středa 2. června 2021

Květen

V květnu bylo hlavní téma přijímačky na střední školu. Proběhly na začátku května, ale čekali jsme na výsledky 14 dní. Vezmou-nevezmou. Podle pocitů dcery to vypadalo spíš na to druhé. Po přijímačkách byla slzavé údolí, a že je zas v pořádku mě uklidnilo, až když šla dělat další prezentaci na nějakou hodinu základní školy.

Je pečlivka, je dříč, a to se projevilo i na přípravě na přijímačky. Ta matika od cermatu jí dávala skutečně zabrat. Takové logické příklady prostě ve škole nebrali.

 


Udělala. Přijata. Jsem na ní pyšná, protože je fakt dobrá. Dokázala si, že věci úspěšně zvládne.

Radost za dvěstě korun a pět mozolů. To je zahrádka. Dvakrát se u nás přehnaly kroupy. Jednou vydrželo bílo i přes noc. Zima a déšť. Přesto se něco podařilo vypěstovat. Dáváme si řeřichu s olivovým olejem a špenát se smetanovou omáčkou. Koupila jsem si plamének a vykvetl prvním fialovým květem. Tráva posekána a sušíme na seno. Petrklíče odkvétají, vykvetla srdcovka. Suším hluchavku i sedmikrásky. Ať jsme zdravý a krásný.

Na procházce jsem musela jít lesem, protože po cestě to nešlo. Když jsem se chtěla ale dostat na druhou stranu cesty, zapadla jsem po lýtko do bláta. Rybník přetíká, potoky jsou plné vody. Loni jsem na stejném rybníku fotila vyprahlou popraskanou půdu. Díky za ten déšť.

V práci to byl trošku adrenalin, když jsem zjistila, že neumím tak dobře anglicky, jak bych potřebovala. Měla bych to brát jako výzvu, ale spíš to hodnotím jako trapas.

Nechala jsem se i zkrásnit. V nějaké panice, že zas budou kadeřnictví zavřené a zas se tam dlouho nedostanu, jsem si nechala výrazně zkrátit vlasy. Dcera tvrdí, že jsem podivný klon její mamky. Za to jsem ušetřené peníze z minulých měsíců utratila za její oblečení, protože ze všeho vyrostla během zavření obchodů a v krátkých teplácích odmítla jít do školy.

Tak jsme si žili během května. Stres z přijímaček za námi a před námi se blíží prázdniny. Utíká to, utíká, a než se člověk otočí… Vždyť to není tak dlouho, kdy jsem dceru vedla do první třídy.

Tak ať ty příjemné chvíle se zastaví na dlouho a ty špatné, ať jsou rychle pryč. Krásné dny.


28 komentářů:

  1. Leni, gratuluji k úspěšnému zvládnutí přijímaček! To si člověk oddychne, viď. Vzpomněla jsem si u toho na svoje přijímačky na gympl,jak jsem z toho byla vynervovaná, jestli mě vezmou a šťastná, když jo. A jak jsme to s mamkou všechno prožívaly...Taky mám nový plamének, vlastně dva. Muž mě ten původní zlikvidoval v domnění, že je to plevel. Já jsem byla smutná, byl to ten samý, co měla babička a tak mě koupil jako bolestný radši hned dva. Leni, užívej v klidu hezkých dní. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkujeme. Nervují se děti a s nimi i rodiče, a přitom se většina studentů dostane i třeba na odvolání - ale to dopředu nikdy není jisté .-) Tak ať ti plamének hezky roste a kvete.

      Vymazat
  2. Dceři gratuluji k úspěšným přijímačkám.Jsou to vždy nervy a teď to bylo horší o to,že děti nechodily do školy.Já se pamatuji,jak jsem se stresovala s přijímačkama u vnoučata,protože s vnukem jsme na nich byli.Ale také to dopadlo dobře a vnoučata studují tam,kam chtěly.Květen jste měli tedy rušný.
    Počasí v červnu,snad už bude lepší.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, to je dobře, že vnoučata jsou na škole, kam chtěly. To je to hlavní. S tou školou on-line je to pravda, nešlo látku probírat a procvičovat tak dobře jako ve škole, i když dcera měla dobré učitele. Třeba na tu tabuli to učitel nenapíše a nenapíše :-) Krásný červen i tobě.

      Vymazat
  3. Gratuluji dceři k přijetí na střední školu. Na své přijímačky se ještě pamatuji, taky jsem měla pocit, že to nezvládnu. Mějte hezké červnové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Růženko. Ty přijímačky jsou silný zážitek, který si člověk pamatuje. Zvlášť, když dělá na školu, kam si přeje se dostat. Měj se krásně.

      Vymazat
  4. Gratuluji! To dlouhé čekání na výsledky přijímaček považuji za nehoráznou ostudu současného systému a popravdě se divím, že rozzuření rodiče kvůli tomu nevyhází příslušné "školské konšele" z oken na dlažbu, jak je to v Čechách v případě podobných systémových selhání odpradávna dobrým zvykem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme. To čekání opravdu slabší povahy zvládají těžko. Já během toho čekání si vyhledala školy, kam by případně dceru vzali, když ji nevezmou tam, kam chtěla :-) Vždy připravena :-)

      Vymazat
  5. Je fajn, že to dcera zvládla, ta matika byl asi jeden velkej šmejdskej problém. První termín příklady které neměli vůbec šanci se při distanci naučit, druhý příklady pro druháky (slova žáků) Holt Bureš nemá zájem na chytrých lidech, potřebuje blbečky do svejch fabrik a provozů. Kteří mu budou vděční a budou poslušní. ostatně už tohle naznačil při prvním lockdownu kdy řekl ať jdou OSVČ makat k němu do továren. Květen byl divnej měsíc, stejně jako duben. Už zas mám pocit že mi někdo ukradl čtvrt roku, stejně jak vloni....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, dcera říkala, že jí ty přijímačky přišly těžší než ty, které na cermatu do té doby zkoušela... Ale to budou moci porovnat jiní, jestli byli letos přijímačky těžší než v loňských letech. Možná ani ne tak těžší, jako zapeklitější. Matika byla hodně o logice, méně o tom, co se dá naučit. A tyhle děti to měly ztížené tou školou online... Ale zvládly to. Tak snad budou příští rok moci do školy docházet, aby z nich skutečně nebyly jen nepřemýšlející operátoři výroby... Ať máš červen hezčí a užiješ si ho.

      Vymazat
  6. Gratuluji dcerce k přijetí! 😊
    U nás byl květen veskrze deštivý, studený az mrazivý a větrný. Červen ale, zdá se, nasadil jinou laťku 😀.
    O oblečení mi povídej, prvorozený zmohutněl a všechno mu je úzkéva krátké 🙈.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, děkujeme. Květen se zdál jako podzimní měsíc, ale díky dešti mi pěkně narostla tráva :-) I když kdyby ten déšť pokračoval, asi bychom se začali bát o hráz rybníka... Třeba ta příroda skutečně ví, co dělá :-) :-) O oblečení bychom mohli vést dlouhé debaty - u nás stejný problém .-) Hezké červnové dny

      Vymazat
  7. Velká gratulace))) a jakým směrem se bude dcera ubírat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkujeme. Nechci tu to moc prozrazovat, ale všeobecným směrem - doporučili nám to i v poradně .-) Je zkrátka šikovná :-)

      Vymazat
  8. Ke zvládnutí přijímaček moc gratuluji, určitě se vám ulevilo oběma. Hlavně aby školy od září fungovaly tak, jak mají a nepokračoval ten šílený zmatek. I u nás byl květen hodně studený a mokrý, červen se zatím jeví daleko příjemněji 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evko, děkujeme. Ulevilo se mi hodně. Držím jí palce, aby se jí líbilo. A jak píšeš, aby zas školy fungovaly normálně. Červen je opravdu sluníčkový, tak hezké dny

      Vymazat
  9. Leni, moc gratuluji! Přijímačky jsou stres pro celou rodinu, rodiče to s dětmi prožívají. Tak to má být!
    Krásné fotky ze zahrady a procházky.
    Přeji tobě i dceři krásný červen! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, máš pravdu. Rodiče mají děti rádi a chtějí pro ně to nejlepší - a to se domnívají, že je ta škola, kterou společně vybrali... tak snad i u nás se ukáže, že je to tak správně. Každopádně jsem na ní pyšná. Děkujeme moc a také hezké dny

      Vymazat
  10. Připojuji se ku gratulacím.
    A taky velmi chválím fotografie, obzvlášť sakurovou alej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Nevím, jestli jsou to sakury, budu muset pořádně kouknout .-) To je zrovna taková fotka, co člověk udělá v rychlosti při přecházení silnice, a zrovna se to trošku povede - i s bagrem na konci :-) Měj se pěkně

      Vymazat
  11. Také moc gratuluji. A tak pěkně jsi to popsala. To je velká úleva, je to tak důležitý krok :) A fotky jsou krásné. Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Mařenko. Ano, úleva to byla. Spíš jsem si i říkala, že jsem jí mohla víc věřit .-) Je šikulka. Krásné dny

      Vymazat
  12. Leni, i já se připojuji ke gratulantům. Umím si představit ten stres a pak úlevu. Krásné fotky. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme. Jsem ráda, že to tak zvládla. Krásné dny i tobě

      Vymazat
  13. Moc to tobě i tvému potomkovi přeji, ale práce teprve začíná, připomněla jsi mi, když šla má dcera kdysi nejprve do Brandejsa na gympl a později do Hradce Kr. na vejšku, jaké to bylo.Uff, ale zvádla to a tobě to Leni přeji také zažít, je to krok do dospělého života. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji. Máš šikovnou dceru. Snad ta moje to také zvládne.

      Vymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)