pátek 22. března 2024

Velikonoční tvoření

Letos jsem měla náladu na barevné Velikonoce.

 

Vzala jsem věneček ze slámy, skořápky, co schraňujeme pro slepice, dala do nich kytičky podle návodu, co mám od Evky (70řetízkových ok, 1ř. krátké sloupky, 2ř. 1kr. sl,1 vynechat, 7dl. sl.,1vynechat - opakovat, smotat, sešít dole), dozdobila peříčky od kamarádky...

.. doprostřed plánuju ještě osení s kuřátkem, tak zatím prvosenka.

A další zajímavý návod jsem našla na krasnebydleni.com - zajíčkový pytlíček na cukroví.

Je opět jednoduchý, z dlouhých sloupků. Na dno klasický kruh, já měla do kroužky se 3 oky
1.řada 14 dlouhých sloupků 
2. řada rozdvojit každé oko 28, 
3. řada - do druhého oka dva sloupky - 1 oko 1 sloupek, 1 oko 2 sloupky - 42
4. řada - do třetího oka dva sloupky - 1oko 1 sloupek, 1 oko 1 sloupek, 1 oko 2 sloupky - 56
pak stále stejný počet ok, já 14 řad do požadované výše
v konečné (15 řadě) 3 oka dlouhý sloupek, nad 4 okem řetízkové oko - vznikne mezírka, do které se provlíkne pak šňůrka.


Ouška se musí začít zvlášť, viz. rozpis (černý ovál je začátek, křížek v kroužku prostředek). V původním návodu je půlkruh, já si trošku ouška protáhla nahoru. Začala jsem 4 řetízkovými oky, přichytila k misce, 2 řetízkové, přichytila opět a pak už dělala jen dlouhé sloupky a rozplétala nahoře, a dole přichytila vždy ouška k misce. Ale šlo by uháčkovat i zvlášť a pak přišít nebo přiháčkovat. 

Tyto oči jsou 7 krátkých sloupků do magického kroužku v barvě. Další řada bílých do každého oka dva - 6 dlouhých sloupků, 8 krátkých sloupků. Čumáček - 3 řetízková oka do kruhu a pak tolik dlouhých sloupků, aby vzniklo kolečko, já měla silnou vlnu, tak jsem dělala 13. Ale myslím, že si pak každý může ozdobit podle sebe, lze i vyšít obličejíček.

Já mám pytlíček ještě bez cukroví, tak zkrabatělý, ale za týden už bude plný :-) 

Hezké přípravy na Velikonoce, ať vám přináší radost ☼ ♥

12 komentářů:

  1. Leni,krásně tvoříš.Věnec je moc krásný i zajíčkový pytlíček.
    Na Velikonoce se těším,pro mě jsou to svátky jara,ale nic nového
    tvořit nebudu.Mám háčkované zajíčky i vajíčka a ještě další výzdobu od
    loňska.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji. Jsem udělala 4 zajíčkové pytlíčky, a myslím, že už s velikonočním háčkováním končím. Ale kdo ví :-) Ty máš hezky naháčkováno, jak občas vidím na tvém blogu. Krásné jarní dny

      Vymazat
  2. Leni hezké tvoření, skořápkové věnce mám taky ráda. A ušáček s dobrotami jistě udělá radost ! Zdraví Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji. Už se těším, až zajíčky předám. Obdivovala jsem tvůj věnec z novin. Krásné tvořivé dny

      Vymazat
  3. Leni, moc hezké tvoření. Něco jsem taky háčkovala, musím to nafotit, i skořápky schovávám, uvidíme, co z nich vykouzlím. Tvůj věneček je krásně jarně barevný!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Helenko. Těším se na tvojí velikonoční výzdobu. Krásné jarní dny

      Vymazat
  4. Hezky barevně Velikonoce uvítáš. Já je letos ladím spíš méně barevné, ale bezbarevné to zase až tak nééé.
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji. Tak ty ty věnce děláš ve velkém. A pro každého podle jeho gusta... a to pečení perníčků - obdivuji tě. Krásné dny.

      Vymazat
  5. Barevné Velikonoce by měli být. Ten věneček je skvělý. Pěkný nápad.
    Já jsem měla už skoro 14 dní připravenou venkovní výzdobu a včera nám vichr rozbil vajíčka na větvičkách :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joina, děkuji. To je člověku líto a má vztek, když přijde vichr, a něco poničí. Tak snad aspoň budou kvést barevné kytičky. Hezké Velikonoce

      Vymazat
  6. Pěkné barevné tvoření! Na rozdíl od Vánoc Velikonoce nijak zvlášť neprožívám, nepomlázkuju ani nebarvím. Ale rád se kouknu, to zase jo :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerfe, mě se to mlácení žen a dávání za to alkohol nelíbí - ale jinak vajíčka, kuřátka, mazanec - to mám ráda :-) Hezké Velikonoce

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)