pondělí 6. března 2023

Cesta za sluncem

 
Vstříc novým zítřkům,
i když obtížné se zdají,
a zavřených dvířků
ptát se, jak se otvírají.

Někdy je klíčem pousmání,
teplá ruka tě dál vede,
jindy tajemství si chrání,
pouhé nahlédnutí zebe.

A slunce nad hlavou míti,
v stinné mraky zahalené,
zrníčka štěstí pro druhé síti
krajíce života jsou ukrojené.

Někdy se chceme otočiti,
nebo na cestě zůstat stát,
bolest za srdce tě chytí,
kolem nohou ostrý drát.

Pak věříme na modlení,
pomoc andělského přítele,
láska má recept na hojení,
v duši klid a síla po těle.

Zmáčet se deštěm z mraků
nebo cítit slunce žár,
zbavit se zbytečných strachů,
s vděčností přijmout každý dar.

Někdy je dálka blízko,
a jindy blízko zdá se dál
a nejcennější bývá místo,
kde upřímně ses smál.


19 komentářů:

  1. Tvé verše jsou do dnešní doby.Moc se mi líbí.Jsi nadaná
    Leni,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  2. Smutně krásné veršování...

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné. Ten závěr je úžasný.

    OdpovědětVymazat
  4. Leni, jsi básník. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Leni, ráda čtu tvoje verše. Díky a měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  6. Leni, smutné a krásné.
    Přeji ti příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. bavi-mne-to.blogspot.com7. března 2023 v 7:36

    Působivé !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Díky za verše, jsou krásné. Vždy se u nich zastavím, zpomalím a zamyslím.

    OdpovědětVymazat
  9. Asi jsem včera spadla do spamu.

    Ještě dodám - podobně jako Sečtělá Večernice, taky mě to u Tebe často donutí se více zamyslet.

    OdpovědětVymazat
  10. Leni, jen tak dál. těším se. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné … a moc obdivuji. Na tohle jsem nikdy buňky neměla. Přeji poklidný březen. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuji všem moc! Moc mě potěšilo.

    OdpovědětVymazat
  13. Nádherné verše Leni. Moc se mi líbí. Ano život má vždy dvě stránky...veselou i smutnou a tak je třeba k němu přistupovat. Přeji Ti moc hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuji. Bez toho smutného bychom nevěděli cenu radosti. Hezké dny

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)