pondělí 20. ledna 2020

Depresivní zima

Na víkend hlásili, že bude sněžit. Vydala jsem se tedy na procházku (13 kilometrů), s nadějí, že vyfotím přírodu s bílým popraškem, nebo alespoň nějakou tu sněhovou vločku. Teplota šla ale nahoru, obloha zůstala zatažená. A tak fotky s kompaktem jsou s bílou oblohou, s bleskem, na některých místech přesvícené... Zkrátka výsledkem je sbírka depresivních fotografií z jara nebo podzimu, ale určitě ne z ladovské zimy :-)
Cesta byla hodně blátivá a bláto se nabalovalo na boty. Ani nevím jak, ale byla jsem zmazaná do půli lýtek. A stromy natahovaly své větve, kterými se chtěly dotknout zbloudilého člověka.
Jednu výhodu tahle smutná zima měla - vyfotila jsem potok, který jindy jen slýchávám, jak zurčí a klokotá. Jindy je chráněn nepřístupnou zelenou záplavou. Probojovala jsem se přes pár starých kmenů a větví a spatřila ho - ano, skutečně existuje. Nevypadá na to, ale zůstává i v horkých létech.
Miluji tyhle lesy. Zvěř v nich má klid. A člověk se pokochá přírodou v každé roční době. Tento balvan odpočívá. Obrušován větrem a vodou, pokrytý mechem a lišejníky... Kolik ten už zažil zim. Společnost mu dělají pracovití mravenečci.
Mech pokrývá i stromy. A dává tak tomuto smutku svěží zeleň.
I tady se však kácí, naštěstí ne tolik, aby to v lesích bylo znát. A jsou zakládány nové školky.
Kdo má dobré oči, uvidí v dálce vpravo malou kapličku :-) Ve skutečnosti určitě .-)
Tenhle malý rozložitý strom vedle břízy je náš "rodinný" :-) Když jdeme kolem, musíme k němu zajít. Z cesty není vidět. Ale odmění svojí krásou a výdrží. Roste v kamenech a pod ním je už jen sráz.
A ať je trochu veseleji - bukové listí na zemi. Pravda, mám z podzimu fotografie ozářené sluncem, které jsou mnohem přívětivější, ale i tady je vidět troška barevnosti. Je libo brouzdat spadaným listím? Zde je dovoleno .-)
A pohled na krajinu - rostou tu nové stromky, ale ještě jsou v dálce vidět ty staré a dole na zemi vysoká tráva. Tenhle pohled je konejšivý. Člověk vyjde z lesa, ale vlastně v něm stále zůstává.
A za odměnu za zhlédnutí nakonec malé telátko. Tak jsem přece jen zachytila trochu té bílé :-)
Děkuji a krásné zimní dny.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)