pátek 19. dubna 2024

Nákrčník - návod

 Nákrčník mám hotový ještě ze zimy, teď jsem se zkusila vyznat v mých poznámkách a dát dohromady návod. Když jsem totiž já hledala návod na nákrčník, který by byl takový, jak jsem potřebovala, nikde jsem návod nenašla.

Na pěti jehlicích č.3,5 jsem pletla takto:

Začala jsem na 110 okách (příště chci zkusit méně, protože takto je na krk hodně široký, ale zas jsem potřebovala, aby šel přetáhnout přes hlavu). Pletla jsem lem - 1oko hladce, 1 obrace. Takto 12 cm, široký je 19 cm.

V dalších řadách jsem pletla hladce a přidávala pro rozšíření: 

1krát po 2 okách, 6 krát po 10 okách, 4 krát po 20 okách (celkem 11 řad) 

1 řada bez přidávání hladce - mám 252 ok celkem

Pak jsem si rozdělila na čtvrtiny, 63 ok na ramenech jsem ukončila, 63 ok na přední části pokračovala, 63 ok na ramenech ukončila, 63 ok na zadním dílu.

Na přední i zadní části jsem ubírala na zakulacení. 

Na přední části na krajích jsem splétala v každé řadě jedno oko 12x (6x hladce, 6x obrace, v každé řadě jednou, na opačných stranách), 2 oka obrace, 2 oka hladce, 3 O, 3 H, 4 O, 4 H, 5 O, 5 H, 6 O, 6 H - zbytek ok 11 jsem ukončila obrace

Zadní část ujímání takto: 1H, 1O, 2H, 20, 3H, 3O, 4H, 4O, 5H, 5O, 6H, 6O, zbývající oka 21 splést hladce

Zadní část je 9cm, přední 11cm, ramena 4cm (počítáno bez krčního lemu)

Tak doufám, že návod na nákrčník je až na příští rok a počasí se trošku umoudří. Hezký i když podle předpovědí mrazivý víkend ☼ ♥

15 komentářů:

  1. Leni,je moc pěkný a pořád ho můžeš nosit,jaká je zima.Nejdůležitější je mít krk v teple.
    Na pěti jehlicích jsem nikdy plést neuměla.Teď už hlavně háčkuji.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak dnes se hodil. To počasí už by se mělo umoudřit. Tak ono jde i sešívat, já sešívám nerada, tak využívám pěti jehlic :-) Ať se ti daří nejen s háčkem, krásné dny

      Vymazat
  2. Leni, vypadá naprosto perfektně! Návodů je dost a ne každý vyhovuje... A navíc, teď se skutečně ještě stále hodí!
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Máš pravdu, že těch návodů je hodně. Jen člověk nenajde zrovna to, co hledá :-) Krásné dny přeji

      Vymazat
  3. Takový nákrčník by se v těchto dnech naprosto užil. Ten Tvůj vypadá moc dobře.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, Hani. Počasí opravdu mrazivé. Hezké dny, Hani

      Vymazat
  4. Vypadá to zajímavě, ale vůbec tomu nerozumím 😅 pletení mi nikdy nešlo atd 😅

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lan, to nevadí :-) A jde ti určitě něco jiného .-)

      Vymazat
    2. No moje tvorba je oblíbená, mám víc zájmů a koníčků 🫣🌸🤗

      Vymazat
  5. Leni zdravím, nákrčníky mám ráda a teď ho ještě využiješ, jaká je zima. Jsi šikulka, ahoj. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Leni. Doufám, že ta zima zas brzy přejde. Krásné dny přeji

      Vymazat
  6. Nákrčník vypadá dobře. Mám šedivý a pletla jsem ho na kruhových jehlicích a nakonec sešila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Jarko. Určitě tě nákrčník zahřeje, teď jsou tak mrazivé dny. A šedivá je praktická. Krásné dny přeji

      Vymazat
  7. Lenko, na pěti jehlicích jsem obvykle pletla rukavice a nebo ponožky. Už jsem ale s pletením téměř skončila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já se to naučila nedávno a od té doby dělám vše, co nechci pak sešívat :-) Hodí se třeba i na rukávky u svetříků pro prťata. Jiřinko, tak člověk musí i ruce trošku šetřit. Třeba aby pak mohl dělat fotografie na výletech .-) Ať se máme na co dívat.

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)