neděle 5. září 2021

Mia March – Můj život, moje rodina a Meryl Streepová

Většinou opouštím blog jen tehdy, když jsem nemocná. V srpnu jsem si na něj ale nějak nenašla čas a i hodnocení srpna přeskočím. Dala jsem si blogové prázdniny. Třeba září bude v tomto ohledu lepší. Děkuji všem za návštěvu. Krásné zářijové dny, i když budou plné povinností.


Na dovolené v levných knihách jsme si s dcerou každá vybrala jednu knížku. Poslední dobu moc nečtu. Asi jsem za poslední rok nepřečetla nic. Knihovny se zavřely covidem a tak jsem už hezky dlouho nezaplatila ani členský příspěvek… Tato knížka mě ale tak chytla, že jsem ji přečetla za tři dny a to nejsem moc rychlý čtenář. Všechno ostatní šlo stranou :-)
Dvě sestry, jejich sestřenka a její matka. To jsou hlavní postavy knihy. Každá má nějaké trable, a protože je to ženský román, tak trable s partnerem, ale i s hledáním sama sebe. Své vlastní síly. Svých vlastních snů. Něco je skryté, o něčem se nemluví. A dívky vlastně ze začátku nemluví ani spolu. Postupně se sobě navzájem otevírají a začnou se sbližovat právě při filmových večírcích s filmy Meryl Streepové.
Nejdříve mi knížka připadala pomalá, dokola rozebírající, nekonečné rozhovory postav. Ze začátku jsem netušila, jak se děj bude vyvíjet a pak mi to najednou všechno dávalo smysl a všechno se stalo přesně tak, jak jsem si dopředu při čtení knížky myslela. Buď jsem se tak naladila na autorku, nebo autorka příběh postupně rozplétala a držela se hlavních nití příběhu, a dalo se předpokládat, že se vše stane tak, jak má. Nebylo v tom nic ze lží a záhad, náhlý zvrat děje – prostě se to stalo tak, aby ženy v příběhu postupně dozrály a uvěřily v sami sebe i v sílu rodiny.
Knížku jsem si vybrala právě kvůli Meryl Streepové v názvu. Její filmy mám ráda. Člověk jí věří každou postavu, kterou ztvárňuje. A já věřila, že se vše v knize skutečně mohlo stát. Že muži jsou tak citlivý a stojí za svou partnerkou. Že když se zavřou jedny dveře, otevřou se jiné. A že vše přijde v čase, kdy jsme na to připraveni…
Dojemný příběh. Myslím, že je v něm vyvážena právě ta romantika, ale i smutek, lítost, bolest. Ve spoustě věcí jsem se i trošku našla a musela jsem uznat, že tak nějak jsem to prožívala.
Za mě má knížka plusové body i proto, že tu není přemíra sexu, ale vše je tak hezky naznačeno a psaní končí u polibků a objetí.
Taková jemná knížka pro ženy, které už v životě něčím prošli a chtějí se odreagovat a možná i v něčem nalézt.


26 komentářů:

  1. Máš pravdu. Meryl Streep je skvělá v každé své roli, byť to je taková blbina jako Mamma Mia! mě se moc, moc líbil film Madisonské mosty. Nejdřív jsem si přečetla knihu a pak skoukla film. I když vím, že by se to mělo dělat opačně, ale v tomto případě to vůbec nevadí. Ostatně to se dá říct i o Zaříkavači koní. Tam zas excelovala jiná výborná herečka Kristin Scott Thomas. O Redfordovi nemluvím, to je prostě špica pořád.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Akorát se mi líbí i Mamma Mia :-) Hezké dny

      Vymazat
  2. Moc zdravím a díky za knižní recenzi.

    OdpovědětVymazat
  3. Meryl Streep mám také ráda a z filmů nejraději Madisonské mosty. A Tobě děkuji za tip na pěknou knížku. Už dlouho se odhodlávám, že se přihlásím do knihovny. Bývala jsem velká čtenářka, teď už čtu málo a je to škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, také se chci podívat zas do knihovny. Je tolik hezkých knížek .-)

      Vymazat
  4. Knížku jsem četla už dávno, ale je nezapomenutelná.. Všechny filmy s ní mám ráda, umí být pokaždé jiná a přece je to MERYl.. Za mě srdcovka - Nějak se to komplikuje.. vždycky se zasměju. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Meryl je prostě obyčejná žena, a přece tak výjimečná .-) Nějak se to komplikuje mám také ráda. Hezký den

      Vymazat
  5. Leni, díky za tip na knížku. Meryl Streep mám taky moc ráda. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za seznámení se zajímavou knihou. Meryl Streep je úžasná dáma.
    Leni, měj hezké dny. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Leni, díky za recenzi. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  8. Meryl Streepovou mám hodně ráda a film Madisonské mosty mám doma na DVD a četla jsem i knížku,moc se mi obojí líbilo.Těch film je více.A myslím,že se v knihovně podívám i po tvoji knížce.Zima bude dlouhá,tak ať mám co číst.
    Také už delší dobu uvažuji o blogových prázdninách.Chci se ponořit zase do něčeho jiného.
    Leni,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, mně nějak ty dny tak utíkají... Madisonské mosty bych si ráda přečetla také. I když člověk ví, jak to dopadne. Ať ti vše vychází.

      Vymazat
  9. Madisonské mosty, to je opravdu skvělý film a Meryl Streep je Paní herečka. Díky za tip na knížku 😃¨

    OdpovědětVymazat
  10. Meryl Streepovou mám rád a třeba několikrát zde zmíněné Madisonské mosty jsou vynikající, jen se mě vzhledem k čistě soukromým okolnostem dotýkají o dost víc než je asi u standardního filmového diváka obvyklé ;-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zvědavá bych byla, ale ptát se nebudu .-) Hezké dny

      Vymazat
  11. U nás v Prostějově knihovny jedou, covid sem, covid tam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás snad teď už taky, v pondělí se jdu přesvědčit .-)

      Vymazat
  12. Přemíra erotiky mi někdy v knížkách také vadí :) Meryl Streep je skvělá herečka, díky za knižní tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, někde mi přijde prostě zbytečné. Také máš zajímavé tipy na knížky .-)

      Vymazat
  13. Píšu si knízku na seznam do knihovny.
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)