úterý 2. listopadu 2021

Říjen

 Já se přiznám, že jsem trošičku v šoku. A kdyby to nebylo už profláklý, nedávám to na blog. Stalo se to, že v době, kdy je vše elektronicky, odpouští se od tisku, v době, kdy jsme zvládli lockdown covidu, se nějak ty viry zas začaly ve velkém šířit... Počítače byly napadeny.

To je vše, co k tomu napíši, ale kdo nezažil, těžko si představí, jak moc je to velký průšvih. A ano, antivirové programy jsme samozřejmě měli. A když nad tím přemýšlím, lepší viry počítačové, než ty covidové...

A tím končím toto téma a dávám fotografie ze zrcadlovky. Bude jich asi trošku víc.

První den jsem fotila asi takto:

Další den jsem prolezla zahradu a fotila otáčením objektivu :-) To ještě stále rozkvetlé, i to odkvetlé.

A pak jsem vyrazila s fotobatohem na výlet. To už jsem přišla na to, že jde docela pohodlně fotit na automatiku :-) Jen to sluníčko chybělo.

Hodně mě zaujala voda a větve se zbarvujícími se listy, tak jsem dělala tyto jednoduché fotky


Také jsem si vyfotila listy ve vodě zblízka. Je to teda taková temně podzimní fotka.
U některých fotek se nedokážu rozhodnout, jestli jsou lepší na výšku nebo na šířku.
 
A pár momentek toho, co mě zaujalo.

Do listopadu bych asi popřála, ať to všichni "ustojíme". I třeba ten smutek dušiček, nebo mlhavé a deštivé počasí, které nám může přichystat už i klouzačku. Nebo i ty průšvihy, které se občas stanou, a viry, co nás napadnou. Hezké dny

34 komentářů:

  1. Větev a voda na šířku, kamene na výšku. Přeju hezký vstup do nového měsíce a hodně elánu při focení. Já byl po dlouhé době také fotit na Rusavě tuto sobotu. Hlavně teda se podívat jak tam bylo opraveno staré kempovací tábořiště. Bylo fajn vytáhnout paty ze stereotypu naší vesnice a okouknout nové tváře. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za názor. Tak výlety jsou vždy fajn, a když tam potkáš ještě zajímavé věci na focení, popřípadě zajímavé lidi, je to určitě supr. Přeji krásné dny

      Vymazat
  2. Krásně jsi vše nafotila.Také někdy pořizuji stejný záběr na šířku i na výšku.Většinou zvítězí výška.Připadá mi zajímavější.
    Ať nás ty viry nechají na pokoji.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono i z šířky jde udělat výřez na výšku, když je fotka příhodně vyfocená.

      Vymazat
    2. Jitko, děkuji. Hlavně ty fotografie na výšku se krásně hodí na přední strany časopisů - ty jsou taky na výšku :-) Viry doufám, že nechají. Krásné dny

      Vymazat
  3. I my jsme to v práci zažili a dlouho jsme se z toho vzpamatovávali.
    Přeji poklidný bezvirový listopad.
    Fotky jen chválím!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Evi. Nám to asi taky chvíli potrvá. Hlavně, aby vše se zas dalo dát do pořádku a nešířilo se to dál. I tobě krásné bezvirové dny.

      Vymazat
  4. Toť otázka zda raději ty počítačové viry nebo covidové. Ono je obojí velmi nebezpečné. Počítačové viry mohou ochromit fungování státu, bank, mohou spustiti i světovou katastrofu horší než covid. Raději nemyslet a jít se projít. krásné fotky jsi pořídila a udělala jsi radost mnoha lidem, kteří se takto rádi projdou a pokochají. Babí léto už skončilo, ale stále je těch barev kolem dost. Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marija, tak do takových důsledků jsem nad viry nepřemýšlela. Spíš když jsem viděla, jak jsme z toho zničený v práci a kolik je s tím starostí, tak si možná uvědomit, že hlavně se z toho nezhroutit, zdraví je pořád důležitější než nějaké dokumenty, které nenávratně zmizí. Ale máš pravdu, že dnes je vše přes počítače a tak vir může způsobit pěknou katastrofu. Děkuji a také ti přeji, ať máš možnost i nějakého výletu a potěšit se sluníčkovým podzimem.

      Vymazat
  5. Zvažování jestli je fotka lepší na výšku nebo na šířku, je odvěké dilema každého fotografa a nedá se postupovat jinak než citem, který se navíc občas s časem mění :-). Každopádně držím palce pro další focení, za chvíli půjde vše samo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je taky fakt, ale třeba zde jsou oba dva ty kameny o kterých fotka pravděpodobně je dobře viditelné jen na výšku, pokud by byly takhle a nebo i lépe vidět na šířku, klidně. Větev a voda na šířku jsou v poměru napůl. To pro mě osobně není problém, ale klidně bych přidal kousek víc té vody. Když bych fotil hlavně ty pokroucené větve, počkal bych třeba až je nasvítí západní slunce, pokud tam taková možnost je. červánkové zapadání podzimní barvy vždy nádherně rozehraje.

      Vymazat
    2. Donjo, já bych fotila radši taky se sluníčkem, ale tady se před námi nějak schovává. A jakmile vykoukne a vyjdu ven s foťákem, tak se schová :-) Napůl se snažím moc nefotit, uřezávat taky ne, ale v těchto fotkách mi to tak přišlo dobré. Navíc nikdy nevíš, proč to nejde vyfotit jinak - jaké rušivé věci se ukážou, když fotíš třeba z větší dálky :-) Děkuji za návštěvu

      Vymazat
    3. Čerfe, já si myslím, že s fotkami je to o tom vyfocení, promazávání, a pak přemýšlení, proč jsem to nevyfotil trochu jinak :-) Ale tím se člověk učí. Děkuji ti moc, líbí se mi tvoje převážně netradiční fotky. Na některé rady, které jsi v článcích občas napsal si při focení i vzpomenu .-)

      Vymazat
  6. Leni, zdravím. Je vidět, že Tě focení baví. Hezky jsi vše zachytila... Tak ať se dál daří... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Lenko. Také zdravím. Ano, baví mě chodit s foťákem, ale někdy ho nechám i doma a jen se tak kochám .-) Děkuji a krásné dny

      Vymazat
  7. Leni, jímá mě hrůza jen při čtení. Zálohujeme , zálohujeme a ....
    Zajímavé - něco do sebe mají oba formáty.
    Přeji pohodový listopad. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to si člověk pak uvědomí, co všechno v tom počítači měl... Zatím to ale vypadá dobře, nechci zakřiknout, pracujeme v nouzovém režimu - ale jak se ukazuje, stalo se to už hodně podnikům :-( Krásné listopadové dny i tobě.

      Vymazat
  8. Také někdy zkouším jestli je lepší záběr na šířku nebo na výšku. Tvoje fotky se mi moc líbí.
    Viry jsou nebezpečné, ať ty, co tu zase řádí nebo ty počítačové. Někdy si říkám, že jsme jako lidstvo až moc závislí na počítačích a právě viry mohou napáchat zlo, které může ohrozit i životy.
    Proto přeji hezké dny bez virů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, děkuji ti. Viry jsou protivné, tak snad se nám budou vyhýbat. Máš pravdu, že jsme závislí na počítačích a takový vir může způsobit pořádný kolaps. Tak raději nemyslet. Hezké dny, a hodně radosti

      Vymazat
  9. Moc hezké fotografie. Já fotím zrcadlovkou a využívám skoro všechny programy, podle možností, kromě programu effect. Ten jsem ještě nějak nezkoušela, ale v zimě si s i sním určitě pohraju, když bude čas. Měj se hezky a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuji. Ty máš moc hezké fotografie. A například ptáčky já vůbec neumím vyfotit. Tobě jako by schválně stáli před objektivem .-) Děkuji ti a hezké dny, a hodně radosti nejen při focení

      Vymazat
  10. Viry jsou hodně nepříjemné vlastně všude. snad už je všechno zase v pořádku. Fotky máš moc pěkné. Já s foťákem moc neumím, tak fotím hlavně mobilem, ten je při ruce skoro pořád. Měj se fajn 🍂🍁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evko, děkuji ti. Dneska mobily udělají také hezké fotografie. A uchovají hezkou vzpomínku. I tobě hezké dny, děkuji za barevné listí .-)

      Vymazat
  11. Když nevíš, jestli na výšku nebo na šířku, zkus čtverec.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) A víš, že jsem ho také vyzkoušela na kytky, aby byly hezky uprostřed :-) :-) Hezké dny

      Vymazat
  12. Obrázky se mi moc líbí :)
    Copak focení, ale to vyřazování, to je pak těžká práce...

    OdpovědětVymazat
  13. Leni, moc hezké fotky. A také jsem zažila napadení pracovních počítačů a potvrzuji, je to děs. Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji ti. Viry jsou prevíti. Také krásné dny

      Vymazat
  14. Fotky se Ti povedly. Každý vir je prostě nebezpečný, záludný a nepříjemný.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji ti. Snad se nám ty viry budou vyhýbat. Také krásné listopadové dny

      Vymazat
  15. Když to jsou jen viry počítačové, pokud neohrožují životy, dá se to ustát. U nás teď doma lítá vir reálný, a to úplně fajn není. Přeji krásné podzimní dny! :)

    OdpovědětVymazat
  16. Lenko, i naše firma se koncem měsíce potýkala s napadením servu a na necelé dva dny jsme byli všichni mimo provoz. Docela mazec.
    Hezké podzimní fotky, také občas řeším, jestli na výšku nebo na šířku. :o)
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
  17. Viry v mém zařízení připojeném k internetu už můj život ohrožovat začaly... :-(

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)