pátek 25. října 2024

Pletená dýně - návod

Úžasné dýně má například Babilenka, Sincerely Helena je měla i krásně nazdobené sušenými květinami,... viděla jsem hodně dýní, ale dokud sama nezkusím, tak se ztrácím.
Tak jsem zas pro sebe (abych nezapomněla) a pro vás sestavila (snad) přehledný a jednoduchý fotonávod.
Pletla jsem na jehlicích 2,5 - nechtěla jsem, aby byly mezi oky velké mezery.

Začala jsem na 50 okách (dělitelné 4+2krajová oka) a pletla 25 řad střídáním 2 oka hladce, 2 oka obrace.
(Lépe by bylo asi začít na 49 okách - 1 kraj. oko, 2hladce, 2 obrace, 2 hladce... 1obr,1 kraj.oko, 
protože krajové oko bylo vystouplé - ale nevyzkoušela jsem)
Ani jsem poslední řadu neukončovala, jen jsem vlnu ustřihla, navlékla na jehlu a "nabrala" postupně všechna oka, která mi zůstala na jehlici.
.
Pak už stačilo jen zatáhnout,
na straně sešít a vycpat
Nabrala jsem zas jehlou oka,
a za nit zatáhla.
A pak už jen podle fantazie a možností ozdobit.
Šťopka - 7 ok - háčkovat pár řad, zháčkovat (nebo sešít) po straně a nahoře, vycpat
Vrtulka - 25 ok řetízku a v další řadě háčkovat 2 pevné sloupky do jednoho oka - tím se kroutí
List - pokoušela jsem se o list, jaký mají naše dýně - ale pořád to není ono :-)

Takhle zezadu
Krásné podzimní dny ☼ ♥


6 komentářů:

  1. Leni,skoro se bojím psát komentář,že zase zmizí,jako u minulého příspěvku.
    Dýně je moc pěkná.Já mám od loňského roku háčkované,vypadají podobně.S háčkem se mi pracuje lépe,jak s jehlicemi.Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, je moc krásná! A máš můj obrovský obdiv za foto návody. To chce hodně trpělivosti, já vždycky "jela" a zapomněla jsem některou fázi vyfotit.
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Viděla jsem podobné dýně na spoustě blogů i na netu, a ta tvoje je taky moc povedená! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Leni máš to moc hezké. Jsi šikulka. Přeji Ti krásné podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobry den, psala jsem vam vzkaz/email pres formular tady na webu, ale nejspise se neodeslal. Mela bych zajem ilustrovat vasi knizku o vilach, zdarma, zkusime to? Prosim ozvete se mi email na: tsamiecova@gmail.com Dekuji

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)