středa 2. září 2020

Srpen

Posečeno, zoráno. Stejný pocit i ze srpna. Sklizeno, co člověk zasil (a možná i v daleké minulosti), zoráno (všechno změněno) a nově zaseto. A zas život běží dál…

Mám pocit, že srpen byl hodně o strašení. Velká radost, pak všechno v háji a pak zas velká radost. O to větší, že vše dobře dopadlo. Mám pocit, jak kdyby ten srpen zkoušel, tak jak se zachováš, když tě trošku postraším? No, nicmoc, když mám ten strach.

Třeba i ten blog, podařil se přenos, pak většina fotek zmizela, pak se objevila. Ju, hloupost. Jenom blog .-) Ale i v tom skutečném životě to byl mazec a opravdu to vypadalo, že jde o hodně… O zdraví, o bezpečí, o peníze, o vztahy i o ten život… prostě jak kdyby srpen prověřoval naše nervy (u nás doma) a dával zabrat.

Musím tedy říci, že jako pozorovatel jsem viděla i sílu lásky – mezi dvěma lidmi, k dítěti a vlastně dětem. A jsem moc ráda, že jsem právě tohle mohla zažít – i jako ten pozorovatel. I když to vůbec neměli snadné, ale projevila se právě ta jejich láska – a děkuji, že vše dobře dopadlo a společné štěstí jim přeji. A jsem z toho ještě nyní plná emocí.
V srpnu se staraly o mé zdraví České dráhy. Tedy to tělesné. Zvykla jsem si mít to kousíček do práce od nádraží. Ale díky výluce a zároveň opravě přejezdů, díky tomu, že zastávky náhradní autobusové dopravy byly mnohem a mnohem dál než zastávky vlaků - bych přišla skoro o hodinu déle do práce - snažila jsem se ten čas dohnat rychlou chůzí a během. Děkuji, zlepšila se mi kondička. Nejvíc mě ale dostalo, když jsem se dozvěděla, že bych si měla jít koupit lístek na nádraží a pak utíkat na náhradní autobus na náměstí. Nejsme sice velké městečko, ale při představě důchodců s holí a maminek s caparty, jak obíhají zbytečně kus vesnice, jsem si říkala, jestli to české dráhy nepřehání s tou starostí o náš pohyb. Naštěstí časem pochopily, že jezdit pozdě a vystupovat úplně jinde, dostatečně stačí pro naštvání lidí a s dalšími nesmysly přestali. A ony ty náhradní autobusy nakonec jezdily i bez zpoždění, zastávky přidaly a nástup do správného autobusu (protože jich bylo i 5 v jeden čas ze stejného místa) poradili milí průvodčí – takže nakonec pro dráhy palec nahoru.

O duševní zdraví se mi postarala Vendy W svou výzvou foť 30 dní, kdy jsem se dívala kolem sebe a hledala to, co by mohlo být zajímavé k focení. Kromě zajímavých pohledů jsem se naučila i spoustu věcí na mém foťáku. A téměř každý večer jsem vyrážela na procházku se psem a viděla nádherné západy slunce. Je pravda, že tedy s pepřákem a s repelentem, protože se vyrojili komáři i podivná individua a pro oboje jsem zřejmě byla snadná kořist.

Náš pes se ukázal jako báječný k dětem i ve svém pokročilém věku. Hlídali jsme jedno malé dítě, které se zdálo zakřiknuté, vyděšené a smutné, ale vždy se rozzářilo, když uvidělo našeho psa. A náš pes se nechal od toho špuntíka hladit. Trpělivě držel a ani se nehnul, i když velikostí byl tak stejný. V mládí se náš pes vyřádil s mojí dcerou - vyrůstali spolu - a užili si spoustu legraci. Teď už je na odpočinku. Ale i tak má v sobě tu terapeutickou schopnost léčit srdce dětí.


Napsala jsem si tu článek o penězích, asi pod vlivem tlaku nového pokojíku pro dceru. Ten starý nábytek (ne)úspěšně prodávám, ale inzeruji všude, kde se dá. Tak snad se prodej podaří a na nový nábytek bude. Už jsme se po něm dívaly. Skříň se nám líbila v xxxlutz, židle v möbelix, stůl v asku, postel ve scontu… nevím, jestli ten výběr není někdy na škodu. Dcera má vyklizený a vymalovaný pokoj (díky šikovnému dědovi), má koberec, nanosila si tam oblečení, matraci a učení, a já se v těch zbývajících krámech, po kterých netouží, nehnu. A po tom vyklízení se mi ani do nějaké další probírky nechce. Ale kdybyste věděli o někom, kdo by bral nábytek do dětského pokojíku, je připravený k odběru. .-)

Myslím, že na jeden měsíc toho bylo až dost. Ještě jsme si tedy udělaly radost a na konci prázdnin daly jeden výlet do ZOO. Nějak jsem potřebovala zas vypnout a načerpat síly. Až proberu fotky, nějaký článek snad dám i sem.

A naposled pochvala pro úřednice i doktory a sestřičky. Vystála jsem si sice frontu hodinu a půl, ale na konci usměvavá úřednice (ne, nepila si kafíčko, makala opravdu jak fretka a to i po úředních hodinách), další úřednice vyřešila náš problém, i když se zdál skutečně zapeklitý, doktor nic nezanedbal a sestřička je prostě ta příjemná bytost, co činí každou návštěvu o trochu lidštější a pak i při odběru krve se člověk zasměje, i když původně plánoval omdlít. Prostě Profesionálové.
Jestli jste měli klidný srpen, tak vám ho moc přeji. A jestli si s vámi také tak zahrál, tak doufám, že to dobře dopadlo, jako u mě, jako u nás.

48 komentářů:

  1. Vskutku pestrý srpen, možná až příliš na jednu bytost. Srpen jsem měla naprosto šílený a v září v tom úspěšně pokračuji, ale to dám, musím! :)
    Přeji ti, ať je tvé září klidnější, pokojíček se zadaří, ale hlavně, ať slouží zdraví, to ostatní se už nějak poddá :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, děkuji. Některé měsíce jsou psychicky vypjatější, ale co člověka nezabije, to ho posílí .-) Držím palce, ať vše dáš s lehkostí a zbyde i čas na radosti.

      Vymazat
  2. Srpen byl pro tebe docela dost náročný, třeba se září odvděčí klidem. Doma plánujeme malování jednoho pokoje právě na září, ale myslím, že to až tak velký problém nebude. Přeji o poznání klidnější září a nám všem krásné babí léto, to mám totiž moc ráda ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evko, máš pravdu, že baví léto je také moc hezké a máme se tedy na co těšit. Ať malování hravě zvládnete a děkuji ti.

      Vymazat
  3. Pěkně a podrobně shrnuto. Ke klidu měl můj srpen daleko, ale byl to stres povětšinou s příznivým výsledkem, tak snad můžu být spokojený.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti přeji. Potvrzuji, že i tvá výstava vypadá hodně pozitivně, tedy jen na fotografiích :)

      Vymazat
  4. Pořádný frmol. Jeden by si myslel, že se to nedá utáhnout, ale zvládáte to všichni. Dceři přeji co nejdříve pěkný pokoj se vším potřebným. Já jsem tyhle přestavby a změny v bytě měla moc ráda. A když jsem neměla na nový nábytek, tak jsem ho alespoń přestavěla. :-D Manželovi se tyhle kreativní změny moc nezamlouvali, ale nakonec si zvykl. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marija, tak to jsi mě pobavila. Já většinou pracně přestavěla a pak vracela zpátky. :) Děkujeme a krásné zářijové dny.

      Vymazat
  5. Určitě bude už to září vpohodě ja jsem srpen měla také dost náročný a ne jenom srpen ale už od toho března hlídala sem tady mého vnuka školaka mamka musela pracovat tak doufam ,že to záři už bude klidné já Tobě přeji to záři klidné a hlavně pohodu a to zdraví hezký den popřeji krásně jsem si to přečetla děkuji..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětko, také děkuji. A vnukovi přeji, ať se ve škole daří a je vše v pořádku a může trávit ten čas i se spolužáky. A tobě příjemný oddych.

      Vymazat
  6. No, měla jsi nabitý srpen. My teda taky, i když ne tolik jako ty. Tak třeba budeš mít záři o něco klidnější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přečetla jsem si, hlavně o vaší radosti.-) Děkuji a také krásné dny.

      Vymazat
  7. Milá vílo, někdy mám strach, že nemohu usnout, o to víc si pak užiju, když žádný není.
    Krásné a barevné září přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, rozumíme si. Hlavní, že člověk zvládne ve zdraví vše, co mu život naloží. Děkuji a také krásné dny.

      Vymazat
  8. Má milá, ono většinou nezůstane u jednoho.
    Náš srpen byl hidně pracovní, teď máme pár dní volna, tak se snad nic nezhatí...
    Přeji jen hezké dny. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Helenko. Naštěstí je vše nyní v pořádku. Užijte si krásné dny volna.

      Vymazat
  9. Rozmanitý měsíc srpen jsi měla. Hlavně že už je vše v pořádku a snad brzy dáte do kupy i ten dcerky pokojíček. Přeji vám všem hlavně zdravíčko a krásné barevné září

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Járo. Věřím, že dáme a dcera bude spokojená a já taky, až staré bude prodané. Uvidíme, jaké barevné fotografie se nám podaří v září .-)

      Vymazat
  10. Můj srpen byl hektický, bolavý a o velké únavě. A úvahách jestli se na všechno nevykašlat a nezkusit jinou práci, jenže něco jiného je zas o stejné honičce, tudíž by to bylo z bláta do louže. Jen s tím výsledkem, že bych měla o něco víc peněz. Ale taky větší huntování už tak zhuntované páteře která drží jen silou vůle. Myslela jsem si naivně, když jsem byla mladší, že až budou děti mít své vlastní životy, my se blížit důchodu že to bude o dost klidnější a pohodovější. Jak jsem se mýlila! Jsem ráda, že tě moje výzva aspoň trochu zaujala a byla ti k něčemu dobrá....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, náročný srpen a náročné rozhodování. Chápu, také jsem měla... Trošku té pohody a radosti a finanční zajištěnosti by to chtělo. Třeba září příjemně překvapí. Přeji ti to .-)

      Vymazat
  11. P.S. Jen mě mrzí, že nevyšly ty Dobřichovice :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také. Ale třeba to vyjde jindy .-)

      Vymazat
    2. Já vůbec třeba nevěděla, že jsi chtěla jet...Mně se nic neřekne...!

      Vymazat
    3. Tak příště řekne .-) Když ty jsi teď tak zaměstnaná změnami, že jsem tě tím nechtěla dopředu děsit .-) :-)

      Vymazat
  12. To s tím vaším pejskem je pěkné, že je milý k dětem, i přes pokročilý věk :) Zažila jsi toho opravdu hodně, přeji ti pěkné září, ať se ti ve všem daří :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, také pěkné září. I když ty už vlastně nebudeš studentkou? .-) Držím palce, ať děláš, co tě baví a krásné dny

      Vymazat
  13. Můj srpen byl horký a dusný a jsem ráda že je pryč! V horku se mi nedaří skoro nic. Tvoje fotky jsou nádherné, klobouk dolů!! Než jsem di přečetla cely článek myslela jsem si že jsou stažené z internetu ☺️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti, Růženko, říkám si, kdyby se mi tak povedlo mít lepší foťák. A pak si říkám, že ten co mám, dělá také úžasné fotografie, i když je to 8let starý kompakt. Prostě focení mě fakt baví .-) To vedro chápu, i když já mám pocit, že jsem se ani ohřát nestačila a už je tu zima :-) :-)

      Vymazat
  14. Velice se mi líbí snímek č. 3.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Když jsem se na ten snímek znova podívala, připomnělo mi to Rumcajse, jak se zbavil draka, tím, že se drak viděl v odraze rybníka :-)

      Vymazat
  15. Nádherné fotografie doplněné zajímavým textem.Pěkně jsi zrekapitulovala srpen.Pro mě byly některé dny až moc horké a to nemusím,potom mě pořád provází problémy s dásní a měli jsme v rodině i hodně smutné zážitky.
    Tak ať se ti v novém měsíci všechno daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Jitko. V září bude alespoň chladnější počasí a to ostatní přeji, ať se také zlepší. Tobě i rodině radost a to smutné, ať dokážete zvládnout.

      Vymazat
  16. Od všeho něco měl Tvůj srpen. Příspěvek je krásně čtivý a doložený moc pěknými fotkami.
    Tak ať září je třeba klidnější, ale ne nudné :-)))).
    Měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to je hezké přání :-) Alespoň člověk ví, že žije, když se něco děje, viď :) Děkuji ti. Tak ať tě to baví i v září .-)

      Vymazat
  17. Ten srpen by ještě mohl vydržet. Nějak se nám už dosti ochlazuje. I když v týdnu se má oteplit, ale u nás moc teplo mi nepřijde... U mě srpen nebyl naštěstí tak pestrý, ale byl za to dosti pracovitý...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joina, tak teplo ještě bude, tak si užijeme i horkého počasí. Někdy je toho hodně a pak se zas vše sklidní a člověk si odpočine. Ať se ti daří nejen v práci.

      Vymazat
  18. Dal bych ti pusu, i když se neznáme z žádného života. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty se drž toho svého objevu, ať ti neuteče .-)

      Vymazat
  19. Nádherné fotky! Hlavně ta třetí je úžasná :) A dopravce ani nekomentuji :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tess, kdybys viděla, jak mi dopravci komplikují život :-) Děkuji ti, krásný den.

      Vymazat
  20. Sakra to je perný srpen, ještě že to umíš tak krásně a poutavě shrnouta proložit kouzelnými fotografiemi. Ty z výzvy od Vendy budou pak někde k vidění? :) Nebo jsou? Sakra já se k blogu vracím po několikaměsíční pauze a ani nemám přehled, co se kde děje. :D Mrzí mě, že s láskou to nevyšlo dle představ, ale ono to vždycky přijde, když člověk ani představy nemá. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baryn, máš pravdu. Fotografie jsou ve starších článcích, nebo najdeš v rubrice Výzvy. Ten blog.cz nám to trošku zamotal, ale zas do toho přijdem .-) Hezký víkend

      Vymazat
  21. Odpovědi
    1. Padesátko, a kdyby nebylo Vendy, tak ani nevzniknou, protože jsem v srpnu tahala foťák všude s sebou :-) :-)

      Vymazat
  22. Tvůj srpen byl plný emocí. A ty fotky se ti opravdu povedly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chudobko, byl. To je asi to správné slovo - emoce. Kdyby to člověk bral víc s nadhledem, vše by bylo jasnější. Jenže to často nejde. Děkuji ti a krásný den.

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)