pátek 16. února 2024

Uzlíkatá čelenka - obrázkový návod

 Venku už vysvítá sluníčko, a tak se možná hodí místo čepice čelenka. Zkusila jsem uplést ty s "uzlem" na jehlicích 3,5.

24 ok odpovídá šířce 10 cm. 

Fígl uzlíku je v překřížení na rubové straně a sešití. Názorně u zelené čelenky.

Zelená čelenka je dvojitá, tedy teplejší. Pletla jsem 48 ok (celkem 18cm/2 strany = 9cm šíře hotové čelenky). Kdyby někdo zkoušel poprvé na pěti jehlicích, chce si to jen správně sestavit první řadu...

.... a pak už jen plést stále dokola třeba jen hladce
Po 46 cm jsem sešila oba konce, abych měla takovýto obdélník.
A pak jen překřížit.
Jedna část vevnitř, jedna zvenku na obou koncích čelenky. Nikde nepřekroutit obdélník a sešít vše dohromady. Takže vlastně 4 oka provléknout najednou (12krát).


A pokud se povedlo, tak po obrácení vypadá nějak takto.
Znáte tento fígl? A nosíte čelenky, čepice, nebo máte nejraději čerstvý vítr ve vlasech? :-)
Krásné únorové dny


21 komentářů:

  1. Čelenka se povedla. Tyhle s uzlem hezky sedí a vypadají na hlavě mnohem slušivěji než jen ten pásek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marija. Na sobě mám raději ty hladké, ale tuhle jsem na přání vyzkoušela - hned 3krát :-)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Ono to není zas tak těžké, to jen zpočátku .-) Děkuji ti a přeji krásné dny

      Vymazat
  3. Leni, znám, ale ještě jsem žádnou nepletla. Skvělý návod, mám docela chuť nějakou zkusit.
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak ať se ti povede, kdybys vyzkoušela. Krásné dny

      Vymazat
  4. Taky mám takovou překříženou čelenku. Upletla jsem si ji před dvěma roky.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ať se ti dobře nosí. Krásné dny ti přeji.

      Vymazat
  5. Povedená. Tohle bych nikdy nedala dohromady)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji. Mě se při tom uzlování taky někdy zamotají ruce :-) Měj se hezky

      Vymazat
  6. Jsou super! I když já mám mnohem raději čepice :). V práci mám klientku, je jí 95 a v jednom kuse plete čelenky :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to je supr klientka. Tak ji ode mě pozdravuj, čelenky dělám úplně nejraději :-) Krásné dny i tobě

      Vymazat
  7. Leni, moc Tě zdravím. Čelenky parádní, taky jsem jich několik napletla a rozdala... Měj se dobře, hezký víkend přeju. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, je to takový rychlý, slušivý dárek - určitě potěšily .-) Ať se ti daří, krásné dny

      Vymazat
  8. Leni, parádní čelenky. Já sice na hlavě nic nenosím, mám ráda vítr ve vlasech, jak píšeš, ale čelenky se mi líbí. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marti. Ten vítr ve vlasech je taky fajn. I tobě hezké dny

      Vymazat
  9. Leni,čelenky se mi moc líbí,ale mně nikdy neseděla.Mám asi šišatou
    hlavu.Ale nosím svoje háčkované čepice,bez ní v zimě ani ránu.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, háčkované čepice jsou hezké a pracnější. Určitě zahřejí. Přeji hezké dny

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)