čtvrtek 1. července 2021

Červen

 Jsou zprávy, které se člověka dotknou, lituje lidi, které to postihlo, ale až teprve, když vidí škody na vlastní oči, dojde mu, jaké měl štěstí.

Přihnala se bouřka s větrem, lámala menší větve, očesala nám všechnu úrodu a kroupy dobily zbytek rostlin. Dívali jsme se na tu hrůzu za oknem a pak se smáli u sousedů, když měli na zahradě lehčí předměty, které jim tam donesl vítr od nás ostatních ze zahrad.

Nešla elektrika, takže o všem jsme se dozvídali až druhý den. Například když jsem se snažila dostat druhý den do práce. Nejel vlak, na jednom úseku popadalo 150 stromů, které museli odklízet z trati. Vzrostlé stromy, vyvrácené nebo zlomené, jako by to byly pastelky. Když konečně jel vlak a jel krokem v této části lesa, připadala jsem si jak na nějaké vyhlídce Jurského parku. Čekala jsem, kdy vyběhne odněkud několikametrový dinosaurus, který všechny ty stromy zlámal. Tohle jsem ještě u nás neviděla.
Vichřice měla sílu a my měli obrovské štěstí, že nás jen štrejchla. Člověk si neumí představit, jak chvíle změní životy. Hodně síly postiženým...

Na mé zahrádce vévodily vlčí máky. Ta jejich rudá barva se nedala přehlédnout. Rozhodla jsem se, že odklidím staré rostliny, které jsem loni dala jen na hromadu, protože se mi už nevešly do kompostéru. Okryla jsem část a objevil se pořádný slepýš. To mě nezarazilo a pokračovala jsem v práci. Pak kolem mě začal kroužit zmateně čmelák. To jsem byla také ještě v klidu. Odkryla jsem další část, a najednou tam těch čmeláků bylo tolik, že jsem popadla vidle a utíkala pryč. Tak mám na zahradě hmyzí domek a ani jsem o tom nevěděla.

Mám zahrádku neupravenou. Ale nemůžu za to, že se mi líbí, když jdu trávou a vyskakují koníci, vylítávají můry – to se vám na anglickém trávníku nestane. Tolik lidí seká trávník nakrátko, že trošku rebeluji a snažím se z trávníku mít „louku“. I když jsem zatím nepřišla na to jak, aby tam nekvetl jen jitrocel a řebříček. Letos mě tedy potěšilo i pár kopretin.

Ale co se nám stalo a považuji to skoro za zázrak – už máme kočičku. A hned dvě. V dubnu jsme se rozloučili s naší kočičkou, a někdo nahoře nám poslal jiné. U slepic máme pytle se senem, je to tam kryté před deštěm a přitom otevřené – a tak se tam zalíbilo kočce s koťátkem. Ze začátku divocí, prskaly, ale nošení jídla a vlídná řeč zabraly a teď máme jednu mazlící číču a jedno rozverné koťátko. Slyší na zavolání a když jsme na zahradě, dělají nám společnost. Koťátko je teda pořádný lumpík, pere se, rychle utíká, leze po stromech, škrábe, honí se za kuličkou… prostě rozpustilé mládě, viz. fotografie.

Zato z dcery mám slečnu, která se rozloučila se základní školou. No, slzičky na mojí straně byly. A začíná jí období letních lásek a „zakázaných“ flámů, kdy já jako rodič budu jen trnout, jestli je dostatečně rozumná. Ale přeji jí tento věk, kdy ještě oťukává svět.

Krásné prázdniny. Snad je zvládneme všichni ve zdraví a i nějaký ten odpočinek, dovolená nebo výlet se podaří. Krásné dny.

14 komentářů:

  1. Zdravím nové kočičky - ať se jim dobře daří! A přeji klidné počasí a hodně zdraví.
    Marie

    OdpovědětVymazat
  2. Lenko, děkuji za ohlédnutí za červnem, ty bouře byly skutečně ničivé, mnohdy devastující - hrůza.
    Přeji tobě i dceři krásný pohodový červenec.
    Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Nám se to ničení naštěstí vyhýbá,ale byli jsme ve středu na Vysočině a tam to řádilo taky pěkně.
    Ale přineslo vám to kočičky.Koťátko je kouzelné,přinesou vám domů radost.
    Leni,měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
  4. Taky mi nikdy nebylo jasné, co lidi mají na krátce střiženém anglickém trávníku, když na něm nehrají ani fotbal ani tenis :-). U nás na zahradě se tráva sekala jen jednou za čas, takže měla často parametry louky.

    OdpovědětVymazat
  5. Taky nás to trochu štrejchlo, i když to ze začátku vypadalo že to nebude vůbec hezký, nakonec to nebylo zas tak hrozné jako před sedmi lety. Jediná škoda byla na oblouku s růží, ale to jsem čekala, při každém větru se tak trochu kácel. Ale už je to opravené a snad to bude držet. Katalpa má zlomených pár větví a to samé magnólie. Ale opravdu jen pár. Jestli to napáchalo nějaké škody v lese nevím, nebyla jsem tam.

    OdpovědětVymazat
  6. U nás vyvracel vítr stromy při úterní bouřce a někde poničil auta. Ale co je to proti hrůze, která se přehnala Jižní Moravou.
    Manželovi rodiče měli zahradu a také tam za nimi chodila kočička, vždycky dostala něco dobrého.
    Přeji krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Lenko, trošku se u posledních řádků dojímám, ... a vzpomínám, na naše mládí, a na mládí našich dětí. Jak ten čas rychle letí. Měli jste štěstí, že se bouřka jen prohnala, když vidím tu zkázu na Moravě, je mi z toho moc smutno.
    Přeji pohodové léto. D.

    OdpovědětVymazat
  8. Lenka zdraví Lenku. Kočičky Ti moc přeju, samy si vás našly a vybraly...Nic není náhoda. Zahrada louka - to by se mě líbilo. Kamarádka si část zahrady osela luční směsí, aby měla doma taky kousíček louky. Užij si léto v klidu a v pohodě. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Lenko, máte krásného domácího mazlíčka, určitě s ním zažijete nejednu radost. U nás bouřky nebyly tak hrozné, ale postižených lidí především na MOravě je mi moc líto. Během několika málo minut nemá člověk téměř nic. Přeji hezké léto 🌞

    OdpovědětVymazat
  10. Kočky, divoká zahrada, včely, motýli... malé velké radosti pro ty, kteří je umí vnímat...
    Ať se daří!

    OdpovědětVymazat
  11. Já se kolikrát děsím toho, co se za okny děje a bojím se, co se asi stalo s rajčaty, okurkami, kytičkami, zda vítr neodnesl krytí na staré boudě a nyní do ní prší, ale když pak vidím v televizi, jaké škody byly napáchány, jak lidé přišli o bydlení a vše, co si vybudovali, jsou najednou ty moje škody na zahradě malicherné. Já trávu kosím, protože bych to potom nezvládla fyzicky a bojím se klíšťat a v trávě se rádi skrývají slimáci. Letos jsem již dvakrát objevila vosí hnízdo. Jedno na kameře, ale bylo prázdné a druhé pod starou plachtou. Čistila jsem nad ní česnek a když jsem ji pak chtěla vytřepat, tak to kolem mne jenom hučelo. Koťátko je krásné. Také k nám chodí kočka s koťaty. Kdysi přišla nakouknout jako kotě a od té doby každý rok přivede ukázat drobotinu. Patří sice sousedům, ale u nás se vždy uloží do stínku a pospává nebo nás pozoruje. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Leni já se také bojím bouřek. Mám špatnou zkušenost z dětství, kdy nám uhodilo do domu a tu spoušť nikdy nezapomenu. naštěstí jsme nevyhořeli, ale bylo zničeno vše, co zničeno být mohlo. Mám z toho trauma na celý život. Kočičky jsou krásné a tak vám přeji hodně radostí v jejich společnosti.Přeji Ti krásné letní dny v pohodě a bez nepříjemností

    OdpovědětVymazat
  13. Tak to jste měli krásnou dovolenou a jak píšeš; je u nás prostě moc hezky. Stále je co objevovat. Hezký srpen.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za návštěvu i komentář. Jak jsem se přesvědčila, jste skvělí .-)