.
    Taky držím palce, ať je brzy líp.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné čtení....přeji brzký návrat zdraví. Eva

    OdpovědětVymazat
  8. Moc hezky napsáno… rozumím….
    Hodně Tvých komentářů se mi bohużel nezobrazuje, jen když jdu v blogeru do komentů, nevím vůbec proč :(. Także dodatečně děkuji, těší mě moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kateřina (… aby bylo jasno)

      Vymazat
    2. Kateřinko, možná skáču do spamu... já si zas čtu komentáře v mailu, a pak se divím, že tady některé nejsou, ale zjistila jsem, že je stačí odfajfknout v tom blogeru v komentářích. Tak jsem ráda, že se k tobě komentáře dostaly .-)

      Vymazat
  9. Leni stromy mám moc ráda a ráda o nich čtu. Přeju brzké uzdravení, já ležím taky s virózou. Pá Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Ten moudrý citát znám a snažím se jím řídit.
    Přeji brzké uzdravení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, děkuji. Citát mě pobavil - někdy si stěžujeme úplně zbytečně .-)

      Vymazat
  11. pěkné zamyšlení o stromu, který toho už hodně zažil a mohl by vyprávět. Ty se brzy uzdrav, ať můžeš stromy objímat a z jara se radovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Marija. Dnes jsem už byla venku a už se těším na zahrádku .-)

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)