středa 15. května 2024

Nejen synové potřebují tátu

 Vím, že máš moc práce
a ruce tvé nestíhají,
začínáš se mi ztrácet
a děti na tebe se ptají.

Neviděls motýla v letu
a první krůčky syna
a já že všechno spletu
a vším já jsem vina.

Že věčné vyčítání
a věčná slova o nátlaku
to vystoupit ti brání
z rozjetého vlaku.

A v práci ocenění
a medaile za zásluhy...
A co tě tedy změní?
Až nebudeme tady?

Od neděle mi nebylo dobře, a teď mě překvapila taková básnička - nikdy to nemám nijak promyšlené, píši a něco z toho obvykle vznikne :-) Tak snad udělat si čas na děti... Budoucím středoškolákům gratuluji k přijetí a vám ostatním krásný den. ☼ ♥


23 komentářů:

  1. Moc hezká báseň. Má to "něco do sebe". Přeji Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Smutná básnička. A verše většinou jdou samy na papír, když je v duši něco v nerovnováze. Alespoň tak jsem to měla já. Přeji pohodu. Moje vnučka je jednou z těch šťastných, kteří se dostali vybranou školu a obor. Její sestra bude příští rok na stejné škole, ale jiný obor maturovat. Čas strašně letí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marija, vnučce gratuluji, že se jí to povedlo. Čas letí, to máš pravdu a to v básničce jsem já nikdy neřešila, ale asi zaznít měla. Přeji krásné dny

      Vymazat
  3. Hezké, smutné, z hloubi duše ...

    OdpovědětVymazat
  4. Ach ty rozjeté vlaky. Někdy to zevnitř vypadá na rychlost šinkansenu, ale zvenku se spíš zdá, že se vlak vůbec nemůže hnout z místa...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerfe, a to máš taky pravdu. Dobře jsi to napsal.

      Vymazat
  5. Leni, tvé básně jsou o životě a ze života. Mám je moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  6. Tohle je tedy téma... ne každý to umí vybalancovat...
    Přesně si ho zpracovala, Leni.
    Měj příjemné dny. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, asi mám pocit, že se peníze někdy nadřazují nad vztahy... Ale ne vždy. Přeji krásné dny, děkuji ti

      Vymazat
  7. Nádherné.Obdivuji,jak dokážeš třeba takový problém dát do veršů
    Leni,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tohle zrovna bylo bez jediného škrtu, aniž bych nad tímhle problémem nějak uvažovala... Asi měla být napsána... Děkuji ti, a přeji také krásné dny

      Vymazat
  8. Krásné. Prostě máš talent !
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. V dnešní době jak pravdivé. Snad se nám podaří úspěšně tomuto nešvaru vyhnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, je to tak, že život strašně letí, děti rychle rostou - a možná by díky dobré práci člověk neměl propásnout to ostatní... Ale to není váš případ :-) Přeji krásné dny

      Vymazat
  10. Krásné, ze života.
    Přeji hezké dny. Eva

    OdpovědětVymazat
  11. Leni, věnuj se poezii, jde ti skvěle Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)