pondělí 20. července 2020

Kameny a kamínky - výzva slunečnice

Kameny a kamínky. Krásné téma od slunečnice. Nevím, kde začít a tak začnu básničkou, napsala jsem ji někdy před deseti lety, ale toto téma mi ji připomnělo:

Srdíčka ze skla, vybroušené,
stačí si vybrat, které z nich.
Na chvíli srdce zapomene,
čím vykoupen je každý hřích.

Mám také jedno, je z kamene,
možná mi nikdo nevěří,
to mi vždy váhou připomene,
co vážné je a co pápěří.

Přátelství, to je těžké.
I práce, co si druzí dají.
Někdy se věci zdají běžné,
jindy se ve sny rozehrají.
To jsem měla ještě jen jedno kamenné srdíčko (z těch, co jsou na fotce dole). Darovala mi ho kamarádka ke svatbě. Krásný a milý svatební dar. Jenže následoval rozvod. Toto srdíčko jsem pak dala dalšímu příteli, kterého jsem měla moc ráda. Mám ho zpět. Daroval mi ho jeho syn, který netušil, že je ode mě. 










Kupované malované kamínky a srdíčka dávám dál, pokud cítím, že druhého potěší .-) Ale uprostřed těchto srdíček je jeden kamínek, který nedám. Je na něm namalované srdíčko od dcery a z druhé strany napsáno pro mamku. Mám vzpomínku na den, kdy bylo venku hezky, našly jsme kamínky a pak jsem společně na ně malovaly, co nás napadlo. Umělecká díla? Hlavně ta radost při tvoření.
Dcera kamínky miluje. A když jsme na nějakém výletě, ve stánku, v muzeu, poprosí o kamínek. Už nevím, odkud jsou, ale jsou z výletů a vybrány jejím srdcem. Takové, které se líbily jí. Zatím je mám v misce, kterou vyrobila na keramice. Ale jsou její, tak možná někam s ní poputují.
Můj děda má rád kameny. A občas mi nějaký ten kámen přibyde na zahrádce v části, kde mám sukulenty. Jen se pousměji, že mi tím chtěl určitě udělat radost. Takový tajný dárek. Když jsme byli na dovolené u moře, sbíral s vnučkou kamínky z pláže. Mušle nebyly, ale ty kamínky z moře a z pláže pořád tahali na pokoj, přebírali, nechtěli se žádného vzdát a vypadalo to, že budeme na letišti připlácet za váhu kufru. Ale nedivím se jim. Jsou opravdu nádherné. (Na fotce jen část z nich.)
Já jsem se spokojila s tím, že jsem si kamínky kreslila. Na lehátku, vnímat slunce, poslouchat moře a kreslit kamínky. Úžasný relax. A mám zas příhodu, že mě viděl jeden starší Ital, tak chválil. Tak jsem se snažila italsky říct, jak mám ráda Itálii... nu, zasmáli jsme se, protože nevěděl, jestli chci říct, že Itálii nebo Italy. Tak jsem to shrnula, že oboje dvoje.
Z Itálie také pochází první náramek, který jsem si koupila. Nenosím šperky, zlato, stříbro, drahé kamení - vlastně to kamení ano. Mám ráda náramky. Černé korálky jsou prý z Etny. Další náramek je koupený na společném výletu s kamarádkami v Čechách. A poslední křišťálový z letošní dovolené s dcerou. Někdo si vozí turistické známky, já investuji do náramků, kterými se mohu zdobit a které mi připomenou krásné chvíle.
Kamínky můžou být obyčejné, sebrané v přírodě, malované i broušené. Ale myslím, že nás všechny moc potěší. A zvlášť, když je dostaneme jako dárek nebo jsou spojeny s nějakou milou vzpomínkou.

22 komentářů:

  1. Krásné povídání. Pohodové dny Rija

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné kamínky i s příběhem.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezky pojatá výzva. Měj pohodové dny a přidávám tě dodatečně k přehledu o kamínkách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, slunečnice. Ta výzva mě opravdu zaujala a jsem ráda, že jsem se mohla přidat .-)

      Vymazat
  4. Jak vidím, i tvé kamínky jsou spojené s příběhem, vzpomínkami. Moc hezké!
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Helenko. Jsou to maličkosti a přitom člověka potěší, i zpětně. Stejně jako milé komentáře.

      Vymazat
  5. Krásné verše, vyprávění i kamínky. Moc hezky pojatá výzva.
    Přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Růženko, kamínky mám moc ráda .-) Také hezký den.

      Vymazat
  6. Opravdu různorodá sbírka kamenů s krásnými příběhy.
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuji. Také máte moc hezkou sbírku .-) Krásný víkend

      Vymazat
  7. Krásný článek, nádherná báseň, krásná sbírka kamínků. Zajímavý blog a přidám si Tě do přátel. Také děkuji za komentář na mém blogu. Vážím si toho moc.Preji krasne letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti moc. Moc jsi mě potěšila. Také máš moc hezký blog s krásnými fotografiemi. Ráda se budu chodit kochat .-) A procházky mám také moc ráda, i když tolik km jako vy bych nedala .-) Měj se hezky

      Vymazat
  8. Máš krásné kamínky a k tomu vzpomínky.I báseň se mi moc líbí,jsi dobrá.Mě docela mrzí,že jsem se kamínkové výzvy nezúčastnila,ale pracuji na výzvě od Vendy a je docela náročná a tak si s ní vyhrávám.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji ti moc. Máš nádherné fotografie. Výzva je opravdu zajímavá. Těším se na fotky. Také hezký víkend

      Vymazat
  9. Víla, ty jsi prostě víla.
    Já už to o tobě dávno vím a tímhle jsi to celé jen podtrhla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, děkuji ti. Ani na to nemám odpověď... Děkuji .)

      Vymazat
  10. Kámen spolu se sukulenty je báječná věc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo,ale špatně se to pleje :) Sukulenty jsou úžasné, že vydrží i sucho, co tu máme.

      Vymazat
  11. Pěkné povídání o kamíncích :-) Dříve jsem také malovala na kameny, bohužel mi to moc nešlo, takže jsem od toho upustila :D Také mám ještě schovaných pár kamínků z různých dovolených a výletů...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, tak takový hezký kamínek z dovolené, výlet určitě připomene... Teď se mi vybavil ještě film Tajemství - tam byly "kamínky vděčnosti". Kamínek nosíš v kapse a kdykoliv si na něj sáhneš, připomeneš si, za to vše být vděčný... Obyčejný kamínek a přinese radost.

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)