pondělí 2. srpna 2021

Klášterec nad Ohří, Ostrov, Karlovy Vary

 Na naší dovolené jsme i letos poznávali krásy Čech. Tentokrát jsme si vybrali západní Čechy. Opět bylo hlavním kritériem, aby tam bylo dobré spojení a zároveň jsme viděli něco zajímavého. I když si myslím, že když se člověk dívá, vždy něco zajímavého objeví. A Česká republika je opravdu krásná, ať už architekturou nebo přírodou. 

My jsme si vybrali města, i když udržovanými parky jsme se také prošli. Vždyť jsme navštívili města lázeňská.

Počasí nám přálo. Pršelo jen v noci, i když podle předpovědí to vypadalo, že nám týden proprší. Jak byla Ohře rozvodněná a jakou měla sílu bylo vidět v Klášterci nad Ohří. 

Odtud jsou předchozí fotografie. Prohlédli jsme si zámek. Fotit se smělo jen z oken. My jsme si zaplatili porcelánový okruh, ale je tam i okruh pohádkový, který určitě zaujme děti. Nenechali jsme si ani ujít muzeum hodin. Tam jsme si odpočali od všudypřítomného porcelánu. V Klášterci jsme ochutnali i všechny tři prameny a prošli se parkem kolem zámku. 



 Ale to už jsme v Karlových Varech. Prošli jsme se kolonádou, navštívili muzeum, nakupovali suvenýry, knihy a výtvarné potřeby, dali si předražený oběd i výbornou zmrzlinu....

ochutnali bezpočet pramenů (i když odskočit si zde není levná záležitost - pro jednoho dvacet korun). A kvůli účinku i množství pramenů je nejlepší skutečně jen ochutnávat a neprolívat se.  

Prohlédli jsme si i hotel Pupp - samozřejmě jen zvenku. Nasáli jsme atmosféru snad neznámějších našich lázní. Ale přiznám se, že i když jsme se neprodíraly davy jako při filmovém festivalu, Karlovy Vary mě nezaujaly tak, jako například J.W.Goetheho, který je navštěvoval. Je ale také pravda, že já jsem se v lázních nezamilovala.


A poslední město, které jsme navštívili je Ostrov. V Ostrově mají krásný městský úřad. Je na zámku. Najdete zde malou výstavu porcelánu v přízemí a o historii zámku snad v podkroví. Na to jsme ale přišli pozdě.

Podívali jsme se na výstavu obrazů mexické malířky v knihovně a užívali si klidu v parku. V parku se dají krmit veverky. Jednu jsme nakonec také zahlédli. Ale víc nadšené jsme byli z rybiček v kalné vodě zámecké fontány u paláce princů.
 
¨
V parku na druhé straně říčky Bystřice je palác princezen - Letohrádek s výstavou porcelánu téměř pod střechou s čápy. V současné době slouží jako galerie, za naší návštěvy se nová výstava připravovala a my byli zvané na čtvrteční vernisáž. 
 


Prohlédli jsme si i klášterní areál. V kostele Zvěstování panny Marie byly informace a fotografie o zničených kostelech a expozice církevního umění. Snad se moc nespletu, když spodní obrázek označím za Kapli Panny Marie Ensiedelnské. Ze všech informací, které jsme přečetli, mi utkvělo v hlavě, že se jedná o barokní stavby.

V blízkosti těchto staveb je Ekocentrum. Překvapilo nás, kolik tu mají zvířat. Ptáci, plazi, hlodavci,... a najdete tu třeba i krokodýla.




A vracíme se zpátky na Staré náměstí. V kostele je výstava kostiček lega, ale ta už pro nás není. My si dáváme brokolicovou polévku v cukrárně pod kostelem. Je výborná.



A bránou do dalších prázdninových zážitků. Krásné srpnové dny

31 komentářů:

  1. Krásná dovolená, Leni! Věřím, že jste si ji užili, výběr naprosto skvělý!
    Ostrov mě mile překvapil, moc bychom se chtěli vrátit a zkoumat další místa v tomhle kraji. A klášterní areál, byl s námi Aaron, tak jsme ho raději vynechali...
    Přeji krásný srpen, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak pro Arona by byla nejlepší asi procházka kolem Boreckých rybníků v Ostrově. My jsme je ale nestihli. Krásné dny

      Vymazat
  2. Myslím, že jste si dovolenou opravdu užili. Chystáme se s manželem koncem září na welness pobyt do hotelu u Karlových Varů. MOc se těším, ten kraj se mi líbí. Měj se krásně 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evko, na mě asi negativně působilo, jak jsou KV drahé. Ale jsou krásné, domy opravené, příjemná procházka kolonádou... to se musí nechat. V muzeu byla výstava KV ve filmu, pokud ještě bude, doporučuji. Ať si pobyt také užijete.

      Vymazat
  3. Leni, krásnou dovolenou jste měli. Navštívili jste spoustu krásných míst a tak budete mít i plno úžasných zážitků. A to je nejvíc.
    Přeji pohodovou druhou půlku prázdnin. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, máš pravdu. Máme hezké vzpomínky. Děkuji, také krásné prázdninové dny

      Vymazat
  4. Měli jste krásnou dovolenou. Většinu míst, která jste navštívili, neznám a tak se kochám alespoň fotkami. V Karlových Varech jsme byli v době konání filmového festivalu a davy lidí opravdu nemusím. Už je to 10 let a ráda bych se tam někdy znovu podívala, ale v jinou dobu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, mě překvapilo, že všude, kde jsme byli, to bylo téměř bez lidí. V KV bylo lidí tedy více, ale jak jsi viděla, fotografie jsem udělala téměř bez lidí. Myslím, že teď je nejlepší čas na cestování, když u nás nejsou zahraniční turisté. I když KV máte bohužel trochu z ruky .-) Měj se krásně

      Vymazat
  5. Leni měli jste moc hezkou dovolenou a ráda jsem si pročetla celý článek, protože tam v polovině srna také jedeme na týden a tak jsem se ráda seznámila se skutečností kam jít a kam ne. Pro jsou to toto super tipy na výlety. Děkuji za hezkou podívanou a dokonalý článek. Přeji Ti krásnou druhou polovinu prázdnin..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jarko. My jsme toho měli v plánu mnohem víc, dopředu jsem si vyhledala ještě další místa k podívání, ale nějak jsme vždy padli unavené po páté hodině do cukrárny a jen odpočívali :-) V Ostrově doporučuji cukrárnu. Na náměstí jsou dvě, myslím, že obě dobré, záleží na tom, jaké zákusky preferujete .-) Krásnou dovolenou, hezké dny

      Vymazat
  6. Leni,krásná dovolená a pěkná navštívená místa.Také bych hned někam vyjela,ale manželovi se už nechce.Už by jenom ležel na gauči u televize.
    Kdysi se mi ve Varech líbilo,vozili jsme tam dceru do lázní a docela bych byla zvědavá,jak se to tam změnilo.
    Přeji Ti hezké srpnové dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, dcera by raději all inclusive u moře, ale nakonec se jí tyhle naše výlety po Čechách líbí. A já si zvednu sebevědomí, že to zvládneme samy podle mapy :-) Dcera už v KV byla na filmovém festivalu, tak v KV mě provedla sama. Jí se tam naopak líbí. Třeba se ti podaří manžela přemluvit na nějaký wellnes .-) Také krásné dny

      Vymazat
  7. Pěkné místo. A zdařilé fotky.

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavá místa! V Karlových Varech jsem byla jako malá s našimi na výletě od ČKD. Tedy je fakt, že si z toho už moc nepamatuju.... jen to, že ještě před tím jsme se zastavili na jednom zámku který byl ovšem v tu dobu zavřený a že jsme se procházeli v ohromném anglickém parku. Našim a vlastně povětšině lidí ze zájezdu se tam nelíbilo, mě jo.... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si užívala právě ty parky a zeleň. Byl v nich úžasný klid. Tak třeba Karlovy Vary navštívíš. My jsme se tam pobavili i v muzeu při zjišťování našich vědomostí :-) Měj se krásně

      Vymazat
  9. Kdysi jsem byl v Karlových Varech za kamarádem, který dělal v hotelu Pupp cukráře. Což byla ovšem jediná příležitost k nakouknutí dovnitř, já na "ty luxusy" nijak zvlášť nejsem :-). No a pak jsem své bývalé manželce dělal doprovod, když měla koncert v Imperiálu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi viděl, co my ne :-) A možná že mám špatný pohled - kdybych byla filmová hvězda, tak se mi možná v KV líbí :-)

      Vymazat
  10. Krásnou dovolenou jste si udělali. Karlovy Vary znám dobře, ale znovu mě to tam neláká. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  11. Pěknou dovolenou jste měli. Já západní Čechy nemám až moc procestované. V Karlových Varech jsem nikdy nebyla.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já taky poprvé, a to přitom KV nemáme zas až tak daleko. Měj se krásně

      Vymazat
  12. Leni, zdravím. Karlovy Vary znám, moje mamka tam jezdila léta do lázní a my za ní. Měla to tam moc ráda. Já mám zase radši Mariánské lázně, byla jsem tam třikrát na dovolené a moc se mě tam líbilo. Ale to už je dlouho... Hlavně, že jste si to užili. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, také se mi víc líbí Mariánské lázně. Tam jsme byli před vánoci a byla tam úžasná atmosféra. Je mi to město příjemnější než KV. Ale ano, užili jsme si to .-) Krásné dny, Leni

      Vymazat
  13. Na navštivili jste krásná místa a máš naprostou pravdu v tom, že naše země je nádherná. A jak popisuješ počasí, měli jsme to také tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marija, tak to je dobře. Vy toho máte scestovaného spoustu, ráda se dívám na tvoje fotografie.

      Vymazat
  14. Pěkný fotky, hned bych vyrazila taky :).

    OdpovědětVymazat
  15. Ve Varech jsem byl pár týdnů zpátky s kamarádem, obrovsky mě tohle lázeňské město nadchlo a vyklidnilo, pro relax po státnicích jako dělané :))...akorát mě velmi překvapilo, jaké ticho ve městě bylo v pozdních večerních hodinách.

    OdpovědětVymazat
  16. Spousta krásných míst a zážitků. Ráda jsem se podívala s Tebou, protože ani jedno místo neznám. Dokonce ani Karlovy Vary. Měj se moc hezky! Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  17. Krásné zachycení okamžiků, dovolená byla určitě úžasná. :)
    A ano, Česko je krásné a taky jsme se letos rozhodli trávit dovolenou u nás. :) A nelituji.

    OdpovědětVymazat
  18. V Ostrově jsme se stavovali v červenci, když jsme byli v Karlových Varech, a velmi příjemně nás překvapil, kolik hezkých památek tam je, jen byla škoda, že jsme tam byli v pondělí, kdy bývají expozice zavřeny.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)