pondělí 13. ledna 2020

Šetříme

Myslím, že není člověk, který by se chlubil - "já mám peněz, že nevím, co s nima." Téměř každý, má málo. I když má hodně.
U nás babička s dědou šli do důchodu, a tak byla svolána rodinná rada. Bude se šetřit. Trochu mě to vyděsilo, protože už teď
- ovoce a zeleninu máme ze zahrádky
- chováme slepice a králíky a prase dostáváme výměnou od strejdy
- jogurty kupujeme jen bílé a dáváme si do nich naše marmelády
- pečeme koláče místo sušenek a zákusků
- nachlazení léčíme bylinkami, které nasbíráme a usušíme
- v létě chodíme do lesa na houby a na borůvky
- máme nejlevnější a nejpomalejší internet
- vodu z mytí používáme na splachování záchoda
- o i-phonu, značkovém oblečení a bezdrátových sluchátka si dcera nechává jen zdát
- když si chceme s dcerou dopřát, koupíme si hermelín, který jíme tři dny
- věci opravuje děda, pokud se dají, takže mám třeba 15 let starý fén
- chodíme do knihovny, tak knížky nekupujeme
Ano, máme mezery, mohli bychom například chodit spát se slepicemi a nechat se budit kohoutem, abychom ušetřili elektriku na svícení, mohli bychom si pořídit ovci na vlnu a dělat svetry a přikrývky, a taky bychom mohli přebytky ze zahrady prodávat a ne darovat...
Ale že nebude něco v pořádku jsem zjistila, když jsem přišla domů s radostí, že jsem "dostala prémie" a dcera na to "hurá, konečně se najím a vykoupu."

PS: Nebojte, neumíráme hlady, pokud se tedy v létě urodí :-)
domácí vafle v troubě

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)